رئیس کل دادگستری چهارمحال‌ و بختیاری: دادرسی‌های الکترونیکی در محاکم و دادگاه‌های استان افزایش یابد

10:48 - 19 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۳۶۵۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری چهارمحال‌ و بختیاری: دادرسی‌های الکترونیکی در محاکم و دادگاه‌های استان افزایش یابد
رئیس کل دادگستری چهارمحال‌ و بختیاری در نشست با کارکنان حوزه فناوری اطلاعات دادگستری استان بر لزوم گسترش دادرسی‌های الکترونیکی در محاکم و دادگاه‌ها تأکید کرد.

خبرگزاری میزان_ محمد رزم گفت: دادرسی الکترونیک رویکردی مثبت در دستگاه قضاست که هم کاهش اطاله دادرسی را به دنبال دارد و هم موجب شفافیت رسیدگی در محاکم می‌شود.

وی افزود: امروز با گسترش و توسعه فناوری‌های نوین ارتباطی دستگاه عدلیه چشم‌انداز خود را بر مبنای تسهیل در ارائه خدمات به شهروندان ترسیم کرده است و این مهم جز با حرکت در مسیر الکترونیکی شدن امکان‌پذیر نخواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان چهارمحال‌ و بختیاری با بیان اینکه ارتقاء سیستم کتابت و نوشتاری به فناوری‌های نوین رایانه‌ای اعتمادسازی عمومی را در پی خواهد داشت، تصریح کرد: ارائه خدمات قضایی به صورت الکترونیک نه تنها رضایت‌مندی مردم را به دنبال دارد بلکه در افزایش انگیزه و تلاش مضاعف قضات و کارکنان دستگاه قضا تأثیر به سزایی خواهد داشت.

لازم به ذکر است در این نشست با دستور رئیس کل دادگستری استان مقرر شد معاونت فناوری اطلاعات دادگستری زمینه انجام جلسات دادرسی‌های الکترونیک در شعب فعال را به صورت ماهانه حداقل ۲ جلسه فراهم آورد.

همچنین مصوب شد کمیته‌ای به منظور بررسی کنترل پرونده‌های ورودی به دادگاه‌ها و دادسرا‌های استان تشکیل شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *