گفت‎وگو|

معادله جدید در منطقه در پی طوفان الاقصی؛ وحدت محور مقاومت علیه رژیم صهیونیستی

8:00 - 13 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۶۲۲۹
معادله جدید در منطقه در پی طوفان الاقصی؛ وحدت محور مقاومت علیه رژیم صهیونیستی
یک کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه عملیات طوفان الاقصی یک معادله جدید را در منطقه ایجاد کرد، گفت که جهان و رژیم صهیونیستی نمی‌توانند این پیروزی قاطع را نادیده بگیرند.

عملیات طوفان الاقصی که از روز ۷ اکتبر، ۱۵ مهر، آغاز شد، پیامد‌های بسیاری را برای رژیم صهیونیستی به همراه داشت.

این عملیات بی‎سابقه مقاومت فلسطین، افسانه شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی را از بین برد و شکست‌های اطلاعاتی و امنیتی برای این رژیم رقم زد.

حسین رویوران، کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان در تشریح اهمیت عملیات طوفان الاقصی، گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های عملیات طوفان الاقصی این است که یک نوع مانور آزادسازی بود؛ این نخستین بار است که در طول ۷۵ سال گذشته چنین عملیاتی انجام شده است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه تاکنون هرآنچه که از سوی نیرو‌های مقاومت فلسطین بوده، بعد دفاعی داشته است، اظهار کرد: اما اکنون و برای نخستین بار نیرو‌های مقاومت تا ۲۰ کیلومتر پیش رفتند و برای ساعاتی اقدام به آزادسازی کردند؛ لشکر غزه که رژیم صهیونیستی آماده کرده بود از هم پاشید و ۲۲ پایگاه آن سقوط کرد و این نشان می‌دهد که امکان آزادسازی وجود دارد.

رویوران با بیان اینکه باور امکان آزادسازی از سوی مقاومت فلسطین یک نقطه تحول است، عنوان کرد: این باور اهمیت بسیار زیادی دارد، تنها هزار و ۲۰۰ نفر در این عملیات شرکت کردند در حالی که تنها لشکر غزه رژیم صهیونیستی چند برابر این تعداد است. 

این کارشناس مسائل منطقه با اشاره به اینکه این نقطه تحول در حال ایجاد شرایط جدیدی است، تاکید کرد: نه رژیم صهیونیستی و نه جهان نمی‌توانند این پیروزی قاطع را نادیده بگیرند؛ افق آینده بحران تا سال‌های سال تحت تاثیر این عملیات باقی خواهد ماند.

وی در ادامه به عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن علیه رژیم صهیونیستی همزمان با طوفان الاقصی اشاره کرد و گفت: در این درگیری تمام غرب از اسرائیل حمایت کرد و پشت این رژیم ایستاد، با این وجود رژیم صهیونیستی تعادل خود را از دست داد و به سمت فروپاشی رفت، اما غرب این رژیم را مدیریت کرد.

رویوران با اشاره به اینکه غرب، رژیم صهیونیستی را در جنگ اخیر حفظ کرد، اضافه کرد: در مقابل ورود غرب به معادله و حمایت از اسرائیل هیچ راهی جز اینکه جهان اسلام در حمایت از فلسطین وارد شود و معادله‌سازی کند، وجود ندارد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه نیرو‌های مقاومت پیشتازان امت هستند، تاکید کرد: نیرو‌های مقاومت حزب‎‌الله لبنان، نیرو‌های ارتش یمن، نیرو‌های مقاومت اسلامی عراق وارد شدند و اتفاقا وحدت محور مقاومت را نشان دادند و معادله جدیدی را ایجاد کردند.

ریوران در بخشی دیگر گفت: رژیم صهیونیستی این را باور نمی‌کرد و متصور شده بود که همه این‌ها شعار است؛ این که همه گروه‌های مقاومت در صورت درگیری با غزه وارد جنگ شوند را باور نمی‌کرد، اما این موضوع تحقق پیدا کرد و این به معنای نهادینه کردن یک معادله جدید است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *