کمک هزینه خرید نوشت‌افزار به ۵۰۰ محصل تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان شیراز پرداخت شد

11:50 - 07 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۱۷۰۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
کمک هزینه خرید نوشت‌افزار به ۵۰۰ محصل تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان شیراز پرداخت شد
 دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس از پرداخت کمک هزینه تامین نوشت‌افزار به ۵٠٠ نفر از فرزندان دانش‌آموز خانواده‌های نیازمند زندانیان تحت پوشش انجمن حمایت زندانیان شیراز خبر داد.

خبرگزاری میزان- نهمین جلسه هیئت مدیره انجمن حمایت زندانیان شیراز با حضور فرماندار شیراز و جمعی از خیرین به ریاست دادستان مرکز فارس در محل دادسرای شیراز برگزار شد.

 سید مصطفی بحرینی در این نشست با بیان اینکه کمک‌ها با مساعدت خیرین و نیکوکاران تامین شده است، افزود: این پرداخت در دو مرحله خواهد بود که مرحله اول، کمک به ۵٠٠ دانش آموز را به انجام رسانده و در مرحله دوم نیز پیش‌بینی می‌شود این پرداخت تا ۷۵٠ نفر افزایش یابد.

وی تصریح کرد: ضمن اینکه این کمک‌های هدفمند و از سطح ابتدایی، متوسطه اول و دوم و آموزش عالی از ۷ میلیون ریال تا ۱۶ میلیون ریال بوده و با هدف تسهیل خانواده‌ها برای برخورداری از این کمک‌ها، مبنا بر این شد که بجای تامین بسته‌های تحصیلی، وجوه آن به خانواده پرداخت شود که سرعت، سهولت در دریافت وجوه، سلامت فرایند کار تامین خواهد شد.

 دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس تصریح کرد: امروز با افق‌گشایی شایسته و برنامه‌ریزی منسجم و استفاده از فرصت‌ها، انجمن حمایت زندانیان شیراز به‌عنوان یک مؤسسه مردم نهاد خیریه، در آستانه ورود به مرحله جدیدی از توانمندسازی مترتب بر منابع پایدار برای توسعه خدمات حمایتی است و این توسعه حمایت دستگاه‌های همسو، متولی و همراهی بیش از پیش خیران را طلب می‌کند.

درآغاز این نشست، قربانی مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان شیراز گزارشی از اقدامات شاخص پیرامون مصوبات هشت نشست پیشین و اقدامات ویژه حمایتی از آغاز سال تاکنون را ارائه داد.

وی همچنین گزارشی از سفر مدیرکل دفتر اقدامات حمایتی سازمان زندان‌ها و هیئت بازرسی همراه، توصیه‌ها و تاکیدات این بازدید و بازرسی را تشریح کرد و تحقق هرچه سریع‌تر این موارد را در ارتقای کارایی، بهره‌وری و توسعه کیفی و کمی خدمات حمایتی و فعالیت‌های انجمن‌های استان خاصه شیراز، مؤثر دانست.

 انصاری معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌های فارس نیز در سخنانی با تقدیر از خیرین و اعضای هیأت مدیره انجمن بواسطه خدمات حمایتی معمول، خانواده‌های نیازمند زندانیان را محروم‌ترین قشر نیازمند حمایت توصیف کرد که در شرایط ویژه اقتصادی و فرهنگی موجود، نیازمند حمایت‌های وسیعتر و جامع‌تر هستند.

 این نشست با ۱۱ مصوبه حمایتی، اقتصادی، اداری و اعتباری به کار خود پایان داد. از مهمترین مصوبات این نشست تامین هزینه آزادی ۵ زندانی واجد شرایط جرایم غیرمهم توسط خیرین، با هدف اعطای فرصت مجدد حضور آنان در کانون جامعه و خانواده بود.

 انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *