۵ زندانی جرایم غیرعمد در ملاقات مجازی رئیس شورای حل اختلاف استان تهران آزاد شدند

11:28 - 19 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۸۵۸۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۵ زندانی جرایم غیرعمد در ملاقات مجازی رئیس شورای حل اختلاف استان تهران آزاد شدند
معاون قضایی رئیس کل دادگستری در امور شورا‌های حل اختلاف استان تهران در برنامه ملاقات مردمی مجازی با زندانیان استان از آزادی ۵ نفر زندانی جرایم غیرعمد از زندان خبر داد.

خبرگزاری میزان_ جلسه ملاقات مردمی غلامرضا مهدوی دادیار دادسرای دیوان‌ عالی کشور و معاون قضایی رئیس کل دادگستری در امور شورا‌های حل اختلاف استان تهران در راستای تکریم مراجعان و استماع بدون واسطه مشکلات زندانیان برگزار شد.

در این برنامه که راستای اجرای مصوبه جلسه ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری آن‌ها توسط رئیس کل دادگستری استان تهران ابلاغ شده است رئیس شورای حل اختلاف استان تهران از طریق ویدئو کنفرانس با تعدادی از زندانیان استان تهران گفت‌وگو کرد.

وی ضمن استماع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی مددجویان دستور‌های لازم در جهت رفع آن‌ها را صادر کرد.

مهدوی به شورای حل اختلاف مستقر در زندان‌های استان ماموریت داد ظرف حداکثر یک هفته تمامی زندانیانی که پس از صلح و سازش ایجاد شده در شورای حل اختلاف مبلغ محکومیت آن‌ها کمتر از یک میلیارد ریال است، اما توانایی پرداخت آن را ندارند جهت فراهم شدن زمینه آزادی شناسایی و معرفی شوند.

وی با بیان اینکه ملاقات‌های مردمی همه روزه بدون انجام هیچ‌گونه تشریفاتی در شورای حل اختلاف استان تهران برگزار می‌شود گفت: جلسات ملاقات مجازی با زندانیان به منظور تسهیل امور اصحاب پرونده‌های قضایی نیز با حضور جمعی از معاونین و مدیران قضایی شورای حل اختلاف استان تهران هر هفته برگزار می‌شود.

گفتنی است در این دیدار‌های مجازی همچنین زمینه آزادی ۵ نفر از محکومین مالی با مساعدت خیرین و شورای حل اختلاف مستقر در زندان‌های استان تهران با ایجاد زمینه صلح و سازش و گذشت شاکیان با پرداخت ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از زندان فراهم شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *