وکیل قلابی در دادگستری استان مازندران دستگیر شد

12:24 - 27 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۴۰۰۵۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
وکیل قلابی در دادگستری استان مازندران دستگیر شد
رئیس کل دادگستری مازندران گفت: یک کلاهبردار حرفه‌ای که با جعل وکالت‌نامه در دستگاه قضایی از مردم اخاذی می‌کرد، توسط ماموران حفاظت و اطلاعات دادگستری استان شناسایی و دستگیر شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری در گفت‌وگو با میزان، افزود: با گزارش ارسالی از سوی برخی مراجعان به دستگاه قضایی استان، فردی که با جعل عنوان و معرفی خود به‌عنوان وکیل دادگستری با استفاده از وکالت‌نامه قلابی مبادرت به کلاهبرداری و اخاذی از مردم می‌کرد، از سوی حفاظت و اطلاعات دادگستری مازندران دستگیر شد.

رئیس کل دادگستری مازندران ادامه داد: بر اساس مدارک موجود در پرونده، اظهارات شکات و مال‌باختگان و تحقیقات ابتدایی، مشخص شد فرد مذکور به دروغ خود را به‌عنوان وکیل دادگستری معرفی کرده و با استفاده از اعتماد و بی‌اطلاعی برخی مراجعان و ظاهرسازی، مبالغ قابل توجهی را نیز به‌عنوان حق‌الوکاله و هزینه‌های دادرسی دریافت کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری با بیان اینکه متهم در اظهارات خود به اتهامات انتسابی اقرار داشته است، افزود: متهم پس از تشکیل پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ساری به دلیل عجز از پرداخت وثیقه با صدور قرار مناسب به زندانی معرفی شد.

وی تصریح کرد: تحقیقات تکمیلی و جامع برای کشف زوایای دیگر این پرونده‌ها نیز در حال انجام است.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *