۱۶ شعبه تخصصی رسیدگی به جرایم انتخاباتی در قزوین تعیین شد

15:15 - 17 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۳۴۶۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۱۶ شعبه تخصصی رسیدگی به جرایم انتخاباتی در قزوین تعیین شد
رئیس کل دادگستری استان قزوین از تعیین ۱۶ شعبه تخصصی رسیدگی به جرایم انتخاباتی در این استان خبر داد.

خبرگزاری میزان_ علی شعبانی در دومین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان قزوین که با حضور اعضای این ستاد در سالن سردار سلیمانی دادگستری استان برگزار شد اظهار کرد: به منظور رسیدگی به موقع و خارج از وقت به جرایم و تخلفات انتخاباتی ۱۶ شعبه تخصصی در کلیه حوزه‌های قضایی در سطح استان تعیین شده است.

وی افزود: کمیته پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی ذیل ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی نیز در حوزه‌های قضایی در دستور کار و پیگیری قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین با بیان اینکه با افرادی که برای پیروزی در انتخابات قانون را زیر پا می‌گذارند به شدت برخورد می‌کنیم تصریح کرد: از افرادی که در حال حاضر برای رسیدن به منافع شخصی خود قانون را زیر پا می‌گذارند چه انتظاری است که فردا در جایی که محل تصویب قانون است برای رسیدن به منافع شخصی خود اظهار نظر‌های خلاف و اقدامات غیر قانونی انجام ندهند.

وی تاکیدکرد: این افراد صلاحیت حضور در انتخابات و مجلس را ندارند و باید به صورت قاطع و بدون تعارف و ملاحضه با آن‌ها برخورد شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین نیز در این جلسه ضمن تاکید بر امر اطلاع‌رسانی و تنویر افکار عمومی در باره قانون شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی عنوان کرد: مردم می‌توانند در جریان اجرای این قانون تخلفات صورت گرفته از سوی نامزد‌های انتخاباتی را از طریق سامانه سجام  به آدرس sajam.eadl.ir گزارش کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *