رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

توقف توزیع شیرخشک برخی شرکت‌های تولیدکننده داخلی؛ پخش سراسری شرط توزیع است

11:57 - 10 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۲۲۴۵
توقف توزیع شیرخشک برخی شرکت‌های تولیدکننده داخلی؛ پخش سراسری شرط توزیع است
مجوز توزیع استانی برخی از شرکت‌های تولیدکننده شیر خشک به دلیل عدم توزیع سراسری محصولات خود از سوی سازمان غذا و دارو لغو شده است.

خبرگزاری میزان - ماه گذشته منوچهر دادگرنژاد، مدیرکل امور فراورده‌های طبیعی سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو از عدم وجود مشکل در تامین شیرخشک خبر داد و گفت: باتوجه به تامین این فرآورده از مسیر تولید داخل و واردات، به زودی نیاز بازار مرتفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه تولیدات کارخانجات داخلی روزانه در کشور توزیع می‌شود گفت: تولیدکنندگان شیرخشک با تمام ظرفیت در حال تامین بازار هستند و تولیدات آن‌ها روزانه در کشور توزیع می‌شود.

این اظهارات مدیرکل امور فراورده‌های طبیعی سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو درباره تولید شیرخشک در داخل کشور در حالی مطرح شده که طبق اعلام علیرضا عسگری، یکی از فعالان این بازار برای شرکت‌های تولید شیرخشک که توزیع استانی دارند مشکلاتی ایجاد شده است.

طبق گفته این فعال بازار شیر خشک به میزان مجوز فعالیت یکی از شرکت‌های تولیدی که کار توزیع ماهانه ۲۰۰ هزار قوطی شیرخشک را در استان‌های تهران، البرز و قم انجام می‌داده است به تازگی از طرف سازمان غذا و دارو به دلیل عدم توزیع سراسری پس از پنج سال لغو شده است.

به‌گفته این تولید کننده روند توزیع محصولات این شرکت تحت نظارت سازمان غذا و دارو بوده و پیوستن شرکت به شبکه توزیع سراسری به حداقل شش ماه زمان برای مهیا کردن انبار در ۸ تا ۱۰ استان کشور نیاز دارد. همچنین ابطال مجوز توزیع شیرخشک این شرکت علاوه بر هدرفت سرمایه‌گذاری و بیکاری نیروی انسانی می‌تواند وضعیت نامناسب بازار شیرخشک در کشور را تشدید کند.

توقف توزیع شیرخشک این شرکت تولید کننده به دلیل عدم پخش سراسری محصولات در شرایط فعلی بازار شیرخشک موضوع مهمی است و خبرگزاری میزان آمادگی شنیدن توضیحات سازمان غذا و دارو و اداره کل امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل این سازمان را دراین‌باره دارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *