دادستان مرکز استان خوزستان: دستگاه‌های متولی مرتبط با آلاینده‌های زیست محیطی باید به وظایف قانونی خود عمل کنند

8:59 - 14 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۷۷۳۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادستان مرکز استان خوزستان: دستگاه‌های متولی مرتبط با آلاینده‌های زیست محیطی باید به وظایف قانونی خود عمل کنند
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان گفت: در راستای حفظ و احیای محیط زیست عاملین آلاینده محیط زیست مورد تعقیب و برخورد قضایی قرار خواهند گرفت.

خبرگزاری میزان- صادق جعفری چگنی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان اظهار کرد: وضعیت ناسالم اعلام شده هوای برخی شهر‌های استان بر سلامت مردم اثر گذار است که دستگاه قضایی پیگیری‌های لازم را در دستور کار قرار داده و برای برخی صنایع آلاینده پرونده در دادسرا تشکیل و در حال رسیدگی است.

جعفری‌چگنی گفت: برخی صنایع آلاینده شهر اهواز باید از شهر خارج و طرح ترافیکی وسایل نقلیه در اهواز باید در شرایط ناسالم مانند سایر کلانشهر‌ها در مناطق پرتردد اجرا و سایر صنایع آلاینده نیز در خصوص مسائل زیست محیطی هوا، آب و خاک باید به تکالیف قانونی در ایجاد فضای سبز مشارکت و از فناوری‌های جدید در حفظ محیط زیست استفاده کنند.

وی گفت:دستگاه‌های متولی اعلام وضعیت آلودگی و تصمیم‌گیرنده در حوزه محیط زیست باید هرچه سریع‌تر درمورد وضعیت آلایندگی هوا اعلام نظر و طبق قانون هوای پاک با عاملین عوامل آلاینده برخورد کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان تاکید کرد: حفظ و صیانت از سلامت مردم به عنوان حقوق عامه از اولویت‌های دادگستری استان است و اقدامات دادستانی مرکز استان در حفظ و احیای محیط زیست و تعقیب و برخورد قضایی با عاملین آلاینده و حمایت از صنایع سبز در راستای حفظ، صیانت و مطالبه و پیگیری حقوق عامه از متولیان محیط زیست، به‌صورت جدی در حال اجراست و این روند تداوم خواهد داشت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *