پیامدهای حملات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان؛ تشدید فاجعه انسانی در غزه

8:00 - 03 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۰۹۵۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
پیامدهای حملات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان؛ تشدید فاجعه انسانی در غزه
تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه به سطوح فاجعه‌باری رسیده به گونه‌ای که طی یک شبانه‌روز ۴۰۰ نفر به شهادت رسیده‌اند.

خبرگزاری میزان - نوار محاصره شده غزه در شامگاه دوشنبه (یکم آبان) تحت یکی از مرگبارترین شب‌های بمباران از سوی رژیم صهیونیستی تاکنون قرار گرفت.

به گفته وزارت بهداشت فلسطین، در یک شبانه‌روز دستکم ۴۰۰ فلسطینی در غزه به شهادت رسیدند که ۷۰ نفر از آن‌ها در بمباران ۲ اردوگاه پرجمعیت آوارگان جبالیه و خیابان‌های نزدیک به دو بیمارستان در شهر غزه شهید شدند.

 

روایتی از مرگ‌بارترین شب برای ساکنان غزه

اکنون بخش‌های مسکونی در بسیاری از مناطق نوار غزه، از جمله در مناطقی که نیرو‌های نظامی صهیونیست آن‌ها را هدف قرار می‌دهند، تقریبا ویران شده و پوشیده از گرد و غبار و خاکستر است.

از آنجایی که وضعیت غزه در قالب یک الگوی مرگبار حملات هوایی قرار گرفته است، حملات رژیم صهیونیستی همچنان به مناطق مختلف گسترش می‌یابد.

در همین حال سومین کاروان ۲۰ کامیونی کمک‌های بشردوستانه، روز دوشنبه گذشته پس از بازرسی از سوی رژیم صهیونیستی از طریق گذرگاه رفح با مصر وارد غزه شد؛ اتفاقی خوشایند برای جمعیت ۲.۳ میلیون نفری غزه که غذا و آب سالم آن‌ها تمام شده است.

 

روایتی از مرگ‌بارترین شب برای ساکنان غزه

 

۱۴ کامیون روز یکشنبه و ۲۰ کامیون روز قبل از آن وارد شدند، اما سازمان ملل هشدار داده که حجم کمک‌هایی که تاکنون وارد شده تنها ۴ درصد از میانگین روزانه قبل از شروع جنگ بوده است و دستکم ۱۰۰ کامیون در روز مورد نیاز است. دارو‌ها و سوخت تمام می‌شود و سیستم بهداشت و درمان در آستانه فروپاشی است.

کمبود سوختی که رژیم صهیونیستی تاکنون اجازه ورود به آن را نداده است، تامین برق و سیستم‌های آب و فاضلاب را فلج کرده است.

«حاتم اعظیر»، رئیس بخش نوزادان بیمارستان «الناصر» در شهر غزه، گفت: ما ۸ نوزاد در بخش مراقبت‌های ویژه و ۱۰ نوزاد در بخش نوزادان داریم؛ نیمی از این کودکان از دستگاه اکسیژن استفاده می‌کنند؛ حدود ۴۸ ساعت سوخت داریم. اگر سوخت بیمارستان تمام شود، نیمی از این نوزادان در کمتر از ۲۴ ساعت جان خود را از دست می‌دهند.

بیش از ۲ هفته بمباران شدید نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی حدود ۶ هزار فلسطینی را که بیشتر آن‌ها کودکان و زنان بودند، به شهادت رسانده و کسانی که از حملات جان سالم به در برده‎اند، با گرسنگی و تلاش برای تامین مایحتاج اولیه مانند آب سالم و دارو دست و پنجه نرم می‌کنند.

بیش از ۶۰ درصد از ساکنان غزه حتی پیش از شروع جدیدترین دور از تجاوزات رژیم صهیونیستی به کمک غذایی نیاز داشتند.

آژانس‌های سازمان ملل می‌گویند که وضعیت بشردوستانه در غزه به وضعیت «فاجعه بار» تبدیل شده است، زیرا رژیم صهیونیستی عرضه غذا، آب، سوخت و برق را قطع کرده است.

بر اساس گزارش مشترک برنامه جهانی غذای سازمان ملل (WFP) و سازمان خواربار و کشاورزی (FAO) کل جمعیت غزه با کمبود مواد غذایی مواجه است.

در این بیانیه آمده است: این تخریب گسترده از سوی رژیم صهیونیستی، زنجیره تامین مواد غذایی را در غزه به شدت مختل کرده است.

رژیم صهیونیستی به ۳ کاروان کامیون کمک‌رسانی اجازه داده که از مصر به غزه بروند، اما بیش از ۱۰۰ کامیون حامل کمک‌های ضروری در مصر منتظر مجوز ورود به غزه هستند.

روایتی از مرگ‌بارترین شب برای ساکنان غزه

با بمباران چندین نانوایی و تعطیلی برخی از نانوایی‌ها به دلیل کمبود آب یا برق، آژانس‌های سازمان ملل، از جمله برنامه جهانی غذا، می‌توانند تنها برای یک وعده غذایی در روز نان تهیه کنند.

وضعیت وخیم است و هیچ فردی نمی‌داند که ذخایر محدود غذایی آن‌ها تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؛ مغازه‌هایی که تاکنون از حملات هوایی جان سالم به در برده‌اند، قفسه‌های خالی دارند و راهی برای بازیابی مجدد ندارند، بسیاری از مردم پس از شروع حملات هواییرژیم صهیونیستی خانه‌های خود را با عجله و بدون پول ترک کردند.

ذخایر مواد غذایی از قبل تحت محاصره ۱۶ ساله غزه از سوی رژیم صهیونیستی محدود شده بود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *