رئیس کل دادگستری خوزستان: سازمان استاندارد دیدبان و تنظیم‌گر سلامت و خدمات بازار است

13:51 - 19 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۳۶۷۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری خوزستان: سازمان استاندارد دیدبان و تنظیم‌گر سلامت و خدمات بازار است
رئیس کل دادگستری خوزستان در همایش یکصدمین سال تاسیس سازمان ملی استاندارد گفت: سازمان استاندارد به عنوان دیدبان و ناظر بر سلامت خدمات و بازار، نقش مهمی در حمایت از تولید ملی و اقتصاد مقاومتی دارد.

خبرگزاری میزان_ علی دهقانی با تسلیت شهادت مظلومانه مردم غزه گفت: اقدامات رژیم منحوس صیهونیستی و نهاد‌های مسئول بی اقدام و پاسخگوی بی پاسخ در نسل کشی در نوار غزه را محکوم می‌کنیم.

وی در ادامه امنیت و سلامت را دو مقوله مهم و زیربنایی در جامعه دانست و اظهار کرد: امنیت و سلامت عرصه‌های مختلفی دارد و نقش‌آفرینان در این دو حوزه بسیارند.

رئیس کل دادگستری خوزستان ادامه داد: دستگاه‌های حاکمیتی، اجرایی، خدماتی و حتی مردم در این دو مقوله مهم نقش دارند و سهیم هستند.

وی با اشاره به اینکه یکی از نهاد‌هایی که ارتباط مستقیم با امنیت و سلامت دارد سازمان استاندارد است بیان کرد: این سازمان نقش بی‌بدیلی در پیشگیری از آسیب‌ها، بروز جرم، تخلفات و همچنین ایجاد امنیت روانی در جامعه دارد.

دهقانی با بیان اینکه اداره کل استاندارد و سازمان ملی استاندارد به دلیل وظیفه و تکلیفی که در ارزیابی و کنترل کیفیت دارد می‌تواند اطمینان‌بخشی به مردم و جامعه را به وجود آورد تصریح کرد: اگر این اطمینان‌بخشی در جامعه وجود نداشته باشد و از سوی نهاد مسئول، کنترل و نظارت به درستی انجام نشود و یا در انجام این وظیفه غفلت شود امنیت روانی مخدوش و به سلامت جامعه لطمه وارد می‌شود.

وی در تشریح نقش اداره کل استاندارد استان در موضوع پدافند غیر عامل نیز گفت: این سازمان با ایفای نقش نظارتی می‌تواند از بسیاری از خسارت‌ها و آسیب‌ها جلوگیری کند.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان اضافه کرد: اداره کل استاندارد به عنوان دیدبان و نهادی که در مقوله تولید نقش تظیم‌بخشی را ایفا می‌کند جایگاه مهمی در حوزه اقتصاد مقاومتی و تولید ملی دارد.

وی مهمترین وظیفه و تکلیف سازمان استاندارد را کیفیت‌سنجی محصولات، تولیدات و خدمات عنوان و بیان کرد: معیار‌های سنجش و ارزش‌گذاری تولیدات باید متناسب با افزایش کیفیت و نیاز روز جامعه در نظر گرفته شود.

دهقانی همچنین استفاده از تجهیزات نوین در صحت‌سنجی و سنجش کیفیت‌ها را خواستار شد و گفت: برای جلوگیری از تخلف و خدشه به سلامت و در راستای اطمینان‌بخشی به مصرف کننده باید از تجهیزات روز بهره‌برداری شود.  

وی در پایان به اهمیت ضمانت اجرای تخلف از مقررات و ضوابط استاندارد اشاره و تاکید کرد: ضمانت اجرا‌ها چه در قالب تکلیف به اصلاح و بازسازی، چه به عنوان تخلف یا جرم باشد، باید با نظارت، دقت و قاطعیت اجرا شود و برخورد با متخلفین در این حوزه باید بسیار بازدارنده باشد، زیرا با سلامت و امنیت مردم در ارتباط است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *