وزیر کشور: افغانستانی‌ستیزی بهم ریختن نظم و امنیت کشور است

11:19 - 26 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۹۸۶۶
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
وزیر کشور: افغانستانی‌ستیزی بهم ریختن نظم و امنیت کشور است
وزیر کشور با بیان اینکه ساماندهی افغانستانی‌های دارای مجوز حضور با همکاری جوامع فهمیده‌ای در داخل افغانستانی‌های مقیم در دستور کار است گفت: افغانستانی‌ستیزی در کشور بهم ریختن نظم و امنیت کشور است.

خبرگزاری میزان - احمد وحیدی امروز، چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فاجعه رخ داده در غزه مصداق جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی است گفت: چه رژیم اسرائیل و سردمداران آن و چه تمام کسانی که ایفای نقش کردند به ویژه رژیم آمریکا که با آوردن ناو از رژیم صهیونیستی حمایت کرد و چه هرکس که این جنایت‌ها را محکوم نکند در این ماجرا سهیم است.

وی با بیان اینکه این جنایت از ایستادگی و صبر و شکوه مردم غزه و رزمندگان نخواهد کاست ادامه داد: اعزام ناو آمریکایی به منطقه برای حمایت از رژیم صهیونیستی ادعای این رژیم درباره قدرت نظامی منطقه بودن را زیر سوال برد و نشان داد این رژیم در مسیر نابودی است.

وزیر کشور درباره افغانستانی‌های حاضر در کشور نیز گفت: حضور مهاجران افغانستانی در ایران ناشی از ظلم و ستمیست که ابرقدرت‌ها به ویژه آمریکا بر آن‌ها روا داشته‌اند و تلاش برای تبدیل روابط مردم ایران و افغانستان به چالش طراحی دشمنان ۲ ملت است.

وی ادامه داد: نگرانی بعضی از مردم درباره ساماندهی افغانستانی‌ها مورد قبول است و ساماندهی افغانستانی‌های دارای مجوز حضور با همکاری جوامع فهمیده‌ای در داخل افغانستانی‌های مقیم در دستور کار است.

وحیدی درباره قتل داریوش مهرجویی و همسرش نیز گفت: این قتل واقعه تلخی بود و افکار عمومی را جریحه‌دار کرد، فراجا و قوه قضاییه با جدیت در حال تعقیب این موضوع هستند و سرنخ‌هایی را هم به دست آورده‌اند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *