هشدار بانک‌های غذا در فرانسه؛ سهم گسترده زنان و کودکان از شمار قربانیان

14:09 - 28 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۵۲۲۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
هشدار بانک‌های غذا در فرانسه؛ سهم گسترده زنان و کودکان از شمار قربانیان
یک گزارش نشان می‎دهد که زنان و کودکان سهم نامتناسبی از شمار قربانیان موضوع فقر را در فرانسه دارند.

خبرگزاری میزان – موضوع فقر در فرانسه در مسیر تشدید پیش می‌رود.

در بیش از یک دهه گذشته فرانسه همواره با رشد نرخ فقر در این کشور مواجه بوده است، اما یک موضوع نگران‌کننده این است که زنان و کودکان فرانسوی با نرخ بالایی قربانی این بحران می‌شوند.

رشد فقر در فرانسه

براساس گزارش منتشر شده درباره وضعیت فقر در فرانسه، شاخص فقر در این کشور در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است؛ یافته‌ای که نگرانی‌های جدی را در این کشور در پی داشت.

یافته‌های این گزارش با گزارش گسترده‌تری که موسسه ملی آمار فرانسه درباره فقر و افزایش نابرابری منتشر کرد، مطابقت دارد.

گزارش جدید درباره فقر در فرانسه نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۲ حدود نیم میلیون نفر به جمعیت فقرای این کشور اضافه شده‌اند؛ دلیل اصلی این امر پیامد‌های شیوع کرونا و پایان یافتن برنامه حمایتی دولت فرانسه است.

در عین حال، دلایل دیگری نیز در این موضوع نقش دارند.

سهم بالای زنان و کودکان از فقر در فرانسه

گزارش جدید درباره فقر در فرانسه نشان می‌دهد که در پی افزایش شاخص فقر در فرانسه، سهم زنان از این بحران به‌صورت تدریجی در مسیر رشد پیوسته حرکت می‌کند؛ در حال حاضر ۵۷.۵ درصد از زنان فرانسه در فقر زندگی می‌کنند.

یک کارشناس درباره رشد سهم زنان از فقر در فرانسه، می‌گوید: این امر دلایل متعددی دارد؛ از هم گسیختگی‌های زناشویی و رشد طلاق‌ها و افزایش هزینه به‌ویژه هزینه مراقبت از کودکان است، زیرا زنان پس از جدایی مسئولیت نگهداری از فرزندان را برعهده دارد.

در نتیجه رشد فقر زنان در فرانسه به معنای رشد فقر کودکان نیز است و همین موضوع سبب شده تا سهم زنان و کودکان از فقر در این کشور با نسبتی برابر افزایش پیدا کند.

براساس بررسی ها، از هر ۱۰ خانواده تک والد در فرانسه، ۹ خانواده در فقر زندگی می‌کنند.

کارشناسان از نابرابری در دستمزد در بازار کار فرانسه به‌عنوان عامل دیگر رشد فقر در زنان این کشور یاد می‌کنند؛ آن‌ها می‌گویند که زنان هم در دوران حرفه‌ای و هم در دوره بازنشستگی در قیاس با همتایان مرد خود حقوق کمتری دریافت می‌کنند.

همچنین زنان در بازار کار فرانسه در مشاغل کم‌درآمد استخدام می‌شوند و به دلایل پیش گفته عمدتا به‌صورت پاره‌وقت کار می‌کنند.

براساس داده‌های موجود تا سال ۲۰۰۰ زنان و مردان در فرانسه به‌صورت مساوی تحت تاثیر فقر قرار می‌گرفتند.

هشدار بانک‌های غذا در فرانسه

بانک‌های غذا در فرانسه هشدار دادند که در پی تشدید بحران فقر در این کشور و متعاقب آن افزایش شمار فقرا، این مراکز قادر به تامین نیاز‌های موجود نبوده و ناچار به جواب کردن فقرا خواهند شد.

در حال حاضر بین ۲ تا ۴ میلیون فرانسوی به نوعی به کمک‌های غذایی وابسته هستند؛ این آمار در ۱۵ سال گذشته رشد قابل‌توجهی داشته است.

یک نظرسنجی اخیرا منتشر شده نشان داد که تقریبا از هر پنج فرانسوی، یک نفر با بدهی زندگی می‌کند و گرسنگی در حال تبدیل شدن به یک مسئله اصلی است.

در عین حال این نظرسنجی نشان می‌دهد که تعداد فزاینده‌ای از مردم فرانسه در پرداخت هزینه‌های غذا و انرژی و همچنین هزینه‌های درمانی خود و خانواده‌هایشان با مشکل مواجه هستند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *