گزارش|

طرح مترو جواب داد؛ کاهش ورود آقایان به واگن‌های مخصوص بانوان در ۲ ماه اخیر

7:50 - 17 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۳۲۷۰
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
طرح مترو جواب داد؛ کاهش ورود آقایان به واگن‌های مخصوص بانوان در ۲ ماه اخیر
به گفته مدیر ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه طرح ممانعت از ورود آقایان به واگن بانوان نزدیک به ۲ ماه است که با همکاری اعضای شرکت بهره‌برداری مترو آغاز و طبق بررسی‌ها ورود آقایان به واگن‌های مخصوص بانوان را کاهش داده است.

خبرگزاری میزان - طرح ممانعت از ورود آقایان به واگن‌های مخصوص بانوان در مترو تهران به دلیل شکایت فراوان بانوان از این موضوع در دستور کار قرار گرفته است و بر همین اساس کارکنان و پلیس مترو از ورود آقایان به واگن ویژه بانوان جلوگیری می‌کنند.

در همین رابطه هادی زند، مدیر ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در گفت‌وگو با میزان درباره این طرح گفت: نزدیک به ۲ ماه است که این طرح با همکاری اعضای شرکت بهره‌برداری مترو نظیر پلیس مترو، یگان حفاظت، انتظامات و همکاران مدیریت بخشی امور ایستگاهی به صورت جدی آغاز شده است. با توجه به مطالبه جدی بانوان از شرکت مترو و اینکه این مسئله در صدر اعتراضاتشان قرار داشت همکاران ما تمام تلاششان را برای اجرای درست طرح تفکیک واگن بانوان به‌کار بسته‌اند و امیدواریم در این رابطه به شرایط مطلوب برسیم.

طرح مترو جواب داد؛ کاهش ورود آقایان به واگن‌های مخصوص بانوان در ۲ ماه اخیر
وی درباره کمبود واگن مترو و بهانه تعدادی از آقایان در این مورد برای ورود به واگن بانوان افزود: این مسئله درست است که نسبت به تعداد مسافران با کمبود واگن مواجه هستیم، اما حضور آقایان در واگن بانوان توجیهی ندارد و اگر تعدادی از آن‌ها در شرایطی مجبور به وارد به واگن بانوان شده‌اند می‌توانند در ایستگاه بعدی به واگن عمومی بروند و برای بانوان مزاحمت ایجاد نکنند.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه ادامه داد: بررسی تماس‌ها، پیامک‌ها و سایر راه‌های ارتباطی مردم با مترو و نیز مشاهدات میدانی همکاران ما نشان می‌دهد که ورود آقایان با واگن بانوان با آغاز جدی این طرح کاهش پیدا کرده است و بانوان نیز نسبت به این مسئله رضایت بیشتری دارند.

زند درباره حضور فروشندگان آقا در واگن بانوان توضیح داد: پلیس با این دسته از دست فروشان برخورد می‌کند البته شهرداری به دنبال ساماندهی دست‌فروشان است و تا پایان آذر ماه از طرحی جدی در این مورد رونمایی می‌شود.

طرح مترو جواب داد؛ کاهش ورود آقایان به واگن‌های مخصوص بانوان در ۲ ماه اخیر

همزمان با اجرای این طرح با واکنش‌های فراوانی در میان مسافران مترو روبه‌رو شده است، یک خانم دانشجو در این باره می‌گوید: اجرای این طرح موجب رعایت حریم خصوصی بانوان در مکان عمومی مترو می‌شود و از این جهت بسیار طرح خوبی است، اما به نتیجه رسیدن آن مشروط به این است که این طرح بیشتر جدی گرفته شود و اقدامات سفت و سختی که هم اکنون در حال انجام است، ادامه‌دار باشد و پس از مدتی رها نشود.

وی افزود: پیش از این با مواردی مواجه بودیم که آقایی در واگن بانوان روی صندلی می‌نشست و این در حالی بود که تعداد زیادی از خانم‌ها به دلیل نبود جا ایستاده بودند، البته با اجرای جدی این طرح  ورود آقایان به واگن‌های مخصوص بانوان بسیار کاهش پیدا کرده و در طول یک ماه گذشته شاید با یک تا ۲ مورد از این موارد مواجه بودم.

دوست این دانشجو نیز درباره این طرح بیان کرد: ورود آقایان به واگن‌های مخصوص بانوان موجب معذب شدن خانم‌ها می‌شود و به همین دلیل از اجرای این طرح تشکر می‌کنم.

یک خانم میانسال هم در این باره گفت: سخت‌گیری در این مورد موجب افزایش حس آرامش و امنیت در بانوان می‌شود. پیش از این شاهد درگیری‌هایی بین خانم‌ها و آقایانی که در واگن بانوان حضور داشتند بودم چرا که در برخی ساعات شلوغ مترو حضور آقایان در واگن بانوان پیاده و سوار شدن مسافران را با مشکل مواجه می‌کرد و خوشبختانه با اجرای این طرح این مسئله در ماه اخیر بسیار کاهش پیدا کرده است.

یک خانم کارمند نیز درباره اثرات مثبت این طرح گفت: تعداد خانم‌ها به نسبت واگن‌هایی که به آن‌ها اختصاص یافته بیشتر است و این در حالی است خانم‌ها لباس و وسایل بیشتری هم به همراه دارند و تعدادی زیادی از آن‌ها فرزندانشان را هم با خود به داخل واگن می‌آوردند، در این شرایط حضور آقایان در واگن‌های مخصوص بانوان واقعا شرایط برایشان دشوار می‌کند.

یک دختر دانش‌آموز نیز در این باره بیان کرد: هر روز برای رفتن به مدرسه و بازگشت به خانه از مترو استفاده می‌کنم و یک بار شاهد درگیری خانم‌ها با آقایی بودم که در واگن بانوان حضور داشت. خوشبختانه در چند وقت اخیر این مسئله بسیار کم شده است.

طرح مترو جواب داد؛ کاهش ورود آقایان به واگن‌های مخصوص بانوان در ۲ ماه اخیر

در این باره یک خانم دانشجو که همراه فرزندش بود نیز گفت: حضور آقایان در واگن بانوان امنیت را از خانم‌ها می‌گیرد و یک بار هم من بر سر این موضوع با آقای جوانی درگیری داشتم و امیدوارم این طرح جدی گرفته شود و این روند ادامه داشته باشد.

واکنش‌های مثبت به اجرای این طرح اما تنها از سوی بانوان نبوده و یک آقای میانسال نیز در توصیه‌ای گفت: علاوه بر مسئولان مترو مردم هم باید در اجرای درست این طرح کوشا باشند و رعایت قانون را جدی بگیرند و اینگونه نباشد که به قانون بی احترامی کنند، افراد نباید به خودشان اجازه عدم رعایت قانون را بدهند.

انتهای پیام/

 

 


مریم بنکدار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
0
0
حضور آقایان در واگن بانوان مانع رعایت موازین شرعی است و برخی موجب مزاحمت برای بانوان هستن . لطفاً قاطعانه رسیدگی شود
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *