نشست بررسی حقوقی جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در دادگستری آذربایجان غربی /تأکید رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان غربی به پیگیری حقوقی موضوع در سازمان‌های بین‌المللی

8:51 - 22 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۴۰۷۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
نشست بررسی حقوقی جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در دادگستری آذربایجان غربی /تأکید رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان غربی به پیگیری حقوقی موضوع در سازمان‌های بین‌المللی
رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان غربی در جلسه نشست با بسیج حقوق‌دانان جهت بررسی جنایات رژیم صهیونیستی از منظر حقوق بین‌اللملی با صدور بیانیه‌ای در محکومیت رژیم غاصب صهیونیستی بر تعقیب و پیگیری حقوقی موضوع در عرصه بین‌المللی تأکید کرد.

خبرگزاری میزان - ناصر عتباتی در جلسه نشست با بسیج حقوق‌دانان جهت بررسی جنایات رژیم صهیونیستی از منظر حقوق بین اللملی اظهارکرد: باتوجه‌به جنایات رخ‌داده در غزه این اتفاقات از بعد اجتماعی، انسانی، فرهنگی قابل‌بررسی است؛ اما بررسی جنایات رژیم صهیونیستی از ابعاد حقوقی لازم، ضروری و بسیار حائز اهمیت است.

وی ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی ادامه داد: شاهد جنایات بسیار هولناک در غزه هستیم که بالغ بر یازده هزار نفر از افراد بی‌دفاع و مظلوم جان خود را از دست داده و مورد اثابت و بمباران رژیم غاصب قرار گرفته‌اند.

عتباتی بیان کرد: بالغ بر دو میلیون نفر افراد مناطق اشغالی از حداقل حقوق بشر حق حیات، بهداشت و تأمین نیاز‌های اولیه انسانی محروم هستند.

وی تصریح کرد: مجامع حقوق بشری مسئولیت سنگینی بر عهده دارند که بایستی از ابعاد مختلف جنایات رژیم صهیونیستی در جامعه و جهان تبیین شود چرا که ظلم‌های مختلفی به مردم طی چند قرن گذشته اتفاق افتاده است.

عتباتی ادامه داد: تعدای از افراد با زیر پا گذاشتن اصول اخلاقی و انسانی می‌خواهند واقعیت این اتفاقات را وارونه نشان دهند و نگاه این افراد به حقوق بشر یک نگاه ابزاری است.

رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی عنوان کرد: دشمنان در اغتشاشات سال گذشته خواستند پوشش ماهواره استارلینک را برای کشور تحمیل کنند؛ اما الان در غزه بهداشت تعطیل است ارتباط تلفنی وجود ندارد و مردم از کمترین اقدامات اولیه زندگی محروم هستنداما مدعیان هیچ اعتراضی به این موضوع ندارند.

وی گفت: کسی در حاضر برای تقویت ماهواره در مناطق اشغالی سینه‌چاک نمی‌کند و روزانه صد‌ها انسان زن و کودک کشته می‌شود؛ اما صدایی از مدعیان حقوق بشر در نمی‌آید.

عتباتی بیان کرد: در کشور‌های مسلمانان حاکمان کشور‌ها مقصر هستند و عادی‌سازی کشور‌های مسلمان دشمنان را جسورتر کرده است.

وی گفت:اگر در لندن ۳۰۰هزار نفر در حمایت از مردم مظلوم فلسطین بیرون آماده‌اند ثمره خون‌های بی‌گناه و تبیین مسائل است.

عتباتی تصریح کرد: در دنیای متمدن امروزی که نسبت به آزار اذیت حیوان واکنش نشان می‌دهد یازده هزار جان انسان از دست می‌روند.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی بیان کرد: ما افتخار می‌کنیم به مکتبی اعتقاد داریم که مهم‌ترین گفته‌اش طرف‌داری از افراد مظلوم و فریاد آزادی و آزاد خواهی است.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌های تخصصی خاطرنشان کرد: باید تلاش شود خروجی جلسات به صورت تخصیصی‌تر انجام شود چرا که می‌تواند پشتوانه قوی برای ملت مظلوم فلسطین باشد.

رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی گفت: باید با صدای بلند مظلومیت مردم غزه را فریاد بزنیم و جنایات رژیم صهیونیستی در بین افکار عمومی گفته و تبیین شود که اگر مطرح نشود در رسالت کاری جفا کرده‌ایم.

در ادامه این جلسه مدعوین که شامل تعدادی از قضات، وکلا، اساتید دانشگاه در رشته حقوق بودند به ارائه دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند و جلسه با صدور بیانیه‌ای در محکومیت رژیم غاصب صهیونیستی و تاکید بر تعقیب و پیگیری حقوقی موضوع در عرصه بین المللی به کار خود خاتمه داد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *