رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی
گفت‌وگو|

هدف قرار دادن خبرنگاران المیادین عمدی بود/ رژیم صهیونیستی نمی‌تواند خبرنگاران را ساکت کند

7:30 - 04 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۵۷۷۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
هدف قرار دادن خبرنگاران المیادین عمدی بود/ رژیم صهیونیستی نمی‌تواند خبرنگاران را ساکت کند
مدیر دفتر شبکه «المیادین» در تهران، می‎گوید که هدف قرار دادن خبرنگاران از سوی رژیم صهیونیستی اقدامی عمدی و با هدف ساکت کردن رسانه‌هایی است که جنایت‌های این رژیم را پوشش خبری می‌دهند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به‎تازگی تیم خبری شبکه «المیادین» را در جنوب لبنان هدف قرار دادند. 

شبکه المیادین در پی این حمله، شهادت «فرح عمر»، خبرنگار و «ربیع المعماری»، تصویربردار این شبکه را تایید کرد.

«غسان بن‎جدو»، مدیر شبکه «المیادین»، ضمن تایید شهادت این دو خبرنگار، گفت: اشغالگران تیم شبکه «المیادین» را به‌طور مستقیم و عمد هدف قرار دادند.

«حسن فلحه»، مدیر دفتر شبکه «المیادین» در تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان با اشاره به شهادت دو خبرنگار این شبکه، گفت: شهادت همکاران عزیزمان، «فرح عمر» و «ربیع المعماری»، به طور قطع اقدام هدفمند و عمدی از سوی رژیم صهیونیستی بود.

مدیر دفتر شبکه «المیادین» با بیان اینکه شهادت این دو خبرنگار برای ما ناراحتی بسیار بزرگ و ضربه هولناکی بود، اظهار کرد: به‌عنوان فردی که هم «فرح عمر» و هم «ربیع المعماری» را می‌شناختم می‌گویم که آن‌ها دو همکار دارای اخلاق حرفه‌ای و مسلط به حرفه خود بودند؛ همکاری آن‌ها با شبکه «المیادین» در سطح بسیار عالی بود.

وی با اشاره به اینکه «فرح عمر» در کار خود بسیار حرفه‌ای بود و در پوشش‌های خبری «المیادین» همیشه حضور داشت، افزود: «فرح عمر» خبرنگاری خودجوش بود که همواره در خط مقدم حضور داشت؛ او در جنگ اخیر غزه هم در خط مقدم قرار داشت و از ابتدای جنگ، پوشش‌های خبری خود را از جنوب لبنان انجام می‌داد. 

مدیر دفتر شبکه «المیادین» در تهران در بخشی دیگر به هدف قرار دادن عمدی خبرنگاران از سوی رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: هدف قرار دادن «فرح عمر» و «ربیع المعماری»، اقدامی عمدی از سوی رژیم صهیونیستی بود.

به گفته «فلحه»، محلی که دو خبرنگار شبکه المیادین در آن حضور داشتند، در طول بیش از ۴۰ روز اخیر یک مکان مخصوص استقرار رسانه‌ها بود؛ خبرنگاران در این مدت در آنجا مستقر بودند و خبرها را از آنجا مخابره می‌کردند؛ رژیم صهیونیستی هم به خوبی از این موضوع مطلع بود که خبرنگاران در این محل مستقر هستند.

وی با اشاره به این موضوع که هدف قرار دادن خبرنگاران «المیادین» در چارچوب رویکرد رژیم صهیونیستی برای ممانعت از فعالیت رسانه‌هایی است که جنایت‌های این رژیم را پوشش می‌دهند، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی در این چارچوب فعالیت شبکه «المیادین» را در فلسطین و کرانه باختری ممنوع کرده است.

«حسن فلحه» با بیان اینکه رژیم صهیونیستی از پوشش خبری جنایت‌های خود از سوی رسانه‌ها چه در فلسطین، چه در لبنان و چه در سوریه، ناراحت است، عنوان کرد: رژیم صهیونیستی رسانه‌های حامی مقاومت و رسانه‌هایی که جنایت‌های این رژیم را رسوا می‌کنند، هدف قرار می‌دهد.

مدیر دفتر «المیادین» در پایان به این موضوع که تنها این شبکه هدف رژیم صهیونیستی نبوده و دیگر رسانه‌ها هم از سوی این رژیم در فلسطین هدف قرار گرفته‌اند، اشاره کرد و گفت: پیام اسرائیل روشن است؛ این رژیم می‌خواهد ما را ساکت کند، اما به هیچ عنوان به هدف خود نخواهد رسید؛ «عمر فرح» و «ربیع المعماری» شهید شدند، اما ما همچنان راه خود را ادامه خواهیم داد، جنایت‌های اسرائیل را افشا می‌کنیم و چنین رویداد‌هایی ما را ساکت نخواهد کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *