هدف‌گذاری سازمان انرژی اتمی برای تولید برق اتمی

11:59 - 24 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۴۵۸۶
هدف‌گذاری سازمان انرژی اتمی برای تولید برق اتمی
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت که هدف‌گذاری برای تولید برق اتمی ۲۰ هزار مگاوات هم قانون و هم تاکید مقام معظم رهبری است.

خبرگزاری میزان – محمد اسلامی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه نشست هیئت دولت، در جمع خبرنگاران گفت: سازمان انرژی اتمی برای توسعه انسانی خود برنامه‌های مختلفی را اجرا کرده است.

اقدام‌های سازمان انرژی اتمی درباره توسعه تحولات انسانی

رئیس سازمان انرژی اتمی درباره توسعه تحولات انسانی، اظهار کرد: تعاملاتی را که برقرار کردیم، در سه بخش است؛ بخش اول تعریف نوع مسئله‌هایی است که می‌تواند تبدیل به پایان‌نامه شود؛ دوم، نتایج تحقیقاتی دانشگاهی است که می‌توان با حمایت سازمان تبدیل به فناوری شود و نیز کمک به تجهیز آزمایشگاه‌ها؛ بخش سوم نیز بورسیه دانشجو است که امسال در ۱۰ دانشگاه و در ۱۰ رشته آغاز شد و ۱۰۰ بورسیه را ثبت نام کردیم و اکنون این افراد در حال تحصیل هستند؛ برای کارشناسی ارشد هم این کار را انجام می‌دهیم.

به گفته وی، آخرین الگوی اجرایی ما با دانشگاه صنعتی امیر کبیر بود که به‎تازگ انجام شد.

هدف‌گذاری برای تولید برق اتمی ۲۰ هزار مگاوات

اسلامی در بخشی دیگر درباره هدف‌گذاری برای تولید برق اتمی ۲۰ هزار مگاوات، بیان کرد: هدف‌گذاری برای تولید برق اتمی ۲۰ هزار مگاوات است که هم قانون است و هم تاکید مقام معظم رهبری و هم در سند جامع توسعه سازمان انرژی اتمی دیده شده و در همین راستا شرکت‌هایی تاسیس و سایت‌ها انتخاب شده‌اند.

رئیس سازمان انرژی اتمی، گفت: ساخت ۲ نوع نیروگاه مقیاس بزرگ با ظرفیت هزار و ۲۰۰ مگاوات و مقیاس کوچک و متوسط است که ظرفیت ۳۰۰ مگاواتی دارد و هم اکنون در نیروگاه کارون آغاز کردیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *