۵ هزار و ۵۰۰ پروژه عمرانی حوزه سلامت در کشور در حال اجراست

17:25 - 26 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۹۹۶۶
۵ هزار و ۵۰۰ پروژه عمرانی حوزه سلامت در کشور در حال اجراست
معاون توسعه مدیریت و منابع منابع وزارت بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر ۵ هزار و ۵۰۰ پروژه عمرانی حوزه سلامت در کشور در حال اجراست، گفت: برای تکمیل این پروژه‌ها به ۲۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است و اولویت ما تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است.

خبرگزاری میزان- به گزارش وبدا، بهروز رحیمی در سفر به استان خراسان رضوی در نشست با سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد و جمعی از معاونین و مدیران این دانشگاه با اشاره به جهش قابل توجه در حوزه سلامت در این استان، گفت: در بازدید‌هایی که از پروژه‌های بیمارستان‌های پیامبر اعظم (ص)، امام رضا (ع) و قائم (عج) و همچنین خوابگاه دانشجویی این دانشگاه داشتیم، اقدامات بسیار مؤثری در راستای توسعه خدمت رسانی به زائران و مجاوران رضوی مشاهده کردیم.

وی خاطرنشان کرد: باید برای اجرای سریع‌تر تمامی این پروژه‌ها، به خصوص پروژه خوابگاه دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تأمین اعتبار لازم را از دور دوم سفر استانی رئیس جمهور داشته باشیم تا بتوانیم پیشرفت این پروژه را به ۵۰ درصد برسانیم و فاز نخست آن طبق برنامه پیش بینی شده به بهره‌برداری برسد.

رحیمی با بیان اینکه به دنبال حفظ سرمایه‌ها با داشتن نیروی انسانی قوی و توانمند و خواستار مدیریت بسیارخوب در بحث نظام پرداخت در تمامی دانشگاه‌ها هستیم، افزود: اعتقاد کامل در جمله کلیدی پیشگیری بهتر از درمان است، داریم و به همین جهت حوزه بهداشت را به طور ویژه دیده ایم که نمونه بارز آن، اجرای طرح ملی سلامت خانواده و نظام ارجاع در کشور است.

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد:سلامت عموم افراد جامعه به ویژه کودکان برای همه ما مهم است. متاسفانه اتفاقات تلخ و دردناکی به واسطه جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی دیدیم که مشابه این جنایات وحشیانه در هیچ کجای دنیا دیده نشده است. در این نشست به نمایندگی از جامعه پزشکی ایران این اقدامات ظالمانه و وحشیانه اسرائیل غاصب را محکوم می‌کنیم.

اجرای متوازن پروژه‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

محمود شبستری، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این نشست اظهار کرد: پروژه‌های آموزشی، پژوهشی و درمانی خوبی در دانشگاه ساخته شده و یا در حال ساخت است که شامل مجتمع آموزشی شهید خوارزمی، پژوهشگاه شهید خسروی، تجهیزات و بخش‌های تخصصی بیمارستان‌های امام رضا (ع)، قائم (عج) و شهید هاشمی‌نژاد است. این پروژه‌ها آماده افتتاح است که طبق اعلام مسئولان توسط رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از پروژه بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی پیامبر اعظم (ص) به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های در حال ساخت استان خراسان رضوی یاد کرد و افزود: پیش بینی افزایش تعداد تخت‌های این پروژه به ۶۰۰ تخت شده است و در کنار آن پروژه بیمارستان گلبهار و همچنین توسعه بیمارستان طالقانی که ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت شهر مشهد پوشش می‌دهد را داریم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: سطح کمی و کیفی خدمات شهری حوزه سلامت قابل قبول بوده، اما در مناطق حاشیه شهر که جمعیت میلیونی در این مناطق ساکن هستند، امکانات کافی نیست که در تلاش هستیم با اجرای پروژه‌های بهداشتی و درمانی جدید و توسعه مجموعه‌های موجود، زمینه خدمت‌رسانی بیشتر و بهتر به ساکنان این مناطق را فراهم آوریم.

شبستری با بیان اینکه مردم در هر کجا که مکانی برای دریافت خدمات مورد نیاز ندارند به بیمارستان امام رضا (ع) مراجعه می‌کنند، تأکید کرد: این مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی مزین به نام مبارک امام هشتم (ع) و ویترین درمانی شهر مشهد است، اما ما به جهت آنکه سرعت و کیفیت خدمات‌رسانی این مجموعه بزرگ درمانی کاهش نیابد، رسیدگی ویژه به مناطق حاشیه شهر مشهد را طبق فرمایش مقام معظم رهبری در دستور کار قرار دادیم و در همین خصوص آیت‌الله علم‌الهدی، نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی به عنوان نماینده ویژه ایشان در بحث توسعه مناطق حاشیه شهر در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه سلامت منصوب شده است.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه‌های این دانشگاه زمینه رشد و توسعه خدمات کمی و کیفی به مردم را فراهم کرده است، خاطرنشان کرد: ما توفیق خدمت رسانی به مردم در بخش‌های مختلف حوزه سلامت را داریم، خدماتی که تنها مردم مشهد و استان دریافت کننده آن نیستند و بخش زیادی از این خدمات به زائران ایرانی و غیرایرانی امام هشتم (ع) ارائه می‌شود که میزان آن در زمان‌ها و مناسبت‌های خاص ملی و مذهبی به اوج خود می‌رسد.

همدردی جامعه پرستاری کشورمان با مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین

عباس عبادی، معاون پرستاری وزارت بهداشت نیز در این نشست، با اعلام محکومیت اقدامات وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی در کشتار زنان و کودکان بی‌گناه و همدردی جامعه پرستاری کشورمان با مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین، گفت: اقدام شنیع رژیم غاصب در بمباران بیمارستان المعمدانی غزه، نشانه عجز و ناتوانی آن‌ها در برابر نیرو‌های توانمند جبهه مقاومت بوده و این اقدام برای جلوگیری از پیشروی جبهه مقاومت است.

به گفته وی برای روز پرستار امسال، برنامه‌ریزی لازم جهت برگزاری این جش باشکوه در روز یکشنبه ۲۸ آبان ماه با حضور رئیس جمهور و پرستاران نمونه کشوری در شهر مشهد و در جوار بارگاه منور رضوی صورت پذیرفته تا این گروه ضمن انجام زیارت نیابتی از طرف تمامی پرستاران، روز‌های خاطره‌انگیزی را در این شهر مقدس به ثبت برسانند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *