وزیر کشور: وظیفه امروز دانشگاه‌ها تمدن سازی است

17:14 - 14 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۷۹۰۲
دسته بندی: سیاست ، عمومی
وزیر کشور: وظیفه امروز دانشگاه‌ها تمدن سازی است
وزیر کشور، دانشگاه‌ها را نقطه الهام و امید بخش دانست و گفت: وقتی از تمدن نوین اسلامی، ایران قوی، مرجعیت علمی، کسب کرسی‌های بزرگ مهم فکر و اندیشه صحبت به میان می‌آید، بار آن بر عهده دانشگاه و دانشجو است.

خبرگزاری میزان - به گزارش استانداری خوزستان، احمد وحیدی روز سه‌شنبه در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان در دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار کرد: بنا به گفته آمریکایی‌ها امروز ایران به نقطه‌ای رسیده که پهباد‌ها و موشک‌هایش معادلات قدرت‌های بین‌المللی را به هم زده است.

وی با اشاره به اینکه در زمان دفاع مقدس از داشتن برخی تجهیزات جنگی محروم بودیم گفت: امروز به مدد قدرت علمی دانشگاه و دانشجویان به نقطه مناسب رسیده‌ایم به همین دلیل دشمنان ملت می‌خواهند دانشگاه را از فعالیت بازدارند.

وحیدی ادامه داد: هر چند اطمینان دارم که دانشگاه زیر بار آن‌ها نرفته و به حرکت خود ادامه دهد.

وزیر کشور دانشگاه را نقطه الهام و امیدبخش دانست و افزود: دانشگاه یک مسیر بسیار مهم را از ابتدای انقلاب تاکنون طی کرده و اتفاقات مبارکی در آن رخ داده است.

وی با تاکید بر اینکه امروز دانشگاه‌های کشور مسئولیت تمدن‌سازی را برعهده دارند تصریح کرد: وقتی از تمدن نوین اسلامی، ایران قوی، مرجعیت علمی، کسب کرسی‌های بزرگ مهم فکر و اندیشه صحبت به میان می‌آید بار آن بر عهده دانشگاه و دانشجو است.

وحیدی با اشاره به اهمیت توجه دانشجویان به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توضیح داد: امروز در یک پیچ تاریخی قرار داریم که سرنوشت دنیای آینده تعیین می‌شود. از این رو، انتظارات ذکر شده از دانشجویان در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی به نقش دانشجویان در رویداد‌های مهم تاریخی در پیش از انقلاب اسلامی و تسخیر لانه جاسوسی اشاره کرد و گفت: حذف لانه جاسوسی به عنوان یک کار بسیار بزرگ، برای هیچ کسی قابل تصور نبود.

وحیدی یادآور شد: امروز اگر نهضت علمی ایران اسلامی دنیا را انگشت به دهان گذاشته، ریشه آن دانشگاه‌ها است که در برخی حوزه‌های علمی در بین چهار تا پنج قدرت اصلی دنیا قرار گرفته‌ایم.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود به همکاری قوا در جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: ماهیت وجودی سه قوه برای حل مشکلات مردم است و فلسفه حکمرانی با اینکه افرادی در قوا درگیر شوند در تضاد است. آنچه مردم می‌خواهند این است قوا دست به دست هم دهند و کشور را خوب اداره کنند تا مردم در رفاه باشند. 

وزیر کشور با اشاره به تغییر محمدرضا غلامرضا معاون سیاسی وقت وزارت کشور گفت: پس از صدور بخشنامه‌ای از سوی معاون سیاسی که به زعم‌خودشان برای بهتر شدن انتخابات بود، اما برای برخی نمایندگان مجلس سوتفاهم ایجاد کرد و تصور کردند به آن‌ها توهین شده یا مانع کار آن‌ها شده است در حالی که معاون سیاسی وقت چنین قصدی نداشت. 

وی ادامه داد: وقتی معاون سیاسی متوجه سوتفاهم و اختلاف پیش آمده شد ترجیح داد استعفا کند. 

وزیر کشور گفت: براساس اصل هماهنگی و همکاری قوا برای جلو رفتن امور کشور و ایجاد سوتفاهم پیش آمده با استعفای معاون سیاسی وقت موافقت کردم و عزلی در کار نبود. به عقیده من این کار منطقی بود و خواست مردم نیز همین است.

وحیدی هفت سفر رییس جمهوری به استان خوزستان را حاکی از توجه و عزم‌جدی دولت برای رفع مشکلات خوزستان دانست و خاطرنشان کرد: طرح بزرگ آبرسانی غدیر یکی از اقداماتی است که با روی کار آمدن دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه کار دولت در خوزستان تمام نشده است و ادامه دارد، توضیح داد: نکته مهم این‌است که روند‌ها مورد توجه قرار گیرند و خوشبختانه روند اقدامات دولت مثبت است. 

وزیر کشور در خصوص نحوه چگونگی انتصاب مدیران در استان هم پاسخ داد: در انتصاب مدیران به دنبال انتخاب کار آمدترین و بهترین‌ها هستیم.

وحیدی در پاسخ به انتقاد یکی از دانشجویان در خصوص وجود فردی زمین‌خوار در شهرستان اهواز گفت: اسم این زمین‌خوار را در اختیار من قرار دهید حتما به آن رسیدگی می‌شود. همچنین دستگاه قضایی با چنین مواردی در صورت اثبات برخورد می‌کند. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *