رئیس کل دادگستری چهارمحال‌وبختیاری: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در توسعه عدالت نقش تأثیرگذاری دارند

9:09 - 26 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۹۸۰۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری چهارمحال‌وبختیاری: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در توسعه عدالت نقش تأثیرگذاری دارند
رئیس کل دادگستری چهارمحال‌وبختیاری در نشست با معاون خدمات الکترونیک قضایی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه و همچنین اعضای هیئت مدیره کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی کشور نقش دفاتر خدمات قضایی را در توسعه عدالت و فرآیند دادرسی مهم و تأثیرگذار ارزیابی کرد.

خبرگزاری میزان_ محمد رزم با بیان اینکه ماهیت تشکیل دفاتر خدمات الکترونیک بر اساس تمرکززدایی وظایف شکلی در دادگستری بوده است ابراز کرد: کارکرد دفاتر خدمات قضایی موجب شده تا شهروندان با سهولت بتوانند خدمات قضایی را دریافت کنند.

وی افزود: به لحاظ آنکه نوع فعالیت دفاتر خدمات قضایی مستقیماً متوجه رضایت‌مندی و راحتی کار مردم در امور قضایی است بنابراین رصد و پیگیری مشکلات این دفاتر و رفع آن‌ها از ضروریات است.

رئیس کل دادگستری چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به برخی از مطالبات دفاتر خدمات قضایی استان در حوزه‌های بیمه کارکنان، بهینه‌سازی تعرفه خدمات قضایی و اتخاذ تدابیر لازم برای پیشگیری از خودکاربری‌ها خواستار پیگیری این درخواست‌ها توسط اعضای هیئت مدیره کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی شد.

وی همچنین با اشاره به رویکرد کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی برای توسعه دفاتر تصریح کرد: گسترش دفاتر خدمات قضایی نباید به گونه‌ای باشد که موجبات پایین آمدن سطح درآمد دفاتر را رقم بزند.

رزم راه‌اندازی کانونی برای پیگیری متمرکز مسائل و امورات جاری دفاتر را یکی از مطالبات مهم دفاتر خدمات قضایی عنوان کرد.

وی در بخشی از سخنان خود پیشنهاد داد به منظور شناخته‌شدن دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به عنوان یک مرجع، رایزنی‌های لازم با کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس انجام و لایحه‌ای تحت عنوان لایحه قانونی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به مجلس ارائه شود.

رئیس دستگاه قضایی استان در پایان از آمادگی معاونت منابع انسانی دادگستری برای برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مدیران و کارکنان دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در سطح استان خبرداد.

 اکبر ثقفیان قائم مقام و معاون خدمات الکترونیک قضایی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه نیز در این جلسه با تقدیر از تعامل و ارتباط موثر دادگستری استان با دفاتر خدمات الکترونیک قضایی اظهار کرد: هرچه تعامل و روابط میان دادگستری و دفاتر بیشتر باشد مردم از خدمات قضایی مطلوب‌تری بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه وضعیت درآمد و معیشت دفاتر برای ما بسیار مهم است اما این بدان معنا نیست که خدمت‌رسانی به مردم افزایش نیابد تصریح کرد: درآمد‌های دفاتر ناشی از انحصار نیست لذا برای افزایش درآمد‌ها باید راهکار‌ها و تدابیر مجزایی در نظر گرفته شود.

ثقفیان ادامه داد: هرچند هدف اصلی از فعالیت دفاتر رضایت‌مندی مردم است اما تلاش داریم تا در راستای بهره‌مندی مراجع قضایی نیز خدماتی را برای دفاتر تعریف کنیم.

معاون خدمات الکترونیک قضایی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه ابراز امیدواری کرد با ارائه خدمات جدید روند دادرسی‌ها در محاکم تسریع و گامی دیگر برای خدمت‌رسانی مطلوب به مردم برداشته شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *