رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آتش‌سوزی در یک کمپ ترک اعتیاد در لنگرود

9:10 - 12 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۲۵۰۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
آتش‌سوزی در یک کمپ ترک اعتیاد در لنگرود
در پی آتش سوزی در یک کمپ ترک اعتیاد در شهرستان لنگرود در استان گیلان تاکنون ۲۷ نفر کشته و ۱۲ نفر به بیمارستان منتقل شده‌اند.

خبرگزاری میزان _ حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان، گفت: در پی وقوع آتش‎سوزی در یک کمپ ترک اعتیاد در شهرستان لنگرود استان گیلان متاسفانه تاکنون ۲۷ نفر جان باخته و ۱۲ نفر به بیمارستان منتقل شده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان گیلان که در حال عزیمت به کمپ ره‌یافتگان رهایی بود، عنوان کرد: بلافاصله پس از دریافت خبر مسئولان قضایی شهرستان به محل حادثه رفته‌اند و دستور‌های قضایی لازم از جمله انتقال پیکر‌های جان‌باختگان به پزشکی قانونی مرکز استان صادر شده است.

وی گفت: علت حادثه در دست بررسی است و متعاقبا و پس از بررسی‌های دقیق کارشناسی اعلام خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی، اظهار کرد: مدیران کمپ و مسئولینی که در این زمینه وظایفی برعهده داشته‌اند تحت نظر هستند.

ظرفیت این مرکز براساس آمار اعلام شده ۴۰ نفر بوده است.

دستور دادستان کل کشور جهت رسیدگی ویژه به پرونده آتش‌سوزی در مرکز ترک اعتیاد شهرستان لنگرود
۱۴۰۲/۰۸/۱۲ - ۱۱:۰۵

حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی آزاد در پی آتش‌سوزی در مرکز ترک اعتیاد شهرستان لنگرود و جان باختن و زخمی‌شدن تعدادی از مددجویان، در پیامی ضمن تسلیت به خانواده‌های متوفیان و آرزوی بهبودی هرچه سریع‌تر مجروحان و مصدومان، خطاب به دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان دستور بررسی دقیق و رسیدگی ویژه به پرونده و برخورد قاطع و اثرگذار با عامل یا عاملان و کسانی که در این حادثه قصور و تقصیر و سهل انگاری داشته‌اند را صادر کرد.

آتش‌سوزی در یک کمپ ترک اعتیاد در لنگرود

دادستان کل کشور با تاکید بر تشکیل سریع پرونده، تکمیل تحقیقات و شناسایی تمامی ابعاد این حادثه تاسف‌برانگیز بر همکاری همه دستگاه‌های متولی و اداره کل پزشکی قانونی استان گیلان در شناسایی اجساد و تحویل به خانواد‌ه‌های متوفیان و فراهم آوردن زمینه یک دادرسی سریع و عادلانه تاکید کرد.

وی تصریح کرد: طی روند قضایی در دادسرا و دادگاه در کوتاه‌ترین فاصله زمانی ممکن التیامی بر زخم خانواده‌های متوفیان و مصدومان این حادثه خواهد بودو بر برخورد قاطع و اثرگذار با کلیه کسانی که در این حادثه قصور و تقصیر دارند، تاکید داریم. 

دستور رئیس قوه قضاییه برای بررسی علت حادثه آتش‌سوزی
۱۴۰۲/۰۸/۱۲ - ۰۹:۳۹

در پی آتش‌سوزی در یک کمپ ترک اعتیاد در لنگرود که تا این لحظه منجر به کشته شدن ۲۷ نفر شده است حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای طی دستوری به رئیس کل دادگستری استان گیلان تاکید کرد با حضور در محل نسبت بررسی علت حادثه و همچنین استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌های اجرایی جهت کمک به اطفا حریق و کمک به افراد حادثه‌دیده اقدام کنند.

آتش‌سوزی در یک کمپ ترک اعتیاد در لنگرود

رئیس دادگستری استان گیلان نیز که هم اکنون در محل حادثه به سر می‌برد گفت مدیران کمپ و مسئولینی که در این زمینه وظایفی برعهده داشته‌اند تحت نظر هستند.

وی گفت: دستور‌های قضایی لازم از جمله انتقال پیکر‌های جان‌باختگان به پزشکی قانونی مرکز استان صادر شده است.

ظرفیت این مرکز براساس آمار اعلام شده ۴۰ نفر بوده است و علت حادثه در دست بررسی است و متعاقبا و پس از بررسی‌های دقیق کارشناسی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *