دادگاه برخط مطالبه وجه‌ خواهان مقیم کشور آلمان برگزار شد

15:07 - 11 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۷۳۱۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادگاه برخط مطالبه وجه‌ خواهان مقیم کشور آلمان برگزار شد
دادگاه برخط مطالبه وجه خواهان مقیم کشور آلمان در شعبه پنجم دادگاه حقوقی شهرستان بیرجند از طریق فضای ابری قوه قضاییه و ارتباط برخط با قاضی پرونده رسیدگی قضایی برگزار شد.

خبرگزاری میزان - در راستای تحقق سند تحول قوه قضاییه و برگزاری دادگاه‌های برخط جهت تکریم ارباب رجوع و کاهش هزینه‌ها دادرسی و ایاب و ذهاب، در روز چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۹/۰۸، در شعبه پنجم دادگاه حقوقی شهرستان بیرجند، با حضور خواهان پرونده که در شهر مانهایم کشور آلمان حضور داشت، از طریق فضای ابری قوه قضاییه و ارتباط برخط با قاضی پرونده رسیدگی قضایی صورت گرفت.

امیرکاری رئیس شعبه پنجم دادگاه عمومی حقوقی شهرستان بیرجند گفت: خواهان پرونده مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان به شخصی پرداخت کرده و قرض داده است که متعاقب درخواست مبنی بر استرداد مبالغ پرداختی و عدم هرگونه اقدامی از ناحیه فرد بدهکار، با توجه به فوت بدهکار، نسبت به طرح دعوی به طرفیت وراث متوفی (شخص بدهکار) اقدام که پس از اخذ اظهارات اصحاب دعوا، استماع گواهی گواهان، صدور قرار اتیان سوگند و متعاقباً سوگند خواهان، پرونده مطالبه وجه از ورثه بدهکار متوفی، مورد رسیدگی قرار گرفته است. 

لازم بذکر است درجریان این رسیدگی برخط تمامی موارد از قبیل احراز هویت خواهان، تشریفات قانونی سوگند، صحت اظهارات خواهان در ادای سوگند و ثبت امضای الکترونیک وی به شکل برخط صورت پذیرفته است.

کاهش هزینه‌های ایاب و ذهاب و حذف خطرات جاده ای، سرعت در رسیدگی و راحتی و عدم استرس اصحاب دعوی در جلسات رسیدگی از مزایای دادگاه‌های برخط است که در نظرسنجی‌هایی که از خود اصحاب دعوی چه خواهان و چه خوانده اخذ شده، رضایت کامل خود را از برگزاری دادگاه‌های برخط اعلام کردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *