ناقوس مرگ در بازداشتگاه‌های نوجوانان در آمریکا

11:51 - 28 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۵۱۷۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
ناقوس مرگ در بازداشتگاه‌های نوجوانان در آمریکا
بازداشتگاه‌های نوجوانان در آمریکا از اصلی‌ترین مراکز نقض حقوق بشر در این کشور مدعی حفظ و پیشگامی در حقوق بشر هستند.

خبرگزاری میزان – بازداشتگاه‌های نوجوانان در آمریکا یکی از اصلی‌ترین مراکز نقض حقوق بشر هستند؛ فعالیت این بازداشتگاه‌ها در حالی ادامه دارد که عملکرد آن‌ها به شکل ویژه از سال ۲۰۱۵ تاکنون مورد انتقاد و اعتراض بوده است.

 

ناقوس مرگ در بازداشتگاه‌های نوجوانان در آمریکا

بازداشتگاه نوجوانان در آمریکا چیست؟

براساس قوانین آمریکا، مرکز بازداشت نوجوانان، یک مرکز اقامتی کوتاه‌مدت است که مجرمان نوجوان تا زمان برگزاری دادگاه یا قرار گرفتن در یک برنامه بلندمدت در این مراکز نگهداری می‌شوند؛ براساس این قوانین، نباید با مجرمان نوجوان مانند مجرمان بزرگسال رفتار کرد، بلکه این افراد باید تحت نوعی نظارت حفاظتی باشند.

سن مسئولیت کیفری بسته به ایالت‌های مختلف آمریکا بین ۶ تا ۱۲ سال است؛ فرد بزهکار از سن مسئولیت کیفری تا زمان بلوغ، مجرم نوجوان معرفی شده و باید در مراکز مربوط که عمدتا با نام کانون اصلاح و تربیت شناخته می‌شوند، نگهداری شوند.

قوانین آمریکا همچنین بازداشتگاه‌های نوجوانان را تحت اداره ایالت، شهر یا سازمان خصوصی قرار می‌دهد و ساختار و روال روزانه این بازداشتگاه‌ها از یک مرکز به مرکز دیگر متفاوت است.

آنچه در واقعیت برای مجرمان نوجوان در آمریکا رخ می‌دهد، شباهت زیادی با مفاد قانونی این کشور درباره موضوع مورد بحث ندارد؛ به این معنا که مجرمان نوجوان در آمریکا عمدتا در زندان‌های بزرگسالان نگهداری می‌شوند و بازداشتگاه‌های نوجوانان رویه‌های سختگیرانه‌ای دارند.

ناقوس مرگ در بازداشتگاه‌های نوجوانان در آمریکا

اعتیاد به حبس آمریکا

آمریکا که با داشتن جمعیت ۲ میلیون زندانی در این زمینه در جهان  رکورددار است، به‌عنوان کشور معتاد به حبس شناخته می‌شود.

اعتیاد آمریکا به حبس فقط بزرگسالان این کشور را هدف قرار نمی‌دهد، بلکه این کشور در قیاس با دیگر کشور‌های جهان با نرخ هشداردهنده‌ای نوجوانان را حبس می‌کند.

گزارش ۲۰۲۰ سازمان ملل نشان داد که میزان زندانی شدن جوانان در آمریکا ۱۱ برابر بیشتر از نرخ اروپای غربی، ۱۱ برابر بیشتر از آسیا، ۱۰ برابر بیشتر از اروپای شرقی، ۷ برابر بالاتر از اقیانوسیه، ۴ برابر بیشتر از کانادا و مکزیک و ۳ برابر بیشتر از آمریکای جنوبی است.

این در حالی است که بازداشتگاه‌های نوجوانان آمریکا یا همان مراکز اصلاح و ترتیب در این کشور مملو از داستان‌های وحشتناک آزار و سوءاستفاده جسمی هستند.

دلایل بازداشت نوجوانان در آمریکا

یکی از دلایل بحران ازدحام جمعیت در بازداشتگاه‌های نوجوانان در آمریکا، دلایل متعدد بازداشت این دسته از افراد است.

براساس بررسی‌ها، فقط یک سوم نوجوانانی که در بازداشتگاه‌های نوجوانان آمریکا نگهداری می‌شوند، مرتکب جرایم خشونت‌آمیز شده‌اند.

سوءرفتار‌های کمتر جدی در مدرسه و جامعه یکی از دلایل اصلی بازداشت نوجوانان و انتقال آن‌ها به بازداشتگاه‌های نوجوانان است.

 

ناقوس مرگ در بازداشتگاه‌های نوجوانان در آمریکا

در بازداشتگاه‌های نوجوانان آمریکا چه می‌گذرد؟

بازداشتگاه‌های نوجوانان در آمریکا به شکل آشکار و گسترده‌ای به محل نقض قوانین و حقوق مجرمان نوجوان تبدیل شده‌اند.

براساس گزارش‌ها، مجرمان نوجوانان بیشتر ساعات شبانه‌روز در سلول‌ها حبس می‌شوند؛ آن‌ها در بدو ورود به مدت ۲۴ ساعت بدون غذا، درمان، بهداشت روان و آموزش در قرنطینه نگهداری می‌شوند؛ از سوی کارکنان مورد سوء‌استفاده جنسی قرار می‌گیرند؛ برخی از مجرمان نوجوان جان خود را از دست می‌دهند؛ قربانی خشونت‌ها و رویکرد‌های تنبیهی زندان می‌شوند؛ به دلیل کمبود کارکنان با چالش‌هایی مانند خشونت فزاینده و کاهش خدمات و مراقبت‌های پزشکی مواجه می‌شوند؛ ...

گزارش‌های مشابهی درباره وخامت اوضاع بازداشتگاه‌های نوجوانان در ایالت‌های مختلف به ویژه تگزاس، فلوریدا، کارولینای شمالی، آرکانزاس، پنسیلوانیا، جورجیا و میسوری منتشر شده است.

در عین حال، هزینه‌ها و جریمه‌های در نظر گرفته شده برای مجرمان نوجوان آمریکایی و خانواده‌هایشان یک چالش جدی است.

 

ناقوس مرگ در بازداشتگاه‌های نوجوانان در آمریکا

رسوایی‌های پی در پی در بازداشتگاه‌های نوجوانان آمریکا

با وجود ادعا‌ها و وعده‌های مکرر مقام‌های آمریکایی برای بهبود شرایط مجرمان نوجوان، وضعیت آن‌ها در سال‌های اخیر همواره روبهوخامت رفته است.

در حالی انتقاد‌ها به نگهداری مجرمان نوجوان در زندان‌های بزرگسال آمریکا به‌شدت انتقاد برانگیز شده، شواهد و شکایت‌های مربوط به سوءرفتار در بازداشتگاه‌های نوجوانان این کشور نیز افزایش قابل توجهی یافته است.

بازداشتگاه‌های نوجوانان در آمریکا به شکلی خاص از سال ۲۰۱۵ تاکنون با افشاگری‌های متعددی درباره رسوایی‌های مختلف مواجه شده‌اند.

 

ناقوس مرگ در بازداشتگاه‌های نوجوانان در آمریکا

چالش‌های پیش روی مجرمان نوجوان آمریکایی پس از آزادی

قوانین و سیاست‌های سیستم قضایی آمریکایی و رویکرد بازداشتگاه‌های نوجوانان در این کشور سبب می‌شود تا نوجوانان آمریکایی پس از آزادی از زندان برای ورود موفق به جامعه مشکلات جدی داشته باشند.

براساس یک بررسی انجام شده در سال ۲۰۱۸، مجرمان نوجوان پس از آزادی به دلیل داشتن سابقه کیفری شانس کمتری برای داشتن شغل دارند و این وضعیت برای مجرمان نوجوان سیاه‌پوست پس از آزادی دشوارتر و چالش برانگیز‌تر است.

در زیر به مهم‌ترین نمونه‌های جدید از بحران در بازداشتگاه‌های نوجوانان آمریکا اشاره می‌شود:

بحران در بازداشتگاه نوجوانان فیلادلفیا

به‌تازگی تصاویری از بازداشتگاه نوجوانان در فیلادلفیا در ایالت پنسیلوانیا آمریکا منتشر شده که انتقاد‌های زیادی را در پی داشته است.

در عین حال، درخواست‌ها برای تعطیل شدن این بازداشتگاه به دلیل ازدحام بیش از حد افزایش یافته است؛ این بازداشتگاه که ظرفیت نگهداری از ۱۸۴ نفر را دارد، در حال حاضر به محل نگهداری ۲۳۰ مجرم نوجوان تبدیل شده است.

این بازداشتگاه یک دهه پیش برای نگهداری مجرمان ۱۰ تا ۱۷ ساله تاسیس شد.

براساس گزارش‌ها و اظهارات وکلای مدافع نوجوانانی که در این بازداشتگاه حضور دارند، دسترسی به حمام و دوش در این بازداشتگاه محدود است؛ نوجوانان به دلیل ازدحام جمعیت هرجایی که پیدا می‌شود، باید بخوابند؛ ملاقات با خانواده به دلیل ازدحام جمعیت از دست می‌رود؛ دسترسی به تحصیل اندک است؛ ...

 

ناقوس مرگ در بازداشتگاه‌های نوجوانان در آمریکا؛

ایالت پنسیلوانیا در واکنش به انتقاد‌های گسترده اعلام کرد که قصد دارد مجرمان نوجوان را به یک زندان بزرگسال با حداکثر امنیت در شهرستان مونتگمری منتقل کند.

فیلادلفیا تاکنون قرارداد‌های مختلفی با شرکت‌های خصوصی برای اداره بازداشتگاه‌های نوجوانان بسته است، اما رسوایی‌های مکرر سبب شد تا این قرارداد‌ها یکی پس از دیگری لغو شوند.

تلاش طولانی مدت برای افتتاح یک مرکز درمانی روانپزشکی نوجوانان در سال ۲۰۲۱ در فیلادلفیا پس از متهم شدن کارکنان به سوءرفتار در عرض چند ماه پس از افتتاح شکست خورد.

خونین‌ترین زندان نوجوانان آمریکا

زندان «آنگولا» یک زندان بدنام بزرگسالان با حداکثر امنیت در ایالت «لوئیزیانا» آمریکا به محل آشکار شدن بحران در حوزه مجرمان نوجوان تبدیل شده است.

«آنگولا» در حال حاضر به محل نگهداری مجرمان نوجوان در آمریکا و محل نمایش یکی از خشن‌ترین تصمیم‌های سیستم قضایی این کشور تبدیل شده است.

ناقوس مرگ در بازداشتگاه‌های نوجوانان در آمریکا

«آنگولا» یا «الکاتراز» جنوب یا خون آلودترین زندان جنوب آمریکا را می‌توان محل تبعید مجرمان نوجوانی دانست که برای فرار از بازداشتگاه‌های نوجوانان تلاش کرده بودند.

این مجرمان نوجوان در آنگولا تا ۲۳ ساعت در شبانه‌روز در سلول انفرادی نگهداری می‌شوند؛ خدمات آموزشی و درمانی ضعیفی دریافت می‌کنند؛ باید دستبند را بر دستان خود تحمل کنند؛ از سوی زندانیان بزرگسال مورد ضرب‌وشتم قرار می‌گیرند؛  ...

فاصله زیاد زندان «آنگولا» از مناطق پرجمعیت در این ایالت ایلینوی سبب می‌شود تا خانواده‌های نوجوانان زندانی عملا امکان ملاقات با آن‌ها را از دست بدهند.

شرایط بحرانی در «آنگولا» برای نوجوانان آمریکایی به حدی آزاردهنده است که این زندان به‌صورت دوره‌ای شاهد خودکشی نوجوانان و درگیری‌های خشونت بار میان آن‌ها است.

وضعیت در این زندان برای نوجوانان از تابستان گذشته و در پی شورش اعتراضی نوجوانان به شرایط نامناسب بدتر شده است.

منتقدان به این رویه تاکید دارند که حقوق قانونی مجرمان نوجوان در آنگولا به گستردگی نقض می‌شود.

بازداشتگاه‌های نوجوانان ایلینوی جز بدنام‌ترین بازداشتگاه‌ها

براساس بررسی که در ماه جاری انجام شده، مراکز بازداشت نوجوانان در سراسر ایالت ایلینوی از مشکلات مشابهی مانند ازدحام جمعیت، بازرسی‌های غیر ضروری، رفتار‌های توهین آمیز به‌ویژه با مجرمان نوجوان سیاه‌پوست و نبود یا کمبود خدمات بهداشت روان رنج می‌برند.

در بازداشتگاه نوجوانان شهرستان وینباگو، به‌عنوان یک اقدام احتیاطی برای رفتار‌های مخرب، برای ساعت‌ها آب قطع می‌شود؛ در بازداشتگاه نوجوانان شهرستان «کوک»، کودکان ۱۳ ساله که به بازداشتگاه می‌آیند، به‌طور نامناسبی مورد بازرسی قرار می‌گیرند؛ در بازداشتگاه نوجوانان «ناکس»، نوجوانان به‌عنوان یک اقدام انضباطی به مدت ۲۴ ساعت در سلول‌های خود محبوس می‌شوند.

در سال ۲۰۲۲ فقط چهار بازداشتگاه از ۱۶ بازداشتگاه نوجوانان ایالت ایلینوی با استاندارد‌های ایالتی مطابقت داشتند.

بازرسان در سال ۲۰۲۲ بازداشتگاه نوجوانان فرانکلین را «یک مرکز در بحران» توصیف کردند؛ این بازداشتگاه بیش از ۹۰ اخطار دریافت کرد.

 

ناقوس مرگ در بازداشتگاه‌های نوجوانان در آمریکا

بازداشتگاه‌های نوجوانان فلوریدا؛ باشگاه‌های مبارزه

بررسی‌ها نشان می‌دهند که بازداشتگاه‌های نوجوانان در ایالت فلوریدا آمریکا مملو از خشونت هستند تا جایی که به آن‌ها عنوان «باشگاه‌های مبارزه» را داده‌اند.

خشونت افسارگسیخته در این بازداشتگاه‌ها نگران‌کننده شده است؛ در برخی از موارد، کارکنان این مراکز روی درگیری‌های خشونت‌بار نوجوانان شرط‌بندی نیز می‌کنند.

خشونت کارکنان در بازداشتگاه نوجوانان در کنتاکی

بررسی‌ها نشان می‌دهند که بازداشتگاه‌های نوجوانان در ایالت کنتاکی آمریکا به‌شدت خشونت‌زده هستند و عمده این خشونت‌ها از سوی کارکنان اعمال می‌شود.

یک بررسی نشان می‌دهد از فوریه ۲۰۱۸ تا مه ۲۰۲۱ دست‌کم ۱۱۶ حادثه استفاده از زور بیش از حد از سوی کارکنان رخ داده است.

بازداشتگاه‌های نوجوانان در ایالت کنتاکی در عین حال از چالش‌های دیگری مانند تجاوز جنسی به نوجوانان و رفتار‌های جنسی با آن‌ها و تحقیر و توهین به‌ویژه نژادی، مواجه هستند.

شکایت نوجوانان از این شرایط نیز عمدتا به نتیجه‌ای جز تعلیق چند روزه کارکنان منجر نمی‌شود.

خودکشی و خودزنی شایع در بازداشتگاه‌های نوجوانان در تگزاس

براساس بررسی‌ها، نوجوانان در بازداشتگاه‌های ایالت تگزاس در سال ۲۰۲۲ تا ۲۳ ساعت در شبانه‌روز در سلول‌های خود حبس می‌شدند و ناچار بودند از بطری‌های آب به‌عنوان تو لت استفاده کنند.

خودزنی و خودکشی در میان نوجوانان این بازداشتگاه‌ها شیوع فراوانی دارد و آن‌ها با نرخ قابل‌توجهی از سوی کارکنان بازداشتگاه مورد ضرب‌وشتم قرار می‌گیرند.

سوءاستفاده و بدرفتاری نهادینه با نوجوانان در بازداشتگاه‌های دولتی نوجوانان در آمریکا

یک بررسی ملی جامع در سال ۲۰۱۵ نشان داد که بدرفتاری یا سوء استفاده سیستمی یا مکرر به‌وضوح در بازداشتگاه‌های دولتی نوجوانان در ۲۹ ایالت و ناحیه «کلمبیا» از سال ۲۰۰۰ و در ۴۳ ایالت و ناحیه «کلمبیا» و «پورتوریکو» از سال ۲۰۰۰ ثبت شده است.

از سال ۲۰۱۵، جریان افشای سوءاستفاده در بازداشتگاه‌های نوجوانان ادامه داشته است؛ در میان انبوه موارد سوء استفاده فراگیر عبارتند از:

ویسکانسین: در دسامبر ۲۰۱۵، بررسی‌ها نشان داد که سوءاستفاده، بی‌توجهی، تجاوز جنسی و استفاده بیش از حد از زور در بازداشتگاه‌های ویسکانسین وجود دارد.

 

ناقوس مرگ در بازداشتگاه‌های نوجوانان در آمریکا

فلوریدا: در اکتبر ۲۰۱۷، فاش شد که کارکنان بازداشتگاه‌های نوجوانان این ایالت، نوجوانان را به رقابت‌های خونین تشویق و روی آن‌ها شرط‌بندی می‌کردند.

تگزاس: در اکتبر ۲۰۲۱، نتیجه تحقیقات وزارت دادگستری نشان داد که بازداشتگاه‌های این ایالت از اپیدمی سوءاستفاده فیزیکی و جنسی و همچنین استفاده بیش از حد از حبس انفرادی و مهار‌های شیمیایی مانند اسپری فلفل استفاده می‌کنند.

کارولینای جنوبی: در آوریل ۲۰۲۲، نتیجه تحقیقات وزارت دادگستری آمریکا وجود خشونت مرگ‌بار کارکنان بازداشتگاه‌های این ایالت علیه نوجوانان را تایید کرد.

جدیدترین نظرسنجی ملی از نوجوانان زندانی در بازداشتگاه‌های نوجوانان نشان می‌دهد که ۷ درصد آن‌ها در سال ۲۰۱۷ قربانی تجاوز جنسی شدند.

در سال ۲۰۲۲ اعلام شد که ۱۵۰ نفر از کارکنان بازداشتگاه نوجوانان نیوهمشایر در پرونده آزار و تجاوز جنسی ۵۰۰ نوجوان زندانی درگیر بوده‌اند.

نوجوانان سیاه‌پوست؛ عمده‌ترین بخش جمعیت بازداشتگاه‌های نوجوانان در آمریکا

بررسی‌ها نشان می‌دهند که مسئله نژاد نقش تعیین‌کننده‌ای در دستگیری و بازداشت نوجوانان سیاه‌پوست دارد و همین امر سبب شده تا آن‌ها سهم نامتناسبی از جمعیت نوجوانان را در بازداشتگاه‌های نوجوانان آمریکا داشته باشند.

نابرابری‌های نژادی مدت‌ها است که سیستم قضایی نوجوانان آمریکا را گرفتار کرده و عمیقا ریشه‌دار است؛ براساس یک بررسی، نوجوانان سیاه‌پوست تقریبا پنج برابر بیشتر از همسالان سفیدپوست خود بازداشت می‌شوند.

نوجوانان بومی و لاتین‎تبار نیز با نرخ نامتناسبی بازدشات می‌شوند.

براساس آخرین داده‌های موجود، ۴۱ درصد از جمعیت نوجوانان زندانی در آمریکا در سال ۲۰۲۰ سیاه‌پوست بودند؛ این در حالی است که سهم آن‌ها از کل جمعیت این کشور معادل ۱۵ درصد است.

 

ناقوس مرگ در بازداشتگاه‌های نوجوانان در آمریکا

شکست سیستم بازداشت نوجوانان در آمریکا

در حال حاضر هزاران نوجوان آمریکایی در بازداشتگاه‌های نوجوانان نگهداری می‌شوند؛ یک سوم این افراد در حالی در بازداشت هستند که مرتکب جرایم خشونت‌آمیز نشده‌اند.

دهه‌ها تحقیق به‌وضوح نشان می‌دهند که حبس در بیشتر موارد در موضوع بزهکاری نوجوانان ضروری و موثر نیست و به نتایج معکوس می‌انجامد.

برخی از بررسی‌ها تاکید دارند که بازداشتگاه‌های نوجوانان بازگشت آن‌ها به سیستم قضایی را افزایش داده و امکان موفقیت و رفاه آنان را در آینده کاهش می‌دهند.

 

ناقوس مرگ در بازداشتگاه‌های نوجوانان در آمریکا

داده‌های تکرار جرم در آمریکا نشان می‌دهند که نوجوانان پس از آزادی از بازداشتگاه‌ها با نرخ بالایی مجددا بازداشت و محکوم به حبس می‌شوند؛ یک بررسی در سال ۲۰۱۱ در این باره نشان داد که ۷۰ تا ۸۰ درصد نوجوانان پس از ترک بازداشتگاه ظرف ۲ یا ۳ سال مجددا بازداشت شدند.

یافته‌های بررسی‌های مذکور نشان می‌دهند که نوجوانان در این بازداشتگاه‌ها در معرض سوءاستفاده و آسیب‌های متعددی قرار می‌گیرند که تاثیر بلندمدتی بر زندگی آن‌ها خواهد داشت.

این یافته‌ها تاکید دارند که بازداشت نوجوانان به سلامت جسمی و روانی نوجوانان آسیب می‌زند و ثابت شده که آسیب حبس مجرمان نوجوان در بازداشتگاه‌ها به شکل نامتناسبی بر نوجوانان رنگین پوست به‌ویژه سیاه‌پوست تاثیر می‌گذارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *