افت مقبولیت بایدن در پی جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه

10:33 - 29 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۵۳۳۹
افت مقبولیت بایدن در پی جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه
جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه به همراه موضوعات دیگر باعث کاهش مقبولیت جو بایدن در آمریکا شده است.

خبرگزاری میزان - نتایج تازه‌ترین نظرسنجی «ان‌بی‌سی نیوز» نشان می‌دهد که میزان مقبولیت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا به پایین‌ترین سطح در دوران ریاست جمهوری او، یعنی ۴۰ درصد کاهش یافته است. اکثریت قاطع همه رای‌دهندگان از مدیریت او در سیاست خارجی و جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه ناراضی هستند.

علاوه بر این، این نظرسنجی نشان می‌دهد که بایدن در یک رقابت فرضی انتخابات عمومی از «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا شکست خواهد خورد.

بایدن در میان دموکرات‌ها از مقبولیت کمی برخوردار است. اکثریت آن‌ها معتقدند رژیم صهیونیستی در اقدام نظامی خود علیه غزه بیش از حد پیش رفته؛ این دیدگاه در میان رای‌دهندگان ۱۸ تا ۳۴ ساله بارزتر بوده و ۷۰ درصد آن‌ها با مدیریت جنگ از سوی بایدن مخالف هستند.

مگ فیوری ۴۰ ساله، شهروند دموکرات اهل تگزاس گفت: من از پشتیانی او از اسرائیل حمایت نمی‌کنم.

زیکو شل ۲۳ ساله دموکرات از شهر سن‌دیگو در پاسخ به این سوال که چرا عملکرد بایدن را تایید نمی‌کند، گفت: وعده‌های شکست خورده و به‌طور کلی سیاست خارجی او را تایید نمی‌کنم.

جف هورویت، یکی از کسانی که در این نظرسنجی و مطالعه نتیج آن نقش داشته، گفت: جو بایدن در دوران ریاست‌جمهوری خود در سطح منحصربه‌فردی از کاهش مقبولیت قرار دارد و بخش قابل توجهی از آن، به‌ویژه در ائتلاف بایدن، به دلیل نگاه آمریکایی‌ها به اقدامات سیاست خارجی وی است. 

افت مقبولیت بایدن در پی جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه

او گفت: این نظرسنجی خیره‌کننده است؛ به دلیل تأثیری که جنگ اسرائیل با غزه بر بایدن می‌گذارد، خیره‌کننده است.

براساس این نظرسنجی، تنها ۴۰ درصد از رای‌دهندگان ثبت‌نام شده عملکرد بایدن را تایید می‌کنند؛ در حالی که ۵۷ درصد از عملکرد او ناراضی هستند. این نتایج پایین‌ترین میزان مقبولیت (و بیشترین مخالفت) بایدن در نظرسنجی‌ها از زمان ریاست‌جمهوری او است. 

با این حال، آنچه در نظرسنجی جدید برجسته بوده، تغییر در نظرات رای‌دهندگان ۱۸ تا ۳۴ ساله است. در ماه سپتامبر، ۴۶ درصد از این رای‌دهندگان گفته بودند که عملکرد بایدن را تایید می‌کنند. اکنون میزان مقبولیت بایدن در میان این رای‌دهندگان به ۳۱ درصد کاهش یافته است.

حمایت پایین از بایدن در موضوع سیاست خارجی

همچنین تنها ۳۳ درصد از کل رای‌دهندگان بایدن سیاست خارجی بایدن را تایید می‌کنند که هشت درصد در مقایسه با سپتامبر کاهش یافته است. 

این در مقایسه با ۶۲ درصد از رای‌دهندگان، از جمله ۳۰ درصد از دموکرات‌ها، است که می‌گویند با عملکرد رئیس‌جمهور کشورشان در سیاست خارجی موافق نیستند. 

تنها ۳۴ درصد از کل رای‌دهندگان، سیاست بایدن در موضوع جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه را تایید می‌کنند؛ در مقابل ۵۶ درصد می‌گویند مخالف سیاست او هستند.

با دسته‌بندی رای‌دهندگان بر‌اساس احزاب، تنها نیمی از دموکرات (۵۱ درصد) می‌گویند که سیاست بایدن در موضوغ جنگ غزه را تأیید می‌کنند، در حالی که اکثریت مستقل‌ها (۵۹ درصد) و جمهوری‌خواهان (۶۹ درصد) می‌گویند که این سیاست‌ها را تایید نمی‌کنند. 

اختلافات میان دموکرات‌ها بر سر جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه

این نظرسنجی تعداد زیادی از رای‌دهندگان آمریکایی، یعنی ۵۳ درصد را نشان می‌دهد که با اقدامات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه موافق نیستند.

افت مقبولیت بایدن در پی جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه

همچنین حدود نیمی از رای‌دهندگان دموکرات می‌گویند که از کمک تسلیحاتی از سوی آمریکا به رژیم صهیونیستی حمایت نمی‌کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *