صیانت و پیشگیری از وقوع جرم در رأس اقدامات سازمان قضایی نیروهای مسلح است

17:52 - 27 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۵۰۸۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
صیانت و پیشگیری از وقوع جرم در رأس اقدامات سازمان قضایی نیروهای مسلح است
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت این سازمان در رسیدگی به پرونده‌ها به دنبال مچ گیری و هیاهو نیست بلکه صیانت و پیشگیری از وقوع جرم در رأس اقدامات این سازمان است.

خبرگزاری میزان_ رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح به همراه هیئت همراه با آیت الله سید محمد سعیدی نماینده ولی فقیه در استان قم و امام جمعه شهر قم و تولیت حرم فاطمه معصومه (س) دیدار کرد.

آیت الله سید محمد سعیدی تولیت حرم فاطمه معصومه (س) در این دیدار با بیان جایگاه و اهمیت شهر قم در کشور گفت: شهر قم با وجود بارگاه حضرت معصومه (س) و حوزه علمیه که مورد توجه و عنایت اهل بیت بوده و وجود مردم ولایت مدار و با ایمان و پایبند به اصول و ارزش‌ها و اهمیت رعایت عفاف و حجاب در این شهر، آن را متمایز کرده است.

امام جمعه شهر قم با اشاره به اهمیت کار سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در رسیدگی به جرایم نیرو‌های مسلح گفت: علاوه بر اینکه باید حرمت و حریم نیرو‌ها حفظ شود باید آسیب‌ها و چالش‌ها شناسایی شود و این یک کار دقیق و ظریفی را می‌طلبد که اهمیت کار سازمان قضایی را به عنوان مرجع اختصاصی بالا برده است.

وی افزود: یقینا نیرو‌های مسلح ما جزو بصیرترین قشر جامعه هستند و اگر این مجموعه حفظ و صیانت شود قوام و کیان جامعه حفظ می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان نیز در ابتدای این دیدار گفت: ملاقات با شما که از بیت شهید آیت الله سعیدی و از مبارزان و مجاهدان انقلاب اسلامی بودند، بسیار مغتنم و باعث افتخار بنده است.

وی در ادامه با اشاره به اصل ۱۷۲ قانون اساسی و صلاحیت‌های سازمان قضایی نیرو‌های مسلح گفت: بر اساس قانون اساسی سازمان قضایی نیرو‌های مسلح به عنوان مرجع اختصاصی به جرایم نیرو‌های مسلح رسیدگی می‌کند و بعد از آن بنا به دستور امام خمینی (ره) جرایم مربوط به وزارت اطلاعات به سازمان واگذار و در این اواخر نیز رسیدگی به جرایم یگان‌های حفاظت دستگاه‌های اجرایی که به سلاح و مهمات برمی گردد به سازمان واگذار شده است.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح با بیان اینکه جرایم در نیرو‌های مسلح بسیار کم و اندک است، گفت: وجود فرمانده معظم کل قوا در رأس نیرو‌های مسلح، حضور نیرو‌های مومن و انقلابی و تدابیر پیشگیرانه سازمان قضایی نیرو‌های مسلح باعث شده که جرم در این نیرو‌های خدوم اندک باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان با اشاره به حساسیت کار سازمان قضایی در صیانت از نیرو‌های مسلح گفت: فرماندهی معظم کل قوا فرمودند که کار دستگاه قضایی حساس است، اما سازمان قضایی به جهت اینکه با نیرو‌های مسلحی سر و کار دارد که تأمین کننده امنیت جامعه است از حساسیت بالاتری برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه سازمان قضایی نیرو‌های مسلح قم تاکنون به خوبی به وظایف خود عمل کرده است، گفت: از سال‌های گذشته صیدی و بعد از وی نیز حجت‌الاسلام والمسلمین کرمی عهده دار مسئولیت در سازمان قضایی قم بودند و اکنون بنا بر نیاز و مصالح سازمان حجت‌الاسلام والمسلمین کرمی به تهران منتقل شده و آقای نجف زاده مسئولیت سازمان قضایی نیرو‌های مسلح قم را عهده دار شده اند.

مدیرحوزه‌های علمیه کشور:منطق و گفتمان انقلاب اسلامی در نیرو‌های مسلح، یک رویکرد و تولید قدرت در مفهوم جدید بوجود آورده است

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح همچنین با آیت الله اعرافی، مدیرحوزه‌های علمیه کشور دیدار کرد.

///

آیت الله اعرافی در این دیدار ضمن تبریک ولادت حضرت زینب کبری (س) در خصوص عظمت و شخصیت ایشان گفت: خطبه‌های حضرت زینب (س) در کاخ یزید آن قدر با عظمت بود که افراد حاضر این طور تصور می‌کردند که این سخنان یک اسیر نیست، بلکه سخنان یک امیر است و این یزیدیان هستند که اسیر خطبه‌های ایشان شده‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در ادامه نهضت عاشورا و نهضت‌های الهی است، گفت: انقلاب اسلامی یک انقلاب متمایز از دیگر جنبش‌های انقلابی است، هر چند که این جنبش‌ها هر کدام در جای خود ارزش‌هایی داشتند، اما جنس انقلاب اسلامی جنس عاشورایی بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: در دنیای امروز که جریان و افکار غرب همه را فراگرفته، انقلاب اسلامی بر خلاف دیگر جریان‌هایی که در مقابل تمدن غرب سخن گفتند، اما خیلی عاقلانه حرف نزدند، حرف جدید، منطقی و عاقلانه‌ای در برابر موج تمدن غربی زده است.

وی بیان کرد: امواج قدرتمند انقلاب اسلامی، در دنیا امواج عمیقتری ایجاد کرده که تشکیل محور مقاومت در کشور‌های اسلامی یکی از موج‌های انقلاب اسلامی است.

 آیت الله اعرافی با بیان اینکه در تمام اقدامات و حرکات ما باید این روح معنوی دیده شود گفت: نیرو‌های مسلح ما از سایر نیرو‌های مسلح دنیا متفاوت است، چون منطق و گفتمان انقلاب اسلامی در نیرو‌های مسلح یک اقتضائی ایجاد کرده و یک رویکرد و تولید قدرت در مفهوم جدید بوجود آورده است.

امام جمعه قم ادامه داد: نیرو‌های مسلح در یک تراز، مردمی، اثر گذار و قدرت ساز هستند و هر نهادی که از این نیرو‌ها صیانت کند جایگاه بسیار رفیع و اثر گذار دارد، هر چند که اقدامات و عملکرد آن‌ها بیان نشود.

در ابتدای این دیدار نیز رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در خصوص حدود صلاحیت‌های سازمان و ظایف و عملکرد این سازمان مطالبی بیان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین پورخاقان افزود: سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در رسیدگی به پرونده‌ها به دنبال مچ گیری و هیاهو نیست، بلکه صیانت و پیشگیری از وقوع جرم در رأس اقدامات این سازمان است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *