رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کشف شبکه بین‌المللی قاچاق اعضای بدن انسان در تونس

14:33 - 09 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۲۱۰۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
کشف شبکه بین‌المللی قاچاق اعضای بدن انسان در تونس
مقام‎های تونس یک شبکه بین‌المللی قاچاق اعضای بدن انسان را کشف و منهدم کردند.

خبرگزاری میزان - وزارت کشور تونس اعلام کرد که نیرو‌های امنیتی این کشور یک شبکه بین‌المللی قاچاق اعضای بدن انسان را منهدم کرده‌اند.

این شبکه پس از آن کشف شد که واحد ملی تحقیقات جنایت‌های سازمان یافته و تروریستی تونس «اطلاعات مشکوکی» را در شبکه‌های اجتماعی درباره فروش اعضای بدن انسان پیدا کرد.

واحد‌های امنیتی وزارت کشور انگلیس ۳ نفر را دستگیر کردند که به فعالیت‌های خود در این شبکه و تلاش‌ برای جذب افرادی که مایل به فروش اعضای بدن خود بودند، اعتراف کردند.

متهمان به سوءاستفاده از شبکه‌های اجتماعی و واسطه‌های داخل و خارج از این کشور برای اعزام افراد به خارج از تونس برای معاینات پزشکی اذعان کردند.

بیانیه وزارت کشور تونس می‎گوید که پس از تکمیل معاینات، مظنونان در مورد قیمت عضو با خریداران احتمالی مذاکره می‌کردند.

سیاست‌های مهاجرتی اروپا و توافق آن با کشور‌هایی مانند تونس و لیبی با هدف مهار مهاجرت، بسیاری از پناهجویان را که درصدد رسیدن به اروپا هستند به مسیر‌های خطرناک سوق می‌دهد.

بسیاری از این پناهجویان در کشور‌هایی مانند تونس که به تازگی توافقی را با اتحادیه اروپا برای همکاری در زمینه مهار موج مهاجرت امضا کرده، در دام باند‌های قاچاق انسان گرفتار می‌شوند.

سالانه صد‌ها هزار نفر طعمه قاچاقچیان انسان می‌شوند؛ این همان چیزی است که آمار رسمی می‌گوید، اما جرم قاچاق انسان را نمی‌توان به‌طور کامل اندازه‌گیری و با اعداد مشخص بیان کرد، زیرا بیشتر این عمل غیرقانونی در سایه و در حاشیه واقعیت قابل مشاهده اتفاق می‌افتد.

ردیابی این جنایت دشوار است، اما برای شناسایی قربانیان و افشای عاملان، نکات حیاتی وجود دارد؛ مرز‌ها یکی از این نکات هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

انتهای پیام/


برچسب ها: تونس قاچاق انسان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *