بسیج وزارت بهداشت در حوزه درمان ناباروری آماده نقش آفرینی است

13:35 - 30 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۵۶۱۳
بسیج وزارت بهداشت در حوزه درمان ناباروری آماده نقش آفرینی است
رئیس بسیج جامعه پزشکی وزارت بهداشت با بیان اینکه بسیج در هر عرصه‌ای آماده نقش آفرینی است، گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در حوزه فرزندآوری و جوانی جمعیت، بسیج وزارت بهداشت در حوزه ناباروری و درمان ناباروری نیز ورود پیدا کرده است.

خبرگزاری میزان- به گزارش وبدا، سلیمان حیدری، در اولین همایش جوانی جمعیت با محوریت مسائل حقوقی، اخلاقی، شرعی و اجتماعی در درمان ناباروری، با بیان اینکه بسیج، شجره طیبه‌ای است که برای نظام، انقلاب، کشور و حتی در عرصه بین المللی ثمرات و برکات متعددی داشته است، افزود: امام خمینی (ره) بسیج را مدرسه عشق و لشگر مخلص خدا می‌دانستند، مقام معظم رهبری نیز بسیج را نیروی کارآمدی برای تمام عرصه‌ها معرفی کردند.

وی افزود: بسیج، در هر عرصه‌ای آماده نقش‌آفرینی و یاری‌رسانی به مردم و مسئولان است و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در حوزه فرزندآوری و جوانی جمعیت، بسیج وزارت بهداشت در حوزه ناباروری و درمان ناباروری نیز ورود پیدا کرده است.

حیدری گفت: براین اساس، وزارت بهداشت با صدور مجوز‌های لازم برای تاسیس مراکز درمان ناباروری، در حیطه فرزندآوری و جوانی جمعیت گام برداشت.

رئیس بسیج جامعه پزشکی وزارت بهداشت تصریح کرد: حوزه درمان ناباروری با چالش‌هایی اخلاقی و حقوقی همراه است، بنابراین در بسیج جامعه پزشکی سعی کردیم از خبرگان این حیطه دعوت کرده و از نظراتشان بهره‌مند شویم تا ابهامات و سوالات متعدد در زمینه‌های حقوقی، اخلاقی، شرعی و اجتماعی درمان ناباروری برطرف شود.

گفتنی است، افتتاحیه همایش جوانی جمعیت با همت بسیج جامعه پزشکی وزارت بهداشت و با محوریت مسائل حقوقی، اخلاقی و شرعی و اجتماعی در درمان ناباروری، با حضور سیدمحمد پورحسینی، مشاور وزیربهداشت و مدیرکل حوزه وزارتی، یونس پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، صابر جباری، رئیس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت و امیرحسین بانکی پور، نماینده مجلس برگزار شد. در ادامه این همایش، میزگرد‌هایی با موضوعات فقهی و شرعی، حقوقی و مسائل اجتماعی با حضور صاحبنظران تشکیل می‌شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *