سرپرست معاونت نظارت و پیگیری دادگستری کل استان تهران در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه به مشکلات حقوقی و قضایی ۲۵ نفر از مراجعان رسیدگی کرد

13:42 - 29 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۵۴۲۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
سرپرست معاونت نظارت و پیگیری دادگستری کل استان تهران در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه به مشکلات حقوقی و قضایی ۲۵ نفر از مراجعان رسیدگی کرد
سرپرست معاونت نظارت و پیگیری دادگستری کل استان تهران با حضور در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه به بررسی مشکلات حقوقی و قضایی ۲۵ نفر از مراجعه کنندگان پرداخت و دستورات مقتضی را صادر کرد.

خبرگزاری میزان - پیرو منویات رهبرمعظم انقلاب اسلامی که مردمی بودن و مهمتر از آن مردمی ماندن را از ویژگی‌های لازمِ هر مسئول نظام اسلامی خواندند و در راستای تاکیدات رئیس قوه قضاییه برای ملاقات بی‌واسطه مسئولان قضایی با مردم، رضا کمیلی مقدم معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران و سرپرست معاونت نظارت و پیگیری دادگستری کل استان تهران امروز (دوشنبه ۲۹ آبان ماه) در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه حضور یافت و به بررسی پرونده‌های ۲۵ نفر از مراجعان که برای رفع مشکلات حقوقی و قضایی خود به این مرکز مراجعه کرده بودند پرداخت.

در این دیدار که با حضور علی اصغر رفاهی مدیر کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه انجام شد، معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران و سرپرست معاونت نظارت و پیگیری دادگستری کل استان تهران پس از استماع درخواست‌های مراجعه کنندگان جهت رفع مشکلات حقوقی و قضایی آن‌ها دستورات لازم را صادر کرد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران و سرپرست نظارت و پیگیری در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه به مشکلات حقوقی و قضایی ۲۵ نفر از مراجعان رسیدگی کرد
عمده درخواست‌های متقاضیان دراین ملاقات مردمی تسریع در رسیدگی، بررسی مجدد پرونده و اعمال ماده ۴۷۷ بود که در این زمینه دستورات لازم صادر شد تا بررسی صورت گیرد.

رضا کمیلی مقدم درباره درخواست‌های مطرح شده در این ملاقات مردمی، اظهار کرد: در ملاقات مردمی امروز در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه درخواست‌های ۲۵ نفر از مراجعان استماع و بررسی شد.

وی افزود: در ۳بخش درخواست‌های مراجعان را در ملاقات‌مردمی که با برنامه ریزی و تدبیر مدیر کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه صورت می‌گیرد استماع و پیگیری می‌کنیم.

سرپرست معاونت نظارت و پیگیری دادگستری کل استان تهران گفت: بخش اول مربوط به اشخاصی است که هنوز درخواست اعمال ماده ۴۷۷ و ادعای خلاف شرع بین آن‌ها به معاونت نظارت و پیگیری تحویل داده نشده است. بخش دوم مربوط به مواردی است که در معاونت نظارت و پیگیری ثبت شده و در حال بررسی توسط هیئت‌های قضایی است؛ بخش سوم نیز مربوط به مواردی بوده که مورد رسیدگی قرارگرفته، ولی درخواست اعمال ماده ۴۷۷ مردود اعلام شده است.

کمیلی مقدم اظهار کرد: در جلسه ملاقات مردمی برای مراجعانی که مربوط به بخش اول هستند و هنوز درخواست خود را به معاونت نظارت و پیگیری ارائه نکرده اند، اظهارات دادخواه را استماع می‌کنیم و اگر از مصادیق اعمال ماده ۴۷۷ نباشند آن‌ها را راهنمایی و ارشاد می‌کنیم تا از مسیر صحیح حقوق خود را پیگیری کنند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران و سرپرست نظارت و پیگیری در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه به مشکلات حقوقی و قضایی ۲۵ نفر از مراجعان رسیدگی کرد
وی ادامه داد: همچنین در جلسه ملاقات مردمی برای مراجعانی که مربوط به بخش دوم هستند و درخواست آن‌ها در معاونت نظارت و پیگیری در حال بررسی و رسیدگی است مطالب مطروحه آن‌ها را استماع می‌کنیم و اساس درخواست را به صورت موردی منعکس می‌کنیم تا همکاران رسیدگی کننده در هیئت‌های نظارت و پیگیری به این نکات توجه ویژه داشته باشند.

سرپرست معاونت نظارت و پیگیری دادگستری کل استان تهران گفت: برای مراجعانی که مربوط به بخش سوم هستند و درخواست آن‌ها بررسی و مردود اعلام شده است مجدد مباحث آن‌ها را استماع می‌کنیم اگر مباحث متضمن وجود دلایل جدید باشد در مورد پرونده‌های حقوقی اعاده دادرسی عام صورت می‌گیرد و در مورد مباحث کیفری، تجویز رسیدگی مجدد توسط دادستان به آن‌ها داده می شود.

وی افزود: اگر موضوع تجویز مجدد متعاقب وجود دلایل جدید منتفی باشد مراجعه کننده ارشاد می‌شود تا با ماده ۴۷۷ درخواست را تعقیب و پیگیری کنند. اگر مباحث منعکس شده توسط مراجعان نیاز به بررسی مجدد داشته باشد تعقیب و بررسی می‌شوند.

گفتنی است که مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه در یک اقدام جدید بلافاصله پس از صدور دستور توسط مقامات قضایی در ملاقات‌های مردمی آن‌ها را به صورت سیستمی ثبت می‌کند و همان روز پیامک برای مراجعان ارسال می‌شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *