آسیای میانه در تسخیر فرزندان پینگ پنگ ایران

6:32 - 09 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۱۹۹۷
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
آسیای میانه در تسخیر فرزندان پینگ پنگ ایران
پسران و دختران تنیس روی میز ایران هر سه مدال طلا، نقره و برنز مسابقات هوپس آسیای میانه را برای کشورمان تصاحب کردند.

خبرگزاری میزان - به گزارش روابط عمومی فدراسیون تنیس روی میز؛ در پایان مسابقات هوپس آسیای میانه در تاشکند ازبکستان، مدال‌های طلا، نقره و برنز دو بخش پسران و دختران به ملی پوشان کشورمان رسید.

درخشش ورزشکاران ایرانی در تاشکند باعث شد، برای اولین بار هر شش نماینده کشورمان در ازبکستان صاحب عناوین اول تا سوم شوند.

ملی پوشان تنیس روی میز هوپس کشورمان که دوم آبان ماه به شهر تاشکند محل برگزاری مسابقات هوپس آسیای میانه اعزام شدند، پس از چهار روز شرکت در اردوی تمرینی هوپس آسیای میانه، در روز‌های پنجم و ششم به رقابت با حریفان پرداختند که پس از انجام مسابقات گروهی راهی جدول حذفی شدند.

در بخش پسران، پاکزاد رحیمیان و یاسین شعاری در گرو A پس از غلبه بر حریفانی از کشور‌های ازبکستان، قزاقستان و ترکمنستان راهی جدول حذفی و مرحله دوم مسابقات شدند.

 رحیمیان برای صدرنشینی در گروه خود به مصاف یاسین شعاری دیگر نماینده کشورمان رفت و در یک بازی نزدیک توانست ۳ بر ۲ مقابل شعاری به برتری رسد و با صدرنشینی در گروه خود به دور دوم مسابقات راه پیدا کند، شعاری نیز به عنوان نفر دوم گروه خود راهی جدول حذفی شد. 

 در گروه B نیز علیرضا نصیرایی دیگر نماینده هوپس کشورمان با پیروزی مقابل همه‌ی حریفان خود از کشور‌های ازبکستان، قزاقستان و ترکمنستان به عنوان صدرنشین پای به مرحله حذفی گذاشت.

در دور دوم مسابقات و در جدول حذفی، هر سه نماینده ایران با کسب ۳ پیروزی مقابل نمایندگان کشور‌های ازبکستان، قزاقستان و ترکمنستان راهی نیمه نهایی شدند.

در این مرحله پاکزاد رحیمیان موفق شد نماینده قزاقستان را با نتیجه ۳ بر صفر از پیش رو بردارد و راهی فینال شود. در سوی دیگر جدول نیمه نهایی، یاسین شعاری و علیرضا نصیرایی دو نماینده ایرانی حاضر در نیمه نهایی برای رسیدن به فینال باهم به رقابت پرداختند که در نهایت این علیرضا نصیرایی بود که توانست شعاری را از پیش رو بردارد و فینالیست شود. 

در ادامه، ابتدا مسابقه رده بندی بین ورزشکار ایران و قزاقستان برگزار شد که یاسین شعاری در مواجهه با حریف قزاق موفق شد مقتدرانه و با نتیجه ۳ بر صفر حریف قزاقستانی را شکست دهد و مدال برنز را تصاحب کند.

در فینال این مسابقات علیرضا نصیرایی و پاکزاد رحیمیان دو نماینده کشورمان مقابل هم قرار گرفتند که در پایان رحیمیان با پیروزی ۳ بر صفر مقابل نصیرایی عنوان قهرمانی آسیای میانه را بدست آورد و صاحب گردن آویز طلا شد.

در بخش دختران نیز در روز اول، بازیکنان در دو جدول دوره‌ای با یکدیگر به رقابت پرداختند که آرنیکا کرمی صدرنشین و آدرینا خیام به عنوان نفر دوم گروه A راهی مرحله حذفی شدند. مرجان کبودی دیگر نماینده پینگ پنگ کشورمان در گروه B صدرنشین شد.

در دومین روز این مسابقات هر سه نماینده دختر پینگ پنگ کشورمان با پیروزی مقابل حریفانی از قزاقستان، ازبکستان و ترکمنستان به جمع چهار بازیکن برتر مسابقات صعود کردند.

در نیمه نهایی، آدرینا خیام در یک بازی نزدیک با نتیجه ۳ بر ۲ مرجان کبودی دیگر نماینده کشورمان را شکست داد و به فینال راه یافت.

آرنیکا کرمی دیگر ملی پوش کشورمان توانست از سد سروناز بروباو از ازبکستان بگذرد و فینالیست شود.

در فینال تمام ایرانی دختران، آدرینا خیام توانست با پیروزی مقابل آرنیکا کرمی عنوان قهرمانی را برای ایران بدست آورد.

در دیدار رده بندی نیز مرجان کبودی از ایران توانست سروناز برو باو از ازبکستان را شکست دهد و به مدال برنز دست پیدا کند.

هدایت ملی پوشان هوپس کشورمان را در قسمت پسران محسن شیشه گر‌ها عهده دار بود همچنین هدایت ملی پوشان دختر کشورمان در مسابقات هوپس آسیای میانه بر عهده فاطمه محقق بود.

آسیای میانه در تسخیر فرزندان پینگ پنگ ایران

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *