رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی
گفت‎وگو|

معاون کنسولی وزارت امور خارجه: رایزنی‎‏ها در حوزه دفاع از مردم غزه و توقف جنگ ادامه دارد

8:00 - 08 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۵۶۵۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
معاون کنسولی وزارت امور خارجه: رایزنی‎‏ها در حوزه دفاع از مردم غزه و توقف جنگ ادامه دارد
معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه، می‎گوید که از زمان آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی تلاش‌های گسترده‌ای از سوی ایران برای توقف این جنایت‌ها انجام شده و این اقدامات ادامه دارد.

علیرضا بیکدلی، معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه، در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان گفت: آنچه که امروز در فلسطین و به‌ویژه در غزه اتفاق می‎افتد تقابل جبهه حق و باطل است.

معاون کنسولی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران بر اساس آرمان‌های رهبر معظم انقلاب و همچنین بر اساس قوانینی که داریم ملزم است تا در جبهه حق از مستضعفین دفاع کند، اظهار کرد: از روزی که تحولات جدید غزه روی داده و شاهد جان‎فشانی‌های رزمندگان فلسطینی بودیم و پس از آن وقتی که جنایت‌های رژیم کودک‌کش، غاصب و جنایتکار صهیونیستی آغاز شد، وزارت امور خارجه تلاش های گسترده‌ای را انجام داد.

بیکدلی با بیان اینکه درباره موضوع فلسطین و جنگ غزه در محافل بین‌المللی رایزنی‌های گوناگونی انجام شده است، بیان کرد: تماس‌های تلفنی، ارسال پیام‌های متعدد و برنامه‌ریزی های متنوعی که به منظور ایجاد یک تحول و تحرک در حوزه دفاع از مردم مظلوم غزه و توقف جنایت‌های رژیم صهیونیستی و همچنین مشارکت در روندهایی که به حمایت از آنها در صحنه بین‌‎المللی منتهی می‌شود، انجام شده است.

به گفته وی، مقابله با جریان‌هایی که برای پنهان کردن جنایت‌های رژیم صهیونیستی در حال وقوع بود، جزئی از برنامه‌هایی بوده که در این مدت از سوی وزارت امور خارجه انجام شده و کماکان در دست انجام است.

بیکدلی همچنین ابراز امیدواری کرد که این تلاش‌ها نهایتا به نتیجه برسد؛ مردم فلسطین و همه کسانی که به وعده‌ الهی پیروزی حق بر باطل ایمان دارند، به پیروزی خواهند رسید.

معاون کنسولی وزارت امور خارجه در بخشی دیگر به شخصیت شهید احمد بحر، سیاستمدار برجسته فلسطینی و نایب رئیس مجلس قانونگذاری فلسطین اشاره کرد و گفت: آرمان فلسطین به‌عنوان یک راهبرد برای وی تعریف شده بود؛ شهید احمد بحر در غزه سکونت داشت و در پی بمباران رژیم صهیونیستی مجروح شد و به دلیل شدت جراحات هم به شهادت رسید؛ برای احمد بحر این یک افتخار بود که در راه وطن و در راه آرمان خود به شهادت رسید.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *