رئیس کل دادگستری استان مرکزی: احقاق حق و رسیدگی دقیق به پرونده‌ها در گرو ایجاد محیطی آرام برای قضات و کارمندان دادگستری است

11:02 - 03 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۱۰۸۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان مرکزی: احقاق حق و رسیدگی دقیق به پرونده‌ها در گرو ایجاد محیطی آرام برای قضات و کارمندان دادگستری است
رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: احقاق حق و اجرای عدالت و رسیدگی دقیق به پرونده‌ها در گرو ایجاد محیطی امن و آرام برای قضات و کارمندان دادگستری است.

خبرگزاری میزان_ حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی رئیس کل دادگستری استان مرکزی در آئین تکریم و معارفه فرمانده یگان حفاظت دادگستری کل استان مرکزی با قدردانی از زحمات یگان حفاظت دادگستری استان اظهار داشت: آرامش و امنیت پایدار نعمتی است که در سایه توجهات، ولی عصر (عج) و رهنمود‌های فرماندهی کل قوا، رهبر معظم انقلاب اسلامی و تلاش نیرو‌های مسلح فداکار و از جان گذشته در کشور محقق شده است.

وی با اشاره به نقش و رسالت خطیر یگان حفاظت در تامین و حفظ امنیت در دادگستری بیان کرد: احقاق حق و اجرای عدالت و رسیدگی دقیق به پرونده‌ها در گرو ایجاد محیطی امن و آرام برای قضات و کارمندان دادگستری است که این مهم با پشتکار و تلاش نیرو‌های یگان حفاظت تحقق می‌یابد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی کسب رضایتمندی عمومی مردم و تکریم ارباب رجوع را از مهم‌ترین رویکرد‌های دادگستری استان عنوان کرد و گفت: یگان حفاظت دادگستری استان باید تمام تلاش خود را بکار بندد تا از بدو ورود مراجعه کنندگان به دادگستری با برخوردی محترمانه، نسبت به راهنمایی افراد جهت حضور در شعب و واحد‌های ستادی اقدام کند.

وی با اشاره به اهمیت مقوله پیشگیری تصریح کرد: سند تحول و تعالی قضایی بعنوان یک سند متعالی مورد تاکید مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضاییه، محور اقدام و عمل دستگاه قضایی است و با توجه به تاکیدات این سند بر مقوله پیشگیری، دادگستری استان هم تمام تلاش خود را در این زمینه به کار می‌گیرد و حفاظت و اطلاعات هم باید تمامی اقدامات پیشگیرانه مناسب را به منظور حراست و حفاظت مطلوب از ساختمان ها، تجهیزات و منابع انسانی مجموعه قضایی انجام دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی بر لزوم بهره مندی از فناوری‌ها در حوزه‌های مختلف خدمت‌رسانی از جمله در تامین امنیت و حفاظت دستگاه قضا تاکید کرد.

سردار رستگار، فرمانده یگان حفاظت قوه قضائیه نیز در این مراسم با یادآوری اهداف یگان حفاظت گفت: یگان حفاظت قوه قضاییه از سال ۱۳۹۲ تشکیل شده و از حیث موفقیت در انجام رسالت‌های خود از یگان‌های برتر کشور است که توانسته است علیرغم کمبود نیروی انسانی و تجهیزات به موفقیت‌های چشمگیری دست یابد.

وی همچنین با اشاره به برخی از اقدامات یگان از جمله کشفیات یگان در ورودی اماکن قضایی اظهار کرد: یگان حفاظت دادگستری استان در انجام ماموریت‌های خود بسیار دقیق و منظم است و با کسانی که بخواهند موجب برهم خوردن امنیت محاکم قضایی شوند، مطابق با قانون قاطعانه برخورد می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت قوه قضاییه از رئیس کل دادگستری استان بخاطر حمایت از یگان در حوزه‌های مختلف اعم از حمایت از اقدامات قانونی یگان در تامین نیرو و حفظ امنیت و نیز مساعدت در تجهیز یگان به امکانات لازم قدردانی کرد.

در پایان این نشست با قدردانی از زحمات سرهنگ فرج الله شیخی، فرمانده سابق یگان حفاظت، سرهنگ رضا رضایی به عنوان فرمانده جدید یگان حفاظت دادگستری استان مرکزی معرفی شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *