رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تلاش دستگاه قضایی برای کمک به آزادی زندانیان نیازمند/ ۱۸۵ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد لرستان از زندان آزاد شدند

8:00 - 20 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۳۴۹۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
تلاش دستگاه قضایی برای کمک به آزادی زندانیان نیازمند/ ۱۸۵ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد لرستان از زندان آزاد شدند
رئیس ستاد دیه استان لرستان از آزای ۱۸۵ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان از آغاز سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: ۱۱۸ محکوم مالی دیگر نیز به دلیل عدم توانایی در پرداخت دین در زندان‌های استان به سر می‌برند.

خبرگزاری میزان_ در وقوع تصادف و محکومیت‌های مالی شخص محکوم با بی مبالاتی، بی احتیاطی، عدم رعایت نظامات دولتی، عدم مهارت و یا عدم رعایت قوانین مقصّر است و می‌توانست با رعایت قوانین و یا اقدامی سنجیده وعاقلانه مانع از بروز یک حادثه و اتفاقات پس از آن شود، اما بر کسی پوشیده نیست که گاهی انسان در شرایطی قرار می‌گیرد که اتخاذ یک تصمیم درست و یا یک عکس‌العمل عاقلانه برای او سخت می‌شود و یا حتی بدترین تصمیم را می‌گیرد.

اینجاست که این اقدام و تصمیم غلط ممکن است نه تنها خود شخص بلکه خانواده و جامعه را دچار چالش کند.

دین مبین اسلام، اما در کنار این نگاه عقلایی همواره بر دستگیری از نیازمندان و کمک به افراد آسیب‌پذیر اجتماع تاکید دارد. افرادی که شاید بدون کوچک‌ترین سابقه محکومیت کیفری به دلیل همین تصمیمات اشتباه، قصور و یا سهل‌انگاری مجبور شده‌اند دورانی از زندگی خود را در حبس سپری کنند.

دستگاه قضایی همواره در تلاش بوده بستر‌های لازم را برای جلوگیری از ورود این افراد و یا آزادی آنان از زندان‌ها را فراهم سازد چرا که حضور این افراد در زندان از یک سو باعث افزایش جمعیت کیفری زندان‌ها می‌شود و از دیگر سو با ورود این افراد به زندان و قرارگیری آنان در کنار اشرار و بزهکاران سابقه‌دار و معلوم‌الحال باعث آلودگی بسیاری از آنان به انواع آسیب‌های اجتماعی در طول دوران حبس می‌شود که این خود زمینه افزایش بزهکاری و افراد بزهکار را در جامعه فراهم می‌کند.

ستاد دیه کشور به عنوان یک نهاد مردم‌پایه و غیردولتی در سال ۱۳۶۹ به همت شهید اسدالله لاجوردی با هدف کمک به آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و حمایت از خانواده‌های این زندانیان تاسیس شد و تاکنون توانسته است صدها هزار نفر از محکومان مالی و زندانیان جرایم غیرعمد را از زندان آزاد کند.

تلاش ستاد دیه برای آزادی مددجویان نیازمند/ ۱۸۵ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد لرستان از آغاز سال‌جاری تا کنون از زندان آزاد شدند

ستاد دیه استان لرستان نیز از آغاز فعالیت خود در استان تاکنون توانسته اقدامات بسیار موثری را برای آزادی مددجدیان جرایم غیرعمد در استان انجام دهد.

 ۱۸۵ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان از آغاز سال‌جاری تا کنون از زندان آزاد شدند

توکل شاکرمی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان لرستان در این رابطه در گفت‌وگو با میزان با بیان اینکه ستاد دیه استان از سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را در استان آغاز کرده است گفت: خدا را شاکریم که در این مدت توانسته‌ایم به همت دستگاه قضایی، دستگاه‌های اجرایی، مردم خیر و نوع‌دوست و مجموعه همکاران در ستاد دیه استان اقدامات اثربخشی را انجام داده و زمینه آزادسازی بسیاری از افراد آبرومند که به دلیل مشکلات مالی در زندان هستند را فراهم کنیم.

وی از آزادی ۱۸۵ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان از آغاز سال‌جاری تا کنون خبر داد و عنوان کرد: از این تعداد ۹۲ نفر محکوم مالی، ۷۸ نفر محکوم مهریه، ۱۴ نفر محکوم نفقه و یک نفر محکوم به پرداخت دیه بودند که به همت خیران و با تلاش مجموعه همکاران در ستاد دیه استان از زندان آزاد شده و به جمع خانواده خود بازگشتند.

شاکرمی ادامه داد: کل بدهی این افراد ۲۷۵ میلیارد تومان بوده است.

وی اظهار کرد: از مجمموع این مبلغ ۷ میلیارد تومان کمک بلاعوض، ۱۲ میلیارد تومان گذشت و مصالحه  رضایتمندانه طلبکاران، ۲۴۵ میلیارد تومان اعسار، ۷ میلیارد تومان تسهیلات بانکی و ۴ میلیارد تومان از محل سایر منابع تامین و موجبات آزادی این مددجویان را فراهم کرد.

تلاش ستاد دیه برای آزادی مددجویان نیازمند/ ۱۸۵ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد لرستان از آغاز سال‌جاری تا کنون از زندان آزاد شدند

آزادی ۳ هزار و ۲۶۲ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد لرستانی از آغاز فعالیت ستاد دیه در استان

وی با بیان اینکه از ابتدایی سال ۱۳۹۰ که ستاد دیه در استان لرستان تشکیل شد تاکنون تعداد ۳ هزار و ۲۶۲  نفر از زندانیان جرایم مالی و غیرعمد با همت این ستاد از زندان آزاد شدند، گفت: تمام تلاش مجموعه همکاران ما در ستاد دیه استان بر این است که حتی یک نفر به دلیل مشکلات و ناتوانی مالی در زندان نباشد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان بیان کرد: در راستای اجرای اهداف این ستاد و کمک به آزادی زندانیان مالی برنامه‌ها و تمهیدات مختلقی در استان انجام شده است.

وی افزود: برگزاری پویش‌های متعدد، اجرای طرح کمک‌های مومنانه، جشن‌های گلریزان، جمع‌آوری کمک‌های بسیج حقوقدانان استان، موسسات قرآنی و موسسه خیریه آبشارعاطفه‌ها از مهمترین اقداماتی است که تا کنون در این راستا انجام گرفته است.

شاکرمی همچنین ادامه داد: در سال‌های گذشته بسیاری از ورزشکاران و هنرمندان مطرح و شناخته شده استان برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد با ما همکاری داشتند و در یک مورد از این کمک‌ها علیرضا بیرانوند و وحید امیری دو فوتبالیست با اخلاق تیم ملی که از جوانان وافتخارآفرینان استان لرستان هستند برای آزادی مددجویان مالی کمک‌هایی را به ستاد دیه استان داشتند.

تلاش ستاد دیه برای آزادی مددجویان نیازمند/ ۱۸۵ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد لرستان از آغاز سال‌جاری تا کنون از زندان آزاد شدند

۱۱۸ زندانی واجد شرایط ستاد دیه در زندان‌های استان به سر می‌برند

مدیر نمایندگی ستاد دیه لرستان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۱۸ زندانی واجد شرایط ستاد دیه در زندان‌های استان در حال سپری کردن دوران محکومیت هستند گفت: از این تعداد ۱۰۷ نفر مرد و ۱۱ نفر زن هستند.

وی افزود: از مجموع این مددجویان ۸۹ نفر محکوم مالی، ۱۸ نفر محکوم مهریه، ۷ نفر محکوم دیه و ۴ نفر محکوم نفقه هستند.

شاکرمی با بیان اینکه مجموع بدهی این افراد ۱۵۸ میلیارد تومان است تصریح کرد: بیشترین درصد این مددجویان مربوط به محکومان مالی است که به دلیل مشکلات مالی و عدم توانایی در پرداخت بدهی در زندان هستند.

تلاش ستاد دیه برای آزادی مددجویان نیازمند/ ۱۸۵ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد لرستان از آغاز سال‌جاری تا کنون از زندان آزاد شدند

بر پایه این گزارش در حال حاضر ۱۱۸ نفر از زنان و مردان آبرومند اما نیازمند استان لرستان به دلیل مشکلات مالی و عدم پرداخت دین در زندان هستند که با اندکی گذشت و بخشش از سوی شکات و کمک‌ها و همت جمعی خیرین استان می‌توانند طعم شیرین آزادی را بچشند.

مردم غیور استان لرستان سخاوت را از پدران و ماردانشان یاد گرفته و همواره به بخشندگی و سخاوت مشهور بوده‌اند.

 دشت‌های پهناور و سرسبز این دیار و قله‌های سربه فلک کشیده زاگرس همواره شاهد این سخاوت‌ها بوده‌اند و شهادت می‌دهند که مردمان این سرزمین برای ادامه حیات ایران و ایرانی از جان شیرین خود و یا فرزندان خود گذشته‌اند و در صف اول مبارزه با دشمن عزیزترین و ارزشمندترین دارایی هر انسان یعنی جان‌های خود را فدای این ملت کرده‌اند؛ و حالا وقت آن رسیده است که در میدانی دیگر با تلاشی جمعی و همتی مضاعف خیران استان پای کار بیایند و زمینه آزادی این مددجویان را فراهم کنند.

انتهای پیام/

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *