رسوایی جدید برای نخست‌وزیر انگلیس/سوناک: «بگذارید مردم بمیرند»

15:00 - 30 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۵۶۴۴
رسوایی جدید برای نخست‌وزیر انگلیس/سوناک: «بگذارید مردم بمیرند»
ریشی سوناک زمانی که دولت انگلیس در حال ارائه طرحی برای قرنطینه دوم به دلیل شیوع ویروس کرونا بود، گفته است «بگذارید مردم بمیرند.»

خبرگزاری میزان - تحقیقات انجام شده درباره نحوه مدیریت بحران کرونا از سوی دولت انگلیس، حاکی از آن است که «ریشی سوناک»، نخست‌وزیر کنونی این کشور یک بار در زمان همه‌گیری ویروس کرونا گفته بود که دولت به جای برقراری دومین قرنطینه سراسری باید بگذارد مردم بمیرند.

براساس این تحقیقات، «سوناک» گفته بود: بگذارید مردم بمیرند.

این مطلب از دفتر خاطرات «پاتریک والنس» برداشته شده که در دوران همه‌گیری ویروس کرونا، مشاور ارشد علمی دولت انگلیس بود.

وی در دفتر خاطرات خود در تاریخ ۲۵ اکتبر ۲۰۲۰ میلادی نوشته که در جریان جلسه‌ای که با حضور «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر وقت و «ریشی سوناک» برگزار شد، «سوناک» این جمله را عنوان کرده بود. «سوناک» در آن زمان وزیر دارایی انگلیس بود.

بر اساس نوشته‌های این دفتر، «دومینیک کامینگز»، مشاور ارشد «بوریس جانسون» در طول همه‌گیری کرونا، آنچه را که در جلسه شنیده بود به «پاتریک والنس» منتقل کرده است.

«والنس» همچنین در دفتر خاطراتش نوشته است: «ریشی سوناک» معتقد است که باید به مردم اجازه داد که بمیرند و این اشکالی ندارد. این‌ها نتیجه فقدان مدیریت است.

سخنگوی «ریشی سوناک» اعلام کرد که نخست‌وزیر قصد دارد به جای پاسخ به تک‌تک موضوعات مطرح شده در این گزارش، شواهدی را به تیم تحقیقاتی تحویل دهد و در آن زمان موضع خود را اعلام کند.

این تحقیقات با هدف بررسی عملکرد دولت انگلیس در زمان همه‌گیری ویروس کرونا در این کشور در حال انجام است. 

همه‌گیری کرونا نه تنها به بخش‌های بزرگی از اقتصاد انگلیس آسیب رساند، بلکه باعث جان‌باختن بیش از ۲۲۰ هزار نفر شد.

پیش از این هم در این تحقیقات، شواهدی به دست آمده بود که نشان می‌داد «ریشی سوناک» به دلیل اصرار بر سیاست «خارج از خانه غذا بخورید تا به اقتصاد کمک کنید»، در تابستان ۲۰۲۰ میلادی از سوی یکی از مشاوران علمی دولت «دکتر مرگ» لقب گرفته بود؛ زیرا همین سیاست او به گسترش بیشتر ویروس کرونا از مسیر فعالیت رستوران‌ها منجر شده بود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *