فرهنگ آزار جنسی در وزارت دفاع انگلیس

12:44 - 28 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۵۱۸۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
فرهنگ آزار جنسی در وزارت دفاع انگلیس
ده‎ها زن از فرهنگ آزار جنسی و رفتار‌های نامناسب از سوی همکاران خود در وزارت دفاع انگلیس شکایت کرده‌اند.

خبرگزاری میزان – ۶۰ زن در وزارت دفاع انگلیس طی نامه‌ای، فرهنگ «خصمانه» و «سمّی» در این وزارتخانه را توصیف کرده‌اند.

این نامه می‎گوید که زنان در وزارت دفاع انگلیس از سوی همکاران مرد خود هدف آزار و اذیت و سوءاستفاده جنسی قرار می‌گیرند.

این گزارش‌ها شامل مواردی درباره این است که زنان از سوی همکاران خود در وزارت دفاع هدف «پیشنهاد»، «لمس» و موارد دیگری از آزار جنسی قرار گرفته‌اند.

در این نامه که با علامت «رسمی-حساس» مشخص شده است، گروه «زنان غیرنظامی ارشد» می‌گویند که زندگی حرفه‌ای روزانه آن‌ها به دلیل رفتار‌هایی که «سمّی» و «نامناسب» تلقی می‌شود، دشوار شده است، اما در وزارت دفاع انگلیس این رفتار‌ها تحمل می‌شوند.

فرهنگ بدرفتاری و تبعیض در وزارت دفاع انگلیس

به گزارش گاردین، شهادت‌های ذکر شده در فهرستی از حوادث در مقر وزارت دفاع در لندن و پایگاه‌های خارج از این کشور گنجانده شده است؛ این شهادت‌ها، که بیشتر آن‌ها به‌عنوان «بسیار جدید» توصیف شده‌اند، نشان می‌دهند که در یکی از بزرگ‌ترین بخش‌های دولت انگلیس، فرهنگ بدرفتاری و تبعیض وجود دارد.

گزارش‌هایی که در نامه بیان شده از سوی «زنان غیرنظامی ارشد در نقش‌های عملیاتی و امنیتی» آمده است، شامل موارد زیر است:

-زنی که می‌گفت در یکی از فعالیت‌های اجتماعی وزارت دفاع هدف آزار قرار گرفته، اما به او توصیه شده که شکایت نکند.
-زنی در یک پست خارج از انگلیس که می‌گوید یک افسر ارشد نظامی بار‌ها و بار‌ها او را هدف آزار جنسی قرار داده، اما هیچگونه مجازاتی برای او وجود نداشته است.
-گروهی از افسران نظامی یک صفحه گسترده اکسل که زنان را براساس ظاهرشان رتبه‌بندی می‌کرد، داشتند؛ و...

واکنش وزارت دفاع انگلیس به نامه ارسالی

وزارت دفاع انگلیس در بیانیه‌ای، گفت: ما عمیقا از شکایت‌های مطرح شده نگران هستیم و برای رسیدگی به مسائل مطرح شده اقدام می‌کنیم؛ هیچ زنی نباید در وزارت دفاع احساس ناامنی کند و این رفتار قابل تحمل نخواهد بود

این بیانیه می‎افزاید: ما همچنین به تشویق هر کسی که چنین رفتار غیرقابل توجیهی را تجربه کرده یا شاهد بوده است، ادامه می‌دهیم تا فورا آن موارد را گزارش کنند.

موارد مطرح شده نوک کوه یخ هستند

در شهادت‌ها، که گفته می‌شود «نوک کوه یخ» و نشان‌دهنده یک «مشکل کنونی، نه تاریخی» است، زنان از احساس «بیماری از ترس»، «گریه کردن» و «قرار گرفتن در معرض رفتار ترسناک» صحبت کرده‌اند.

براساس این نامه، تلاش‌های زنان در وزارت دفاع انگلیس برای ابراز مخالفت با این رفتار «به‌جای گوش دادن به آن، عموما به حداقل می‌رسد و این امر در میان زنان رایج است که می‌گویند سیستم شکایت‎های [وزارت دفاع] برای هدف مناسب نیست».

علاوه‌بر گزارش‌های مربوط به آزار و اذیت جنسی، این نامه یک محیط کاری نامناسبی را به تصویر می‌کشد که در آن زنان مورد بی‌احترامی قرار می‌گیرند، در ترفیعات نادیده گرفته می‌شوند و چرخه‌های معیوب در سطوح بالای وزارت دفاع انگلیس وجود دارد.

«دیوید ویلیامز»، دبیر دائم وزارت دفاع انگلیس، گفته که از شهادت‌ها «ناامید و وحشت‌زده» است و به زنان اطمینان داد که مسائل مطرح شده «جدی گرفته شده و به آن‌ها عمل خواهد شد».

این مقام ارشد وزارت دفاع انگلیس، گفت: «تونی رادکین»، رئیس ستاد دفاع انگلیس، از این نامه و اتهامات مطرح شده، مطلع شده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: انگلیس آزار جنسی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *