۶ محکوم با تلاش دادگستری استان سمنان از اجرای حکم قصاص رهایی یافتند

13:10 - 08 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۱۹۱۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۶ محکوم با تلاش دادگستری استان سمنان از اجرای حکم قصاص رهایی یافتند
رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: از ابتدای سال مجموعاً ۱۰ محکوم به قصاص از اجرای حکم قصاص رهایی یافتند و با اعمال سنوات تحمل حبس در آستانه آزادی از زندان قرار دارند.

خبرگزاری میزان- محمد جعفر عبدالهی گفت: با ورود دستگاه قضایی، اخذ رضایت برای ۶ محکوم به قصاص در شهرستان شاهرود که هر کدام در پرونده‌ای مجزا مجرم شناخته شده بودند، امکان‌پذیر شد.

وی اظهار کرد: بنا به تاکیدات قرآن کریم و همچنین روایات معصومین (ع) فریضه عفو و صلح مقدم بر قصاص است و باید در جامعه فراگیر شود.

عبدالهی ادامه داد: رئیس دستگاه قضا همواره تاکید بر تعیین‌تکلیف پرونده‌های قصاص مُسن را کرده و بر این اساس با حضور در منازل یکایک اولیای‌دم، به حرمت پرچم سبز حضرت رضا(ع) و ادای احترام به ساحت قدسی امام رئوف و مهربانی رضایت از اولیای‌دم کسب شد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان افزود: بهره‌گیری از شیوه‌های بدیع و خلاق برای آشنایی بیشتر اولیای‌دم از برکات سنت حسنه عفو و بخشش حائز اهمیت است و در این دیدار‌ها رضایت از خانواده‌هایی که در پرونده‌های مختلف درخواست قصاص نفس داشتند، اتفاق افتاد.

۶ محکوم با تلاش دادگستری استان سمنان از اجرای حکم قصاص رهایی یافتند

عبدالهی اظهارکرد: تلاش‌های دادستان مرکز استان، مسئولان قضایی شهرستان، صلح‌یاران شورای حل اختلاف و مسئولان سازمان زندان‌های استان و شهرستان شاهرود، زمینه‌ اعطای ادامه حیات به محکومان را مهیا کرد.

وی بیان کرد: برخی از اولیای‌دم محکومان وجه‌المصالحه اندکی را دریافت کردند و آن مبالغ هم به همت خیرین پرداخت شد و این روحیه بزرگواری آنان مثال‌زدنی است.

عبدالهی افزود: از ابتدای سال در استان سمنان، مجموعاً ۱۰ نفر محکوم به قصاص از اجرای حکم قصاص رهایی یافتند و با اعمال سنوات تحمل حبس در آستانه آزادی از زندان قرار دارند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان توصیه کرد: اغلب این پرونده‌ها با موضوعاتی از قبیل نزاع فردی و درگیری دسته‌جمعی ناشی از عدم کنترل هیجان، خشم و غفلت از کردار ناشایست تشکیل شده است که در نهایت یک عمر پشیمانی را بوجود آورد.

عبدالهی تاکید کرد: دستگاه قضایی استان نمی‌تواند در برابر اشتباهات جبران‌ناپذیر افراد سکوت کرده و بدون ضابطه عفو و گذشت را جاری کند و به ناچار مجازات قانونی بازدارنده را اعمال می‌کند.

 در این دیدار‌ها رئیس کل دادگستری استان سمنان سفر‌های زیارتی به آستان مقدس اهل بیت (ع) در کشور عراق و شهرمقدس مشهد را به خانواده‌های رضایت دهنده اعطاء کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *