امیرعبداللهیان به بورل: سیاست‌های آمریکا عامل گسترش جنگ است

13:32 - 25 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۹۷۰۲
امیرعبداللهیان به بورل: سیاست‌های آمریکا عامل گسترش جنگ است
وزیر امور خارجه در گفت‎وگو با نماینده عالی اتحادیه اروپا گفت که سیاست‌های غیرسازنده آمریکا و تشویق رژیم صهیونیستی از سوی واشنگتن عامل تداوم و گسترش جنگ است.

خبرگزاری میزان - حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه و جوزپ بورل نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی، به‌صورت تلفنی گفت‌وگو کردند.

دو طرف در این گفت‌وگو درباره تحولات منطقه تبادل‎نظر کردند.

امیرعبداللهیان سیاست‌های غیرسازنده آمریکا و تشویق رژیم صهیونیستی از سوی واشنگتن را برای انجام حملات بیشتر علیه غیرنظامیان در غزه، عامل مهمی در تداوم و گسترش جنگ دانست.

وی گفت: این در حالی است که شاهد برگزاری تظاهرات گسترده در جهان در محکومیت اقدام‌ها و جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم غیرنظامی و زنان و كودكان در غزه هستیم.

وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه متاسفانه روزانه بین ۳۰۰ تا ۷۰۰ غیرنظامی در غزه به شهادت می‌رسند، تصریح کرد: با توجه به محاصره غزه و بسته بودن کریدور بشردوستانه، امکان ارسال دارو و غذا برای ساکنان غزه وجود ندارد.

بورل نیز اظهار کرد: گسترش تنش‌ها در منطقه بسیار خطرناک است و لازم است تمامی طرف‌ها خویشتن‌داری پیشه کنند؛ ما هم در اتحاديه اروپا به تلاش‌ها جهت توقف جنگ ادامه می‌دهيم.

این مقام ارشد اتحادیه اروپا همچنین بیان کرد که این اتحادیه بر باز شدن کریدور بشردوستانه برای کمک به غیرنظامیان غزه تاکید دارد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین بر نقش مهم ایران در کاهش تنش‌ها در منطقه تاکید و به لزوم حل موضوع‌های کنسولی میان ایران و اتحادیه اروپا اشاره کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *