۱۹ زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های استان اردبیل آزاد شدند

11:55 - 02 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۵۹۴۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۱۹ زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های استان اردبیل آزاد شدند
رئیس کل دادگستری استان اردبیل از آزادی ۱۹ زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های این استان خبر داد.

خبرگزاری میزان_ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسین کثیرلو ضمن تبریک روز پرستار از تلاش‌ها و اقدامات کادر درمان استان که با تأسی از حضرت زینب (س) با وجود تمامی کمبود‌ها و مشکلات در راستای ارتقای سلامت مردم تلاش می‌کنند قدردانی کرد.

وی در ادامه با تبریک فرا رسیدن هفته بسیج اظهار کرد: بسیج یک تفکر است که نهادینه کردن آن در جامعه روحیه خدمت‌رسانی، ایثار و فداکاری را در جامعه رشد و نمو می‌دهد  چنانچه در حوزه‌های مختلف شاهد این روحیه ایثارگرانه هستیم و امروز نیز مشارکت قشر‌های مختلف مردمی در امورات خیر از جمله کمک به ستاد دیه برای آزادسازی زندانیان جرایم مالی و غیرعمد نمونه‌ای از همین ایثار است که برگرفته از تفکرات بسیجی است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل همچنین وقف‏ را یکى از سنت‌هاى مهم اسلامى برشمرد و عنوان کرد: موضوع وقف از صدر اسلام وجود داشته و در اعصار ائمه معصومین (ع) نیز مورد توجه بوده و تأکیدهاى فراوانى نسبت به آن در روایات اسلامى شده است.

وی با اشاره به اینکه در طول تاریخ نیز کارهاى مهمى به وسیله موقوفات انجام شده است گفت: بسیارى از مراکز علمى، درمانى و مدارس دینى و کارهاى خیر اجتماعى از این طریق انجام گرفته است و از این طریق جامعه اسلامی از برکات موقوفات بهره‌های فراوان برده‌اند.

حجت‌الاسلام‌و المسلمین کثیرلو ادامه داد: اهمیت این موضوع ایجاب می‌کند تا فرهنگ وقف همچنان در جامعه ترویج و توسعه داشته باشد و متولیان امر باید با تبیین و تشریح اهمیت وقف، خیرات و برکات آن را در کمک به امورات جامعه در حوزه‌های مختلف از جمله در حوزه‌های کمک به زندانیان، بیماران صعب‌العلاج، معلولین نیازمند و تهیه جهیزیه به خانواده‌های بی‌بضاعت سوق دهند.

وی همچنین در ادامه با بیان برخی از معضلات اجتماعی از جمله فقر، بیکاری، طلاق و اعتیاد تصریح کرد: ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی نداشتن در آمد و شغل است بنابراین یکی از موضوعات بسیار مهم که باید در دستور کار دولتمردان قرار گیرد فراهم کردن بستر‌های تولید و اشتغال و حمایت از سرمایه‌گذاری است که دستگاه قضایی نیز در این رابطه از سرمایه‌گذاری مشروع و قانونی در رونق و توسعه استان حمایت می‌کند.

رئیس کل دادگستری اردبیل در پایان با قدردانی از جامعه خیرین استان گفت: امروز زمینه آزادی ۱۹ نفر از زندانیان جرایم مالی و غیرعمد و زندانیان مستحق و نیازمند با مبلغ محکومیت بیش از ۱۵ میلیارد تومان فراهم و این افراد از زندان‌های استان آزاد شدند.

وی افزود: از ابتدای سال جاری نیز ۱۵۴ نفر از این محکومان با مبلغ محکومیت بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان با کمک ستاد دیه استان، گذشت شکات، تسهیلات بانکی و صدور احکام اعسار توسط قضات استان از زندان‌های استان آزاد شده‌اند.

در پایان این مراسم از تعدادی از پرستاران موسسات خیریه مرکز استان و خیرین منتخب اردبیل تجلیل به عمل آمده و مددجویان حاضر به صورت نمادین با دریافت شاخه گل از زندان آزاد شدند.

انتهای پیام/

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *