گفت‌وگو|

لطف‌الله‌نسبی: حضور لژیونرها در لیگ‌های خارجی برنامه‌ریزی را مشکل کرده/ فقط می‌توانیم با کشور‌های اروپایی اردو‌ی مشترک داشته باشیم

7:45 - 17 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۳۲۳۸
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
لطف‌الله‌نسبی: حضور لژیونرها در لیگ‌های خارجی برنامه‌ریزی را مشکل کرده/ فقط می‌توانیم با کشور‌های اروپایی اردو‌ی مشترک داشته باشیم
سرمربی تیم ملی تنیس روی میز گفت: اگر در طول سال بچه‌ها را در اختیار داشته باشیم و بتوانیم آنها را به اردو‌های مختلف بفرستیم، خیلی وضعیت فرق می‌کند و تمرینات منسجم‌تر و بهتری با برنامه‌ریزی بلندمدتی را برگزار خواهیم کرد.

جمیل لطف‌الله‌نسبی در گفت‌وگو با میزان، درباره اینکه لژیونرها را برای حضور در مسابقات بین‌المللی ارتقای رنکینگ در اختیار ندارد، اظهار داشت: تا ۱۸ دسامبر (۲۷ آذر ماه) ملی‌پوشان درگیر مسابقات باشگاهی‌شان در اروپا هستند و سپس به ایران بازمی‌گردند و در لیگ ایران مشغول به بازی می‌شوند که همین مسئله برنامه‌ریزی را برای ما مشکل کرده است.

وی افزود: در بین مسابقات مختلف آنها، باید به فکر ارتقاء رنکینگ به ویژه نوشاد عالمیان و امیرحسین هدایی باشیم تا در مسابقات شرکت کنند، چون نسبت به سایر ملی‌پوشان وضعیت بهتری در رنکینیگ دارند. نوشاد از طریق رنکینگ جهانی این شانس را دارد تا سهمیه انفرادی المپیک را بگیرد و به همین خاطر باید در مسابقات شرکت کند تا امتیاز بگیرد و در رنکینگ اُفت نکند تا در رده ۵۰ بماند.

*هماهنگ کردن نفرات برای حضور در اردوهای تیم ملی خیلی سخت است

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز با اشاره به اینکه هماهنگ کردن نفرات برای حضور در اردوهای تیم ملی خیلی سخت است، اضافه کرد: اگر در طول سال بچه‌ها را در اختیار داشته باشیم و بتوانیم آنها را به اردو‌های مختلف بفرستیم، خیلی وضعیت فرق می‌کند و بالطبع تمرینات منسجم‌تر و بهتری با برنامه‌ریزی بلندمدتی را برگزار خواهیم کرد. با توجه به اینکه ملی‌پوشان‌مان در باشگاه‌های اروپایی پول خوبی می‌گیرند و در آنجا از نظر مالی تامین هستند، مجبورند به لیگ‌های خارجی بروند. این موضوع باعث می‌شود که آنها را زیاد در اردوهای تیم ملی در اختیار نداشته باشیم، اما مزیت حضورشان در لیگ‌های اروپایی این است که با بازیکنان خوب اروپایی بازی می‌کنند و کسب تجربه خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر باشگاه‌هایی را در لیگ‌ خودمان بیاوریم که همان پول خارج از کشور را به ملی‌پوشان‌مان بدهند، در ایران می‌مانند و از هر لحاظ برای ما خوب است. از هر لحاظ بهتر برنامه‌ریزی می‌کنیم و مشکلات حل می‌شود. چندین سال انتخابی تیم ملی نداشتیم و در انتخابی اخیر که گذاشتیم ملی‌پوشان‌مان نتوانستند بیایند.

*کشور‌های شرق آسیا اردوی مشترکی با هیچ کشوری نمی‌گذارند

لطف‌الله‌نسبی در پاسخ به این سوال که چرا فدراسیون تنیس روی میز اردوهای مشترکی با کشورهای شرق آسیا برگزار نمی‌کند، گفت: کشور‌های شرق آسیا از جمله چین، چین تایپه و ژاپن اردوی مشترکی با هیچ کشوری نمی‌گذارند. تیم ایران فقط می‌تواند با کشور‌های اروپایی اردو‌های مشترک داشته باشد. 

وی در پایان درباره برگزاری مراسم تجلیل شهرداری تهران از مدال‌آوران بازی‌های آسیایی هانگژو خاطرنشان کرد: از شهرداری تهران و کمیته ملی المپیک تشکر می‌کنم که برنامه تجلیل را ترتیب داد و جوایزی به ورزشکاران اهدا شد. این مراسم‌ها می‌تواند برای ورزشکاران ایجاد انگیزه کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *