والی فراه: "فساد" مانع عمده توسعه طرح‌های عمرانی در فراه است

9:15 - 20 آذر 1397
کد خبر: ۴۷۴۶۶۵
والی فراه گفت: فساد گسترده در پروژه‌های بازسازی باعث حیف و میل شدن پول بسیاری در این طرح‌های شده است.

به گزارش گروه بین الملل ، پس از مدتها انتظار در فراه کمیته های مشترک میثاق شهروندی، احیا و توسعه روستا در ولایات حوزه غرب افغانستان افتتاح شد.

رئیس جمهور افغانستان در مراسمی که در ولایت فراه برگزار شده بود در یک پیام ویدئویی از مقامهای امنیتی خواست تا همکاریهای همه جانبه برای ایجاد پروژه های بازسازی میثاق شهروندی در ولایات حوزه غرب داشته باشند و امنیت این پروژه ها را تامین کنند.

وی در این پیام خود هشدار داد: در پروژه‌های بازسازی فساد اداری جای ندارد و به مقامهای امنیتی دستور داد تا در پروژه های بازسازی مداخله نداشته باشند.

از سوی دیگر محمد شعیب ثابت والی فراه نیز که افتتاح این پروژه ها را برای فراه و پیشرفت آن و دسترسی شهروندان به خدمات رفاهی کارساز دانست گفت: پس از سال‌ها ولایت فراه دیگر چالشهایی مانند محرومیت را نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: وجود فساد گسترده در پروژه‌های گذشته و حیف میل کردن مبالغ هنگفت در اداره توسعه روستایی این ولایت سبب شده تا دامنه فساد نیز گسترش یابد.

والی فراه یادآور شد: با دستور رئیس جمهور هئیت مبارزه با فساد اداری در فراه ایجاد خواهد شد و از این پس با فساد اداری برخورد قانونی خواهد شد.

احمد سنجیده رئیس پروژه های میثاق شهروندی در حوزه غرب افغانستان همچنان تاکید کرد:با آغاز به کار پروژه‌های بازسازی در ولایت های حوزه غرب افغانستان به کارمندان رسمی این پروژه ها و شوراهای عمرانی اجازه فساد و سهل انگاری در کیفیت پروژه ها را نخواهد داد.

ناامنی و حضور گسترده طالبان در شهرستانهای ولایت فراه خود نیز از یک سو سبب توقف پروژه های عمرانی شده و از سوی دیگر طالبان از این پروژه های عمرانی مالیات دریافت می کند.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *