رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

۱۴ نفر از محکومان مالی در استان گلستان آزاد شدند/ اعلام آمادگی یک واحد تولیدی برای به کارگیری مددجویان آزاد شده

9:43 - 01 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۵۷۲۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۱۴ نفر از محکومان مالی در استان گلستان آزاد شدند/ اعلام آمادگی یک واحد تولیدی برای به کارگیری مددجویان آزاد شده
۱۴ نفر از محکومان مالی به همت نماینده، ولی فقیه و خیرین استان گلستان آزاد شدند.

خبرگزاری میزان-همزمان با هفته بسیج و در نهمین مرحله آزاد سازی زندانیان نیازمند به همت آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان و خیرین ۱۴ محکوم مالی در استان گلستان آزاد شدند.

نماینده ولی فقیه در گلستان در مراسم آزادی این مددجویان گفت: ما هیچ چشم داشتی به کار انجام شده نداریم، اما انتظار داریم، آزاد شدگان دیگر در این مسیر گام بر ندارند.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی افزود: آزادی شما زندانیان لطف خدا بوده و ما یک وسیله در این راه بودیم که باید قدر این لطف را بدانید. شکر نعمت خدا، سبب باز شدن در‌های نعمت دیگر الهی می‌شود.

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: انتظار داریم کسانی که می‌توانند دری بر روی این زندانیان آزاد شده باز کنند، از هیچ اقدامی در این زمینه کوتاهی نکنند و این مددجویان هم وقتی چنین دری به روی آنان باز می‌شود، باید آبروداری کنند و با جدیت در مسیر رشد و تغییر راه زندگی قدم بردارند.

رئیس کل دادگستری گلستان هم در این مراسم گفت: برخی از این مددجویان به علت ناتوانی در پرداخت مبالغ کمتر از ۱۰ میلیون تومان مدت‌ها در زندان بودند که با پرداخت این بدهی‌ها از سوی مرکز نیکوکاری مسجد جامع گلشن، از زندان آزاد شدند.

آسیابی به تلاش‌های دستگاه قضایی برای جلوگیری از بازگشت دوباره مددجویان به زندان هم اشاره کرد و گفت: ایجاد اشتغال، برگزاری دوره‌های مهارت آموزی و رایزنی با واحد‌های تولیدی برای اشتغال این افراد پس از آزادی از جمله این تلاش ها است.

وی ادامه داد: در نیمه نخست امسال برای هزار و ۲۳۳ مددجو در قالب کارگاه‌های داخل و بیرون زندان اشتغالزایی شد که ۴۵ درصد زندانیان واجد شرایط ِ اشتغال زندان‌های استان را تشکیل می‌دهند.

وی گفت: همچنین در این مدت هزار و ۱۴۳ مددجو هم با شرکت در دوره‌های فنی و حرفه‌ای زندان‌های گرگان و گنبدکاووس، موفق به دریافت گواهینامه مهارت شدند که پس از آزادی با دریافت تسهیلات اشتغالزایی که از سوی اداره کل زندان‌ها به آنان پرداخت می‌شود، می‌توانند برای خود، درآمدزایی کنند.

در جریان این مراسم با پیگیری تلفنی محمود اسپانلو دادستان مرکز استان گلستان هم، مدیرعامل یکی از واحد‌های تولیدی استان، زمینه اشتغال این ۱۴ زندانی را فراهم کرد.

غلامرضا سرلک مدیرکل زندان‌های استان هم در این جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه‌های مختلف اعم از توانمندسازی و اشتغال زندانیان، رسیدگی به خانواده مددجویان، نیازمندی‌های زندان‌های استان ارائه داد.

مراسم آزادی این زندانیان دیشب با حضور نماینده ولی فقیه و رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان، مدیرکل زندان‌های استان، و جمعی از مسئولان در بیت الزهرا (س) گرگان برگزار شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *