مسائل و مشکلات قضایی، ثبتی و موانع تولید «شهر بابک» از سوی رئیس سازمان ثبت بررسی شد

13:14 - 10 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۲۲۶۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
مسائل و مشکلات قضایی، ثبتی و موانع تولید «شهر بابک» از سوی رئیس سازمان ثبت بررسی شد
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در چهارمین سفر مأموریتی خود در استان کرمان، مسائل قضایی، ثبتی و موانع تولید را در شهرستان شهربابک مورد رسیدگی قرار داد. 

خبرگزاری میزان- حسن بابایی در چهارمین سفر مأموریتی خود در استان کرمان، اظهار کرد: نظر به سفر رئیس قوه قضاییه به استان کرمان، امروز در معیت نماینده ولی فقیه، فرماندار، رئیس دادگستری، دادستان و نماینده مردم این شهرستان در مجلس جلسه‌ای با حضور اعضای شورای تأمین در شرکت مجتمع مس شهر بابک تشکیل شد. 

وی افزود: در این جلسه مسائل مختلفی در حوزه صنعت از جمله حمایت‌های لازم از فعالان اقتصادی و صنعتی و مشکلات و موانع بر سر راه تولید مطرح و مقرر شد کارگروه اقتصاد مقاومتی درشهرستان به صورت مستمر جلساتی را برگزار و آن دسته از مشکلات مربوط به صنعت که قابل حل در شهرستان هستند مرتفع و مواردی که نیاز به طرح در سطح ملی دارد که عمدتاً مربوط به بحث انرژی و قطعی برق صنایع بودند، در شورای مقاومتی قوه قضاییه مطرح شود تا با توجه به تعاملی که بین دولت و قوه قضاییه در راستای حل مشکلات صنعت وجود دارد، دستگاه قضایی نیز به سهم خود قدم‌هایی را در تداوم کمک به تولید و صنعت بردارد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: مواردی نیز در حوزه تثبیت مالکیت و صدور اسناد مطرح شد و با توجه به وجود ۴۰۰ روستای دارای سکنه در شهر بابک کرمان و لزوم صدور اسناد مالکیت، مقرر شد کارگروه ویژه‌ای در شهرستان تشکیل شود و در ظرف دو ماه آینده بحث تهیه نقشه و مستند سازی و صدور سند در ۴۰۰ روستا و ۵ شهر با همکاری تمامی دستگاه‌های مرتبط و رفع موانع در دستور کار قرار بگیرد چراکه قطعاً صدور اسناد مالکیت قدم موثری برای زارعان و مردم در دریافت تسهیلات و توسعه کشاورزی خواهد بود.

 بابایی در خصوص قدیمی و نامناسب بودن ساختمان اداره ثبت اسناد و املاک این شهرستان هم گفت: مقرر شد از محل اعتبارات عمرانی سازمان ثبت، اعتبار ویژه‌ای جهت ان اث ساختمان جدید و افتتاح آن در یکسال آینده تخصیص داده شود.

وی در بازدید از زندان شهربابک ضمن حضور در جمع زندانیان، مسائل این زندان را نیز بررسی و ضمن پیگیری تأمین تجهیزات مورد نیاز کارگاه توانمندسازی زندانیان از مراجع و مسئولین مربوطه، مقرر شد فرم تنظیم عفو موردی جهت برخی از زندانیان تنظیم تا در صورت صلاحدید مقام قضایی به مناسبت سفر رئیس قوه قضائیه به استان کرمان زمینه آزادی زندانیانی که شرایط لازم را دارند فراهم شود.

حضور در دادسرای عمومی و انقلاب شهر بابک و دیدار و رسیدگی به درخواست‌های مردمی و کارکنان قضایی و دیدار با فعالان و مطالبه‌گران اجتماعی از دیگر برنامه‌های چهارمین سفر مأموریتی رئیس سازمان ثبت طی دو روز در استان کرمان بود.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *