بی‌پروا: حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی مانع توقف جنایت‌های این رژیم است

12:53 - 06 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۱۵۵۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بی‌پروا: حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی مانع توقف جنایت‌های این رژیم است
یک کارشناس مسائل حقوق بشر می‌گوید که تصویب قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل علیه رژیم صهیونیستی یک تعهد بین‌المللی محسوب می‌شود، اما الزام‌آور نیست.

خبرگزاری میزان - امیر بی‌پروا، کارشناس مسائل حقوق بشر درباره پرونده کیفری رسیدگی به جرایم سران جنایت‌کار صهیونیستی، گفت: در ارتباط با جرایم ارتکاب جنایت‌های بین‌المللی، همه کشور‌ها خارج از پدیده محض، زمانی که جنایت علیه بشریت، جنایت جنگی و یا نسل‌کشی صورت می‌گیرد، می‌توانند اعلام صلاحیت کنند.

وی با اشاره به تصویب پیش‌نویس قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در مورد درگیری‌ها میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی و آتش‌بس بشردوستانه فوری و توقف خصومت‌ها در غزه، گفت: قطعنامه مجمع عمومی هر چند یک تعهد بین‌المللی محسوب می‌شود، اما الزام‌آور نیست و آمریکایی‌ها مانع اجرای هر سازوکار و اقدامی جدی در این قضیه می‌شوند.

این کارشناس مسائل حقوق بشر با تاکید بر اینکه اقدام‌های سران رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه مصادیق جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت به صورت حداقلی و حتی نسل‌کشی است، اظهار کرد: در محاکم داخلی دادستانی تهران می‌تواند در رسیدگی به جرایم سران جنایت‌کار صهیونیستی به قید فوریت یک شعبه ویژه تشکیل دهد و تحقیقات مقدماتی و تعقیب سران جنایت‌کار رژیم صهیونیستی را در دستور کار قرار دهد.

به گزارش وب سایت ستاد حقوق بشر، بی‌پروا همچنین با بیان اینکه امیدی جهت جلوگیری از تداوم اقدام‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی نمی‌توان داشت، گفت: همانطور که پیش از این دیدیم دفتر حقوق بشر سازمان ملل منفعلانه عمل کرد و پیش‌نویس قطعنامه‌ای که شورای امنیت سازمان ملل می‌خواست علیه رژیم اشغالگر اسرائیل صادر کند به خاطر وتوی آمریکا منتفی شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *