رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رودخانه مرگ در آمریکا؛ خطرهای ریوگراند برای مهاجران

16:09 - 11 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۷۳۱۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
رودخانه مرگ در آمریکا؛ خطرهای ریوگراند برای مهاجران
دادگاه تجدیدنظر آمریکا حکم دادگاه اولیه را درباره لزوم رفع موانع شناور از امتداد رودخانه ریوگراند تایید کرد.

خبرگزاری میزان - دادگاه تجدیدنظر آمریکا به‎تازگی به مقام‎های ایالت تگزاس دستور داد تا مانع شناوری را که در تابستان امسال در امتداد رودخانه «ریو‌گراند» در گذرگاه «ایگل» مستقر شده بود، بردارند.

 

 

هیئتی از دادگاه تجدیدنظر به این نتیجه رسیدند که رودخانه «ریوگراند» در جایی که موانع مرزی شناور در آن قرار گرفته، منطقه قابل کشتی‎رانی است و این موانع شناور یک «مانع» برای کشتی‎رانی به شمار می‌رود، به این معنی که تگزاس نیاز به دریافت مجوز از ارتش آمریکا دارد تا فعالیت‌های خود را در رودخانه ریوگراند تنظیم می‌کند.

 

ایالت تگزاس ملزم به برداشتن موانع شناور از امتداد رودخانه ریوگراند شد

 

حکم برداشتن موانع شناور مرزی با ۲ رای مثبت و یک رای منفی در هیئت منصفه دادگاه تجدید نظر تایید شد.

دان ویلت، قاضی آمریکایی منصوب شده در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، در این هیئت رای منفی داده و استدلال کرد که رودخانه ریوگراند محدوده کشتیرانی نیست.

 

مقام‎های ایالت تگزاس هدف خود را از قرار دادن این موانع شناور در مرز‌های آمریکا «نجات جان افراد و وادار کردن پناهجویان به ورود به آمریکا از بنادر ورودی مجاز» توصیف کردند.

 

ایالت تگزاس ملزم به برداشتن موانع شناور از امتداد رودخانه ریوگراند شد

 

گِرگ ابوت، فرماندار ایالت تگزاس، با انتشار پیامی، به صدور این حکم واکنش نشان داده و آن را «اشتباه آشکار» عنوان کرد.

به گفته وی، در صورت لزوم برای حفاظت از آمریکا در برابر سیاست مرز‌های باز بایدن، پرونده را به دادگاه عالی آمریکا ارجاع می‌دهیم.

ابوت، دستور داد که این مانع در ماه ژوئن به عنوان بخشی از عملیات ستاره تنها مستقر شود؛ تلاش چند‌جانبه او برای توقف مهاجرت غیرقانونی در امتداد مرز هزار و ۲۰۰ مایلی تگزاس حدود ۸۵۰ هزار دلار هزینه داشته است؛ یک رشته موانع شناور که با تیغه‌های اره‌ای جدا شده و متشکل از شبکه سیم خاردار که برای جلوگیری از عبور مهاجران از ریوگراند طراحی شده است.

 

ایالت تگزاس ملزم به برداشتن موانع شناور از امتداد رودخانه ریوگراند شد

 

این موانع باعث اعتراض دولت مکزیک و حامیان مهاجران شد؛ در ماه جولای گذشته وزارت دادگستری آمریکا از تگزاس در دادگاه فدرال شکایت و استدلال کرد که این مانع بدون مجوز فدرال نصب شده است.

نهاد‌های حامی پناهجویان و فعالان حقوق بشری هشدار داده‌اند که این موانع خطراتی را برای پناهجویان به همراه دارند؛ پیش از این اجساد پناهجویان در نزدیکی این مانع شناور کشف شده است.

 

ایالت تگزاس ملزم به برداشتن موانع شناور از امتداد رودخانه ریوگراند شد

 

این «دیوار» ایجاد شده از سوی گرگ ابوت است؛ جمهوری‌خواه راستگرا با عملیات بحث برانگیز «ستاره تنها»، که اکنون از سوی بسیاری از فرمانداران جمهوری‌خواه دیگر، از داکوتای جنوبی تا فلوریدا تقویت شده است.

تگزاس برای گنجاندن این سخت افزار و پرسنل، پوشش گیاهی و زیستگاه حیات وحش منطقه را پاکسازی کرده و برخی از جزایر کوچک در رودخانه را که مهاجران عبوری در آن‌ها اغلب برای استراحت توقف می‌کنند، مسطح کرده است.

 

ایالت تگزاس ملزم به برداشتن موانع شناور از امتداد رودخانه ریوگراند شد

 

این طرح که از سوی ابوت در سال ۲۰۲۱ راه‎اندازی شد، بیش از ۲۰ هزار پرسنل نظامی و مجری قانون را در مرز مستقر کرده است.

گزارش‌های محلی نشان می‌دهد در منطقه‌ای که نیومکزیکو و بخش‌هایی از تگزاس را پوشش می‌دهد، مرگ‌ومیر مهاجران در سال مالی ۲۰۲۳ دو برابر شده و به حدود  ۱۵۰ نفر رسیده است.

این رقم برای تمامی طول سال مالی گذشته ۷۱ نفر بوده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *