دادستان مرکز استان خراسان جنوبی جهت تعیین تکلیف وسایل نقلیه رسوبی در پارکینگ‌های مرکز استان مهلت ۲۰ روزه تعیین کرد

14:46 - 08 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۶۹۶۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادستان مرکز استان خراسان جنوبی جهت تعیین تکلیف وسایل نقلیه رسوبی در پارکینگ‌های مرکز استان مهلت ۲۰ روزه تعیین کرد
دادستان مرکز استان خراسان جنوبی با بیان اینکه ۳۷۷ خودرو و ۵۸۸ موتورسیکلت سال‌ها در پارکینگ‌های استان رسوب شده، ۲۰ روز به صاحبان آن‌ها مهلت داده می‌شود وسایل نقلیه خود را با ارفاقات قانونی و تخفیف ۷۰ درصدی هزینه پارکینگ آزاد کنند.

خبرگزاری میزان- حجت الاسلام والمسلمین نسائی زهان دادستان عمومی و انقلاب بیرجند گفت: سیاست ریاست قوه قضاییه و دادستان کل کشور تعیین تکلیف کلیه وسایل نقلیه موجود در پارکینگ‌ها است و دستگاه قضایی خراسان جنوبی و داستانی استان نیز با جدیت این موضوع را پیگیری می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین نسائی زهان افزود: در راستای ماده ۳۰ قانون مبارزه با مواد مخدر از ابتدای سال ۱۴۰۲ تعداد ۴ مزایده در استان برگزار شد و از مجموعه ۹۰۰ وسیله نقلیه ۶۷۰ وسیله به فروش رسید.

دادستان بیرجند ادامه داد: مزایده‌ای گسترده‌تری در ماه‌های آینده برگزار می‌شود و انتظار داریم مردم استان در این مزایده شرکت کنند.

دادستان مرکز استان گفت: ۳۷۷ خودرو و ۵۸۸ موتورسیکلت سال‌ها در پارکینگ‌های استان رسوب شده و اقدامی جهت خروج آن‌ها از پارکینگ‌ها صورت نگرفته است لذا از این تاریخ ۲۰ روز به افراد مهلت داده می‌شود وسایل نقلیه خود را با ارفاقات قانونی و تخفیف ۷۰ درصدی هزینه پارکینگ آزاد کنند.

وی ادامه داد: چنانچه بعد از ۲۰ روز این وسایل نقلیه (۳۷۷ خودرو و ۵۸۸ موتور سیکلت) آزاد نشد با طی روند قانونی (دادگاه اصل ۴۹ بعد از صدور رای به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تحویل می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین نسائی زهان گفت: وسایل نقلیه‌ای که به دلیل نداشتن بیمه توقیف شده با اخذ تعهد از صاحب وسیله مبنی بر عدم استفاده از آن تا زمان صدور بیمه نامه به صاحب آن تحویل داده خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی در خصوص خودرو‌های شوتی گفت: این خودرو‌ها برای مرتبه اول طبق مصوبه شورای تأمین بعد از پرداخت جزای نقدی به مدت ۳ ماه توقیف می شود و در مرتبه دوم مدت توقیف به ۶ ماه افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: تدابیری اندیشده خواهد شد تا هزینه پارکینگ خودر‌های شوتی با توجه به خطرآفرینی بالای آنها، نسبت به سایر خودرو‌های بیشتر شود.

حجت الاسلام والمسلمین نسائی زهان با تاکید بر فرهنگ سازی در رانندگی گفت: روز گذشته تعداد ۶۰۰۰ کلاه ایمنی توسط صندوق خسارت‌های بدنی درجهت فرهنگ سازی و جلوگیری از صدمات ناشی از رانندگی بدون کلاه ایمنی بین راکبین موتور سوار در سطح کشور توزیع شد.

دادستان بیرجند با اشاره به فوت ۲۳۰ نفر در اثر تصادفات از ابتدای سال تا کنون در استان خراسان جنوبی گفت: از مردم عزیز تقاضا داریم ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی همکاری‌های لازم را با پلیس داشته باشند تا شاهد این حوادث تلخ نباشیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *