نشست خبری|

جنایت رژیم صهوینستی در بیمارستان المعمدانی نقطه پایانی بر ادعای حقوق بشری جوامع غربی بود

11:28 - 26 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۹۸۶۹
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
جنایت رژیم صهوینستی در بیمارستان المعمدانی نقطه پایانی بر ادعای حقوق بشری جوامع غربی بود
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی حمله رژیم صهوینستی در بیمارستان المعمدانی را بدتر از جنایات داعش خواند و گفت: این اقدام پایانی بر ادعای حقوق بشری جوامع غربی بود.

خبرگزاری میزان - وحید جلال‌زاده امروز، چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ در یک نشست خبری و در حاشیه جلسه علنی مجلس با اشاره به تحولات فلسطین بیان داشت: شهادت زنان و کودکان مظلوم فلسطینی را تسلیت می‌گویم. دیشب نقطه پایانی بر ادعای حقوق بشری جوامع غربی بود و جمهوری اسلامی این جنایت وحشی را محکوم می‌کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: جنایاتی که داعش در سال‌های گذشته مرتکب نشد توسط رژیم صهیونیستی در غزه نمود پیدا کرد و دل همه ملت‌های جهان به درد آمد.

جلال‌زاده با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی و مجلس در تمامی ارکان خود این جنایت وحشیانه را محکوم می‌کند، ادامه داد: این جنایت به معنای زیرپا گذاشتن کنوانسیون‌های چهارگانه ژنو که ناظر بر بهبود سرنوشت زخمیان و مجروحان نظامی و غیرنظامی است را در بالاترین سطح خود نادیده گرفت، همچنین حقوق و عرف بین‌الملل را زیرپا گذاشته است.

وی  با بیان اینکه رژیم صهیونیستی یک رژیم وحشی است گفت: جنایت دیروز پایانی بر آرامش و صبر جبهه مقاومت بود و طی روز‌های آینده شاهد تحولات جبهه مقاومت خواهیم بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه عملیات طوفان القصی عملیاتی کاملا فلسطینی بود، افزود: با این وجود ما از مردم فلسطین و حقوق حقه آن‌ها در دفاع از خودشان حمایت خواهیم کرد، چراکه دل تمامی ملت‌های آزادی‌خواه از حادثه شب گذشته به درد آمده است و همان طورکه جنبش حزب‌الله اعلام کرد؛ دیگر از زمان ارائه بیانیه و مصاحبه گذشته است، لذا مردم دنیا و به‌ویژه جهان اسلام باید با اقدامات عملی همچون تحریم کالا‌های رژیم صهیونیستی در به نتیجه رساندن عملیات طوفان القصی وارد میدان شوند.

جلال‌زاده با تاکید بر اینکه صهیونیست‌ها منتظر انتقام سخت جبهه مقاومت باشند، ادامه داد: هیچ اسرائیلی و آمریکایی دیگر نباید در منطقه احساس امنیت کند چراکه حادثه شب گذشته پایانی بر آرامش حماس بود و به‌یقین طی روز‌های آینده تحولات منطقه به گونه‌ای دیگر رقم خواهد خورد.

این نماینده مجلس ضمن بیان اینکه می‌توان از حادثه شب گذشته فرصتی برای وحدت مسلمانان جهان ساخت، گفت: این در حالی است که مسئولان کشور‌های غربی همچون رئیس‌جمهور فرانسه و نخست وزیر کانادا نتوانستند خود را پشت جنایات اسرائیل پنهان کنند و این جنایت را محکوم کردند، همچنین دبیرکل سازمان ملل می‌گوید؛ من وحشت زده شدم! لذا نمی‌توان هیچ توجیهی برای این اقدام رژیم جعلی صهیونیستی آورد.

وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی رژیمی وحشی و ضد انسانی است، اظهار کرد: آنچه فلسطینی‌ها ۷۵ سال فریاد زدند مردم دنیا شب گذشته به وضوح دیدند و چه اندوهناک که کودکان فلسطینی چند ساعت قبل در محوطه بیمارستان مشغول بازی بودند به وحشی‌ترین حالت ممکن مورد تهاجم قرار گرفته و خون آن‌ها بر زمین ریخته شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی و کمیسیون امنیت ملی از همان ساعات نخستین حادثه غزه و آغاز عملیات مسجدالاقصی اقداماتی را انجام داده و تا امروز جلسات مستمر خود را با مسئولان ذیربط در حوزه‌های مختلف دیپلماسی، نظامی، امنیتی و اطلاعاتی برگزار کرده است.

جلال‌زاده از ارسال نامه‌های متعدد به همتایان خود به در مجالس کشور‌های اروپایی و اسلامی خبر داد و گفت: از آن‌ها خواسته‌ام برای دفاع از انسانیت و بشریت به میدان بی‌آیند و ادعای دفاع از حقوق بشری که دارند را عملا اعلام کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *