رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری استان البرز به مشکلات حقوقی و قضایی ۲۹ مراجعه کننده رسیدگی کرد

12:51 - 30 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۵۵۹۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان البرز به مشکلات حقوقی و قضایی ۲۹ مراجعه کننده رسیدگی کرد
رئیس کل دادگستری و مدیران قضایی استان البرز در دیدار هفتگی خود به درخواست‌ها و مشکلات حقوقی ۱۳۴۹ نفر از مراجعان رسیدگی کردند.

خبرگزاری میزان_ حسین فاضلی هریکندی در دیدار مردمی پیش از ظهر امروز که به مدت چهار ساعت ادامه داشت به مشکلات و درخواست‌های حقوقی و قضایی ۲۹ نفر از مراجعان رسیدگی کرد.

رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه دیدار‌های مردمی مسئولان قضایی استان البرز به صورت ثابت و هفتگی عمدتا در روز‌های سه شنبه برگزار می‌شود گفت که در این هفته به ۱۳۲۰ درخواست توسط مدیران قضایی استان رسیدگی شده است.

در دیدار هفته جاری رئیس کل دادگستری استان البرز موضوعات و مشکلات مختلفی توسط مراجعه کنندگان مطرح شد که عمده آن‌ها مرتبط با اختلافات ملکی، درخواست دقت در رسیدگی، قرارداد‌های حقوقی، اختلافات خانوادگی، آزادی زندانی و روند اجرای آزادسازی حریم و بستر رودخانه کرج بود.

یکی از این دیدار‌ها به «گزارش اصلاحی» اختصاص داشت که بر اساس آن طرفین دعوا تحت شرایطی، با یکدیگر سازش کرده و با شروط و توافقاتی که قاضی آن را صورتجلسه نمود، به دعوای خود، خاتمه می‌دهند. در این دیدار مراجعه کننده با ارائه مستنداتی گفت که در قبال بدهی خود به فرد مقابل، گزارش اصلاحی را مبنی بر تقسیط بدهی پذیرفته و آن را امضا کرده است، اما باورش نمی‌شد که عدم اجرای یکی از بند‌های این گزارش که گفته بود تاخیر یک روزه در پرداخت اقساط بدهی، منجر به الزام وی به پرداخت یکجای همه اقساط و تاخیر تادیه خواهد شد اجرایی شود که رئیس کل دادگستری استان البرز متذکر شد: گزارش اصلاحی، با توجه به توافق طرفین همانند احکام قطعی دادگاه‌ها الزام آور و قابلیت اجرایی دارد و باید هر دو طرف به اجرای آن پایبند باشند.

وی بار دیگر خواستار دقت شهروندان در انجام معاملات و امضای قرارداد‌ها شد و تصریح کرد: وقتی قرارداد یا توافقی بر اساس موازین قانونی و شرعی به امضا رسید از نظر قانونی، هر دو طرف بر اساس آن قرارداد ملزم به اجرای آن هستند و عدم اجرا می‌تواند تبعات حقوقی و قضایی به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *