لزوم استفاده از ظرفیت‌های شورای قضایی استان کرمان برای حل مشکلات و رفع موانع

13:23 - 21 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۳۹۷۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
لزوم استفاده از ظرفیت‌های شورای قضایی استان کرمان برای حل مشکلات و رفع موانع
رئیس کل دادگستری کرمان با اشاره به همکاری بیشتر فراجا و تعزیرات در زمینه اجرای احکام تعزیرات حکومتی بر استفاده از ظرفیت بخش‌های مختلف در شورای قضایی استان کرمان برای حل مشکلات و رفع موانع تاکید کرد.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در نشست شورای قضایی کرمان ضمن تبریک سی امین سالگرد تاسیس سازمان تعزیرات حکومتی بیان کرد:بایستی اقدامات اداره کل تعزیرات حکومتی استان کرمان در زمینه مقابله با گران‌فروشی و نظارت بر بازار تشدید شود.

وی افزود:لازم است تا امکانات و فضای فیزیکی و نیروی انسانی کافی در اختیار تعزیرات حکومتی استان کرمان قرار گیرد تا این سازمان بتواند به وظیفه خود که نظارت و برخورد با اصناف متخلف است به خوبی عمل کند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان نقش سازمان تعزیرات حکومتی را در تثبیت و رشد اقتصادی کشور موثر دانست و اظهار کرد: عملکرد سازمان تعزیرات حکومتی استان کرمان در زمینه کاهش تخلفات مربوط به قاچاق کالا قابل قبول است.

وی بر همکاری بیشتر فراجا و تعزیرات در زمینه اجرای احکام تعزیرات حکومتی تاکید کرد و افزود: بایستی از ظرفیت بخش‌های مختلف در شورای قضایی استان کرمان برای حل مشکلات و رفع موانع استفاده کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان در این جلسه خواستار تامین فضای فیزیکی و نیروی انسانی برای خدمت رسانی به مردم در شهرستان‌ها شد.

ارسلان میری در جلسه شورای قضایی با حضور رئیس کل دادگستری استان، دادستان و اعضای شورای قضایی گفت: در شهرستان‌های استان کمبود نیروی انسانی و فضای مناسب مالکیتی ارائه خدمت به مردم را با مشکل مواجه کرده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان با اشاره به اهمیت تبیین نقش تعزیرات در رسیدگی به تخلفات اقتصادی افزود: میزان پرونده‌های وارده در بخش کالا و خدمات در هفت ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۱، ۵۰ درصد کاهش و پرونده‌های وارده در بخش قاچاق کالا و ارز در هفت ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۱، ۶۰ درصد افزایش داشته که پرونده‌های قاچاق سوخت بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه گفت: در بخش بهداشت پرونده‌های وارده ۷ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۱، ۲۲ درصد کاهش داشته و در مجموع پرونده‌های وارده در حوزه کالا و خدمات، قاچاق کالا و بهداشت در هفت ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲۶ درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *