رئیس کل دادگستری استان مازندران: شیوه اطلاع‌رسانی مهم، ظریف و حساس است

13:05 - 26 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۹۸۹۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان مازندران: شیوه اطلاع‌رسانی مهم، ظریف و حساس است
رئیس کل دادگستری استان مازندران گفت: اطلاع‌رسانی باید به‌هنگام، ضابطه‌مند و اثرگذار باشد و با تعامل، همفکری، هماهنگی و هم‌افزایی دستگاه‌های مرتبط، مدیریت شود تا از این طریق رضایتمندی افکارعمومی از اطلاع‌رسانی شفاف و درست مسائل روز فراهم شود.

خبرگزاری میزان- نشست مشترک کارگروه‌های تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مهم وموثر افکار عمومی شورای اطلاع رسانی دادگستری مازندران با حضور رئیس کل دادگستری استان و کلیه اعضا برگزار شد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری در این نشست بر تسریع در انجام اقدامات تکلیفی در حوزه اطلاع رسانی تاکید کرد و گفت: اطلاع‌رسانی در دستگاه قضایی استان، مبتنی بر دستورالعمل اطلاع‌رسانی و ارتباطات‌رسانه‌ای قوه قضاییه انجام می‌شود و همه مسئولان قضایی، روسا و دادستان‌های سراسر استان باید به مفاد این دستورالعمل توجه کنند.

وی افزود: اطلاع‌رسانی در قوه قضاییه از مهم‌ترین موضوعاتی است که رهبر معظم انقلاب به آن تاکید دارند، بر این اساس اطلاع‌رسانی در حوزه‌های مختلف عملکردی به‌ویژه پرونده‌های مهم، ملی و موثر برای تنویر افکارعمومی و پیشگیری از فرافکنی رسانه‌های معاند و تشویش اذهان عمومی در دستورکار دستگاه قضایی قرار دارد.

رئیس کل دادگستری استان مازندران شیوه اطلاع‌رسانی را مهم، ظریف و حساس دانست و گفت: اطلاع‌رسانی باید به‌هنگام، ضابطه‌مند و اثرگذار باشد و با تعامل، همفکری، هماهنگی و هم‌افزایی دستگاه‌های مرتبط، مدیریت شود تا از این طریق رضایتمندی افکارعمومی از اطلاع‌رسانی شفاف و درست مسائل روز فراهم شود.

وی همچنین تدبیر، چاره‌اندیشی و دوراندیشی را از ضروریات اطلاع رسانی اخبار و عملکرد‌ها برشمرد و بر اطلاع رسانی هدفمند و کارشناسی شده اخبار پرونده‌های مهم و پیشگیری از نشر اخبار خلاف حقیقت تاکید کرد.

 این جلسه با حضور اعضای کارگروه‌های شورای اطلاع رسانی استان مازندران شامل دادستان مرکز استان، رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب ساری، معاون قضایی رئیس کل در امور مرتبط با پرونده‌های مهم، سرپرست محاکم تجدیدنظر و کیفری یک استان، رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری مازندران، مسئول نظارت و ارزشیابی قضات استان، مدیرکل بارزسی استان، معاون برنامه ریزی و فناوری دادگستری استان و سرپرست روابط عمومی دادگستری مازندران برگزار شد و هریک از اعضا به بیان نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *