ضربه طوفان الاقصی بر موقعیت سیاسی نتانیاهو

8:00 - 20 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۳۴۷۶
ضربه طوفان الاقصی بر موقعیت سیاسی نتانیاهو
کارشناسان عنوان می‌کنند که حمایت‌های دولت آمریکا از رژیم صهیونیستی همانند یک شرط‌بندی شکست‌خورده است.

خبرگزاری میزان - مدیریت پر هرج‌ومرج «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در یک ماجراجویی ظالمانه، او را به سمت مرگ، سقوط کابینه افراطی و پایان کار سیاسی‌اش پس از محاکمه و محکومیت به دلیل شکست در سطوح نظامی، امنیتی و اطلاعاتی سوق خواهد داد.

در کنار این، ادعای ارتش رژیم صهیونیستی نیز سقوط کرده است. این ادعا شکست خورد، چراکه مقاومت فلسطین از ارتش نتانیاهو شکست نخورد. 

«میدل ایست مانیتور» در گزارشی تحلیلی، می‌گوید که گسترش جنایت‌های جنگی اشغالگران از آغاز جنگ افزایش یافته و ارتش رژیم صهیونیستی در باتلاق جنگ نسل‌کشی که از سوی ماشین کشتار انجام شده، گیر افتاده و در خون مردم بی‌گناه غزه غرق شده است. 

این رژیم برای جبران ناکامی‌ها و خسارت‌های امنیتی و نظامی خود، با کشتن افراد بی‌گناه و آسیب‌پذیر در اردوگاه‌ها، بیمارستان‌ها و مدارس، تهاجمات ویرانگر زمینی را همراهی می‌کند.

ارتش این رژیم همچنین به قتل‌عام در اردوگاه جبالیا متوسل شده و موشک‌هایی به وزن یک تن را بر سر مردم غزه پرتاب می‌کند.

نقش حمایت‌های آمریکا

حمایت بی‌قید و شرط آمریکا از رژیم صهیونیستی با ارسال تسلیحات، تجهیزات و پول ادامه دارد و کنگره ۱۴.۳ میلیارد دلار به این رژیم اختصاص داده است.

همچنین سه سفر از سوی آنتونی بلینکن، وزیر خارجه و لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، هدیه واشنگتن به این رژیم بوده است.

آن‌ها هنگام سخنرانی در جلسه استماع سنا با حضور فعالان ضدجنگ که دستانشان با رنگ قرمز پوشیده شده بود و فریاد می‌زدند «از کشتن بچه‌های غزه دست بردارید»، تحقیر شدند.

بایدن و وزیر خارجه او همچنین با آغاز شورش در وزارت خارجه و شاخه حزب دموکرات در کنگره، به‌ویژه از جانب «رشیده طلیب»، نماینده فلسطینی‌الاصل، که بایدن را به حمایت از نسل‌کشی فلسطینیان از سوی رژیم صهیونیستی متهم کرد، روبرو هستند. 

این امر با کاهش مقبولیت بایدن در نظرسنجی‌های انجام شده از مسلمانان و آمریکایی‌های عرب‌تبار به دلیل حمایت وی از جنایات جنگی رژیم صهیونیستی و رد آتش‌بس همراه بوده است. 

آمریکا همچنین ۲ بار از حق وتوی خود در شورای امنیت برای جلوگیری از قطعنامه توقف جنگ نسل‌کشی در غزه استفاده کرده است. 

چراغ سبز آمریکا به نسل‌کشی از سوی رژیم صهیونیستی

سکوت آمریکا در برابر نیرو‌های اشغالگر و جنایت‌های سیستماتیک شهرک‌نشینان، چراغ سبزی است برای آن‌ها برای کشتن فلسطینی‌ها در غزه و کرانه باختری، اشغال خانه‌های آنها، سوزاندن خودرو‌ها و نابودی محصولات کشاورزی در کرانه باختری.

تعداد فلسطینی‌هایی که در حملات رژیم صهیونیستی در کرانه باختری به شهادت رسیدند، قبل از جنگ غزه از ۲۵۰ نفر گذشت و از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) و عملیات طوفان الاقصی و عملیات شمشیر‌های آهنین، تعداد دست‌کم ۱۲۰ شهید به آمار شهدای این منطقه اضافه شده است.

با این وجود، دولت بایدن به ابراز نگرانی خود بسنده کرده و به این ترتیب تجاوز را تشویق می‌کند.

بر اساس تحلیلی که مجله آمریکایی «فارین پالیسی» منتشر کرده، در مواضع بایدن و دولتش، همسویی و حمایت نامحدود از اقدامات رژیم صهیونیستی وجود دارد. 

در همین حال، آمار‌ها کاهش حمایت رای‌دهندگان آمریکایی عرب‌تبار از بایدن را نشان می‌دهد.

براساس آمار‌ها ۵۹ درصد از رای‌دهندگان عرب‌تبار در سال ۲۰۲۰ به جو بایدن رای داده بودند.

«آرون دیوید میلر»، دیپلمات کهنه‌کار و کارشناس سابق وزارت خارجه آمریکا در مذاکرات اعراب و رژیم صهیونیستی، گفت: در ۲۵ سالی که در وزارت خارجه کار کردم، هرگز چنین چیزی ندیده بودم. 

به گفته کارشناسان، این به دلیل ورشکستگی اخلاقی دولت بایدن، افزایش انتقادات و انزوای دولت آمریکا است. 

براساس آخرین نظرسنجی، حمایت رای‌دهندگان عرب‌تبار از ۵۹ درصد در سال ۲۰۲۰ به ۱۷ درصد به دلیل موضع خصمانه و حمایتی بایدن در قبال جنگ صهیونیست‌ها علیه غزه کاهش یافته است. 

میدل ایست مانیتور در پایان نوشت: آنچه تکان دهنده است اصرار بایدن بر حمایت مطلق خود و شرط‌بندی او بر روی نتانیاهو، است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *