رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ارمنستان: امیدواریم به زودی پیمان صلح با جمهوری آذربایجان امضا شود

13:26 - 04 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۱۲۹۷
ارمنستان: امیدواریم به زودی پیمان صلح با جمهوری آذربایجان امضا شود
نخست‌وزیر ارمنستان ابراز امیدواری کرد که پیمان صلح میان ایروان و باکو به زودی امضا شود.

خبرگزاری میزان - نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان امروز پنجشنبه، ۴ آبان، گفت که ارمنستان امیدوار است در ماه‌های آینده با جمهوری آذربایجان توافقنامه صلح را منعقد و روابط دیپلماتیک با این کشور را برقرار کند.

به گزارش رویترز، پاشینیان طی نشستی در شهر تفلیس، پایتخت گرجستان با حضور نخست وزیران جمهوری آذربایجان و گرجستان گفت: امیدواریم در ماه‌های آینده با جمهوری آذربایجان توافقنامه صلح و برقراری روابط را امضا کنیم.

«علی اسدوف»، نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان نیز در همین نشست گفت که باکو از سال ۲۰۲۰ به صلح و احیای خطوط حمل‌ونقل با ارمنستان متعهد بوده است، اما این پیشرفت به تمایل ایروان برای اقدام بستگی دارد.

نخست‌وزیر ارمنستان پیش از این گفته که ایروان آماده امضای توافقنامه صلح با جمهوری آذربایجان تا پایان سال است.

جمهوری آذربایجان در ماه‌های گذشته عملیات نظامی را برای به دست گرفتن کنترل منطقه قره‌باغ کوهستانی انجام داد؛ این منطقه به مدت سه دهه از سوی ارمنستانی‌ها با حمایت ایروان اداره می‌شد.

در پی عملیات نظامی شهریورماه گذشته جمهوری آذربایجان، تقریبا تمامی ۱۲۰ هزار نفر ساکن ارمنستانی قره‌باغ این منطقه را ترک کرده و وارد ارمنستان شدند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیشتر گفته بود که توافق صلح بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان در صورتی قابل دستیابی است که هر ۲ طرف حسن‌نیت نشان دهند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *