وزیر کشور: پنج میلیون نفر از اتباع افغانستانی در کشور حضور دارند؛ اعداد مطرح شده در رسانه‌ها نادرست است

11:13 - 05 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۶۳۵۱
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
وزیر کشور: پنج میلیون نفر از اتباع افغانستانی در کشور حضور دارند؛ اعداد مطرح شده در رسانه‌ها نادرست است
وزیر کشور با بیان اینکه برخی از اعداد مطرح شده در رسانه‌ها درباره تعداد اتباع افغانستانی در کشور نادرست است گفت: در حال حاضر آمار غیر رسمی افغانستانی‌های حاضر در کشور پنج میلیون نفر است.

خبرگزاری میزان - احمد وحیدی امروز، چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲ و در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره اتباع افغانستانی حاضر در کشور با بیان اینکه هیچ مرجع رسمی اعداد مطرح شده در برخی از رسانه‌ها درباره تعداد این افراد را تایید نمی‌کند گفت: تعداد اتباع افغانستانی غیر رسمی حاضر در کشور پنج میلیون نفر است و بر اساس برنامه‌ای طراحی شده نسبت به ساماندهی اتباع خارجی اقدام خواهد شد، آن دسته از ابتاعی که غیر مجاز هستد باید بازگردانده شوند و در مواردی که مجوز حضور دارند نیز باید به ترتیب ساماندهی شوند.

وزیر کشور شایعات مطرح شده در رسانه‌های رژیم صهیونیستی درباره حادثه خرم‌آباد را تکذیب کرد و با بیان اینکه برخی از اطلاعات داده شده در آن شب اطلاعات دقیقی نبود گفت: طبق اعلام موسسه ژئوفیزیک آن اتفاق تنها وقوع یک زلزله‌ در عمق کم بود.

وی در رابطه با روند اجرای توافقنامه امنیتی با عراق نیز گفت: آن‌ها طبق قرارداد عمل می‌کنند و در این راستا اقداماتی انجام شده است که ما برای بررسی این اقدامات تیم بازرسی اعزام کرده‌ایم که به ‌زودی نتایجش اعلام می‌شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *